top of page

Live - Throwing Copper

המלצת המערכת...


והפעם, האלבום "Throwing Copper", אלבום האולפן השני של "Live".


לייב החלה את דרכה כ- "Public Affection" ושחררה בשנת 1989 את אלבומה הראשון "The Death of a Dictionary". בשנת 1990 שחררה הלהקה את המיני אלבום "Divided Mind, Divided Planet" ורק ביוני 1991 שונה שם הלהקה ל- "Live", כשהחומר הראשון שמשחרר ההרכב תחת שם זה הוא האי.פי. "Four Songs" שיצא בספטמבר 1991.

אלבום האולפן המלא הראשון תחת השם "Live" יוצא ביום האחרון של שנת 1991 והוא נקרא "Mental Jewelry".


שלוש שנים לאחר האלבום המלא הראשון שלה, חוזרת לייב עם האלבום שיגדיר אותה. אלבום הפריצה שלה שהינו גם אלבומה הטוב והמצליח ביותר. אלבום שנחשב לאחד מיצירות הפוסט-גראנג' הראשונות.


הסגנון המוזיקלי כאן הוא מעין הכלאה בין R.E.M. ל- Pearl Jam, סגנון שמהווה תחנה חשובה בהתפתחות המוזיקלית של הרוק האלטנטיבי של שנות התשעים, אלבום המשמש כגשר בין הגראנג' של "Nirvana" מראשית העשור, למטאל האלטרנטיבי של "Creed" בסופו.


(Photo: Danny Clinch)


לייב מקשיחה באלבום הזה את הצליל שלה ביחס לאלבום הקודם, ומעבירה את כובד המשקל מהאלטרנטיב הנקי והחלק שאיפיין את רובו של האלבום הקודם, לכיוון גראנג' המלוכלך והמחוספס. זה מתחיל בסאונד הגיטרות של Chad Taylor שיודע לאזן יפה בין הקלין לדיסטורשיין, ונמשך בקולו של Ed Kowalczyk שנשמע כאן הרבה יותר עוצמתי וזועם.


ואיזה שירים מדהימים יש באלבום הזה. "Selling the Drama" – הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום וזינק הישר לראש מצעד הבילבורד, עם שילוב מדהים בין ריפים חשמליים לפריטות אקוסטיות, עם השירה החודרת של אד שמהווה הכלאה בין הקול השבור של Adam Duritz מה- "Counting Crows" לזעקות הזועמות של Kurt Cobain, ועם נגינת בס כל-כך יפה ואינטיליגנטית של Patrick Dahlheimer.


הרצועה "I Alone" ששוחררה כסינגל השני מהאלבום ומבוססת על סיפור מהברית החדשה בו ישו מצליח להרגיע סערה בלב ים. שיר שמתפוצץ אחרי האינטרו והוא כל-כך דינמי וסוחף עד כי הלהקה בחרה לסיים איתו את הופעתה בפסטיבל וודסטוק 1994.



השיר "Iris" המקפיץ עם ליין הבס הפועם והתיפוף המתגלגל. "Lightning Crashes" הסינגל השלישי ששוחרר מהאלבום ונכתב על חברתו לספסל הלימודים של אד אשר נהרגה בתאונת דרכים על-ידי נהג שיכור בשנת 1983.


השיר "Top" המלודי עם ניחוחות פופ-רוק אייטיזים. "All Over You" הקליט והסוחף ששוחרר כסינגל הרביעי והפך לשיר מבוקש בהופעות הלהקה.

השיר "White, Discussion" שסגנונו והסאונד שלו מהווים את הגשר למה שהלהקה תעשה באלבומה הבא.

השיר "Stage" שהריפים העצבנים של מזכירים את הפוסט פאנק של קורט קוביין ונירוונה, ועוד ועוד.


האלבום הזה מכר למעלה 8 מליון עותקים בארה"ב וכבש את המקום הראשון בארה"ב ובמדינות נוספות, תוך שהוא מזניק את הפופולריות של הלהקה היישר לבמות פסטיבל וודסטוק 1994 שייערך בקיץ של אותה שנה.


להאזנה לאלבום ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page