top of page

AC/DC - High Voltage

פינה בקטנה...


ב- 17 לפברואר 1975 הרוקנרול המחשמל מאוסטרליה החל לזרום בזרם גבוה !!!



אז אם לא הבנתם היום בשנת 1975 שוחרר אלבום הבכורה של "AC/DC", אשר נקרא איך לא? "High Voltage".


האלבום הזה שוחרר אומנם רק באוסטרליה אולם יש לו חשיבות היסטורית עליונה כיצירה המוזיקלית הראשונה של הלהקה האדירה הזאת.


שנה לאחר מכן ישוחרר אלבום הבכורה של הלהקה בהוצאה בינלאומית, גם הוא ייקרא "High Voltage", אבל הוא יכלול בעיקר שירים מאלבומה השני של הלהקה "T.N.T.", אשר אף הוא שוחרר רק באוסטרליה, ובנוסף שני שירים בלבד מאלבום הבכורה "High Voltage" נושא סיקורנו.


אז נכון, באלבום הבכורה הנ"ל "AC/DC" לא גיבשה עדיין את הצליל שיאפיין אותה, אבל בכל זאת ניתן לשמוע כאן את ניצני ה- DNA של הלהקה.


בנובמבר 1973 הקימו האחים הגיטריסטים Malcolm Young ו- Angus Young את "AC/DC". הם גייסו את הבסיסט Larry Van Kriedt, את הסולן Dave Evans ואת המתופף Colin Burgess, והחלו לעבוד על חומר לאלבום הראשון.


עם זאת, עד מהרה הבינו האחים יאנג כי הסולן אוונס אינו מתאים להם. הם חיפשו קול מחוספס ונושך ולאוואנס לא היה את זה. הלהקה אמנם הספיקה להקליט עם Evans, Van Kriedt ו- Burgess סינגל אחד – "Can I Sit Next To You, Girl", אך כבר בספטמבר 1974 גוייס למלא את מקומו הזמר Bon Scott, ידידו של המפיק George Young, אחיהם של מלקולם ואנגוס.


לבון סקוט היה עבר דומה מאוד לזה של האחים יאנג. גם הוא נולד בסקוטלנד לפני שהיגר לאוסטרליה בילדותו, גם הוא אהב רוקנרול ולכן הוא השתלב מיד עם הלהקה ההולכת ומתגבשת. הצירוף של סקוט ללהקה הגדירה מחדש לא רק את הסאונד שלה אלא גם את כל הגישה והאטיטיוד שלה.


בנובמבר 1974 נכנסה הלהקה להקליט את האלבום באולפני אלברט בסידני, אוסטרליה.


מעבר לגרעין של האחים יאנג ובון סקוט, גם הרכב הלהקה עדיין לא היה מגובש. את תפקידי התופים מילאו Tony Currenti שניגן במרבית השירים ו- Peter Clack שניגן בשיר אחד. Rob Bailey היה מופקד על הבס, אך אחיהם של מלקולם ואנגוס – ג'ורג' יאנג החליף אותו בחלקים מהשירים.


המתופף Phil Rudd והבסיסט Mark Evans שישלימו את ההרכב וילוו אותו בארבעת האלבומים הבאים יצטרפו ללהקה רק באלבום הבא שיצא באוסטרליה "T.N.T.".


האלבום הופק על ידי ג'ורג' יאנג והארי וונדה. ג'ורג' והארי היו חברים בלהקת ה- "Easybeats", והיו צמד כותבי השירים העיקריים שלה, ובין היתר כתבו את הלהיט הכי גדול שלה "Friday on My Mind".


חשיבותו של האלבום הזה אינה בחומר שנמצא בתוכו, אלא בעובדה שזהו המסמך המוזיקלי הראשון של אחד מההרכבים הגדולים והנמכרים ביותר בהיסטוריה של הרוקנרול.


להאזנה לאלבום: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page