top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Elton John & John Lennon Live at Madison Square Garden

ב- 28 לנובמבר 1974 התארח John Lennon בהופעתו של Elton John שנערכה במדיסון סקוויר גארדן.


(Photo: Steve Morley)


ההופעה המפתיעה הזאת, אחרי שנתיים של התנזרות מהופעות של John Lennon, היתה תוצאה של התערבות בינו לבין Elton John. זו היתה גם ההופעה האחרונה של John Lennon על במה מול קהל, והיא גם הציתה מחדש את הקשר בין לנון ליוקו אונו אחרי ההפסקה הארוכה של מה שכונה "The Lost Weekend" - תקופה של 18 חודשים בה הוא חי בנפרד ממנה.


אז כפי שציינו, מה שהוביל לכך שג'ון לנון התארח בהופעתו של Elton John היא התערבות שהתקיימה בין השניים במהלך הקלטת האלבום של לנון ששוחרר באותה שנה "Walls and Bridges". אלטון התארח בשני שירים של לנון מתוך האלבום - "(Surprise Surprise (Sweet Bird of Paradox" ו- "Whatever Gets You Thru the Night".


במהלך ההקלטות אלטון ולנון ערכו התערבות על השיר "Whatever Gets You Thru the Night". אלטון אמר ללנון שאם השיר יגיע למקום הראשון במצעדים הוא יהיה חייב להחזיר לו טובה ולהופיע יחד איתו. זה אכן קרה, בתחילת נובמבר 1974 שירו של John Lennon עקף את השיר "You Ain't Seen Nothing Yet" של להקת "Bachman-Turner Overdrive" כשהוא מגיע למקום הראשון במצעד, ולנון נאלץ לקיים את חלקו בהתערבות ולהצטרף להופעה של Elton John שנערכה בדיוק היום בשנת 1974.


הכניסה של John Lennon לבמה הותירה את הקהל פעור פה ומופתע. הדבר לא פורסם קודם לכן במודעות שנועדו לקידום ההופעה. לנון התקבל לקול תשואות רמות וניכר כי הוא עצמו מופתע מהתגובה של הקהל שהזכירה את ימי הביטלמניה.


לנון ביצע עם Elton John שלושה שירים. "שיר ההתערבות" - “Whatever Gets You Thru the Night” ושני שירים של הביטלס - "Lucy In the Sky With Diamonds" ו- "I Saw Her Standing There", אותו הציג John Lennon לקהל כשיר של "הארוסה" שלו בנפרד - Paul McCartney:


"We tried to think of a number to finish off with so I can get out of here and be sick, and we thought we'd do a number of an old, estranged fiance of mine, called Paul. This is one I never sang. It's an old Beatle number, and we just about know it."


כאמור, זו היתה הופעתו האחרונה של John Lennon בפני קהל.


הרגע ההיסטורי הזה הונצח בוידאו כפי שניתן לראות כאן:


מאחורי הקלעים חיכתה ללנון יוקו אונו אשר היתה פרודה ממנו באותו זמן. הם חזרו כל אחד לביתו, אך המפגש הזה בין השניים הביא לאיחוד המחודש שלהם זמן קצר אחר כך.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

177 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comentarios


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page