top of page

Eddie Vedder - Into The Wild

אלבום הבכורה של Eddie Vedder יצא ב- 18 לספטמבר 2007. זהו אלבום שאדי כתב לפסקול הסרט "Into The Wild". הפעם בסיקור לא נתמקד דווקא באלבום אלא בשילוב של הסרט והפסקול.


אתם מכירים את זה שלעיתים יש ספרים שמאוחר יותר יוצרים להם סרטים וברוב המקרים הסרטים פחות טובים מהספרים עצמם? יש גם מקרים בהם הסרטים עולים על הספרים ויוצרים עולם שלם שלא דמיינו אותו כשקראנו את הספר. עכשיו תנסו להשליך את החוויה על הפסקול. להאזין לאלבום לבד לא מתקרב אפילו לחוויה של לצפות בסרט ו"לראות" את המוסיקה. השניים מתחברים בצורה מופלאה ויוצרים חוויה מרגשת, מטלטלת ונדירה. כשמבינים שמדובר על סיפור אמיתי החוויה מקבלת משמעות חזקה הרבה יותר.


הסרט יצא בשנת 2007 ומבוסס על ספר באותו שם שכתב Jon Krakauer. הסרט מספר את סיפורו של Christopher McCandless, שמתרחש בתחילת שנות התשעים. כריסטופר מסיים את הלימודים ב- "Emory University" בהצטיינות, אך מחליט להשאיר מאחור את החיים הנורמטיביים והמודרניים ולצאת אל הטבע הפראי. הוא תורם את כל כספו, משמיד את כרטיסי האשראי ואת המסמכים המזהים שלו, לוקח רכב (שנהרס ומוחלף בטרמפים) ויוצא לכיוון צפון ארצות הברית. בדרך הוא פוגש אנשים, צובר חוויות וריגושים, אך המטרה הסופית שלו היא הטבע. הוא מגיע לשמורה באלסקה, "Denali National Park and Preserve", ושם הוא בוחר להשתקע, לבדו, באוטובוס ישן שאותו הוא מכנה "The Magic Bus". לא נספר לכם מה קורה במהלך הטיול או איך מתפתחים העניינים בשמורה, אבל זה מדהים לראות את האומץ, הנחישות, היכולת ותפיסת העולם של הבחור.



את הסרט ביים שון פן ואת כריסטופר משחק Emile Hirsch. שון כבר עבד עם Eddie Vedder בסרט "Dead Man Walking" ורצה רק אותו גם לסרט הזה. שון לא רצה שוודר יכתוב רק את שיר הנושא, אלא את כל פסקול הסרט. ההקלטות התבצעו באולפן "Studio X" המפורסם בסיאטל כשבעמדת המפיק ניצב Adam Kasper, שעבד על מספר אלבומים עם "Pearl Jam". לאחר הטיוטה הראשונית של הסרט שלח שון את החומרים לוודר וביקש ממנו לכתוב מספר קטעים לסרט. תוך שלושה ימים שלח וודר לשון מספר שירים כדי שיוכל להתאים אותם לסרט. השניים התלהבו מאוד מהתוצאה. שון אימץ את החומרים של וודר וביקש ממנו להמשיך לעבוד על קטעים נוספים.


וודר סיפר שהוא פשוט ישב באולפן יחד עם Adam Kasper וכמו בפס ייצור של מפעל הוא החל לכתוב ולהקליט ללא הפסקה. בין שיר לשיר אדם החליף לו את הכלים לגיטרה, בס, מנדולינה, פסנתר, תופים ועוד ועוד. וודר הוסיף ששון נתן לו חופש פעולה מלא והיה ביניהם אמון הדדי ולכן לא היו לו כל מגבלות ביצירה. לוודר היה קל מאוד ליצור, כי הסצנות בהם צפה הובילו אותו אל המוסיקה. ללא ספק רואים זאת בצורה מושלמת בסרט. מי שניצח על השילוב של המוסיקה בסרט הוא המפיק המוסיקלי שלו, Michael Brook, אשר לפי דברי וודר עשה עבודה מדהימה. אנחנו מחזקים את דבריו.


לכל השירים באלבום יש ניחוח של מוסיקת פולק, בעיקר עם המנדולינה שמככבת ברובו. Eddie Vedder כתב והלחין את כל 11 השירים באלבום, מלבד שניים. את השיר "Hard Sun", שיצא גם כסינגל ראשון מהאלבום, כתב Gordon Peterson ואת השיר "Society" כתב Eddie Vedder יחד עם היוצר Jerry Hannan. וודר סיפר שהוא נדהם מהקלות שבה הצליח להיכנס לראש של כריסטופר, להרגיש את תחושותיו ולהתנסות בחוויותיו כאילו הוא עצמו עבר את המסע.


לאחר יציאת האלבום Eddie Vedder יצא לסיבוב ההופעות הראשון שלו כאומן סולו. הוא הופיע בארצות הברית ובאירופה. האלבום היה מועמד במספר קטגוריות בטקסי הגראמי ב- 2008 ו- 2009, אך לא זכה באף פרס.


כפי שסיפרנו, אי אפשר לנתק את האלבום הזה מהסרט. החוויה המלאה מחייבת צפייה, אז אנחנו נחרוג ממנהגנו ולא נניח לכם הפעם קישור לאלבום, אלא נמליץ לכם ללכת לצפות בסרט בווליום גבוה. קחו איתכם הרבה מאוד ממחטות ומישהו או מישהי להחזיק להם את היד.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page