top of page

Loudness - Thunder in the East

המלצת המערכת...


והפעם האלבום "Thunder in the East" של להקת "Loudness", אשר שוחרר ב- 21 לינואר 1985.


מי זו "Loudness" חלקכם אוליי שואלים ?

ובכן, "Loudness" היא להקת הבי מטאל יפנית שאנחנו מאוד אוהבים. הלהקה הוקמה בשנת 1981 על ידי הגיטריסט Akira Takasaki והמתופף Munetaka Higuchi. החל ממחצית שנות ה- 80 הלהקה זכתה להצלחה גדולה גם מחוץ ליפן ולמעשה הייתה הרכב המטאל היפני הראשון שחתם בלייבל גדול בארצות הברית. הלהקה הוציאה עד היום 27 אלבומי אולפן, 3 מיני אלבומים ועוד שלל הופעות ואלבומי אוסף. ההרכב המקורי, למעט המתופף Munetaka Higuchi שהלך לעולמו מסרטן בכבד בשנת 2008, ממשיך לשחרר אלבומים גם כיום (האחרון בשנת 2018).

אז האלבום "Thunder in the East" הוא אלבומה החמישי של "Loudness" והראשון ששוחרר בלייבל גדול בארה"ב. זה גם אלבומה הראשון של הלהקה שיצא כולו באנגלית. כך לדוגמא, אלבומה הקודם והמצוין של הלהקה "Disillusion" שיצא בשנת 1984 יצא במקור עם מילים ושירה ביפנית ורק בשלב מאוחר יותר יצא גם בגרסה אנגלית.

הלהקה שחיפשה מאז שנת 1981 את ההזדמנות לפרוץ את גבולות יפן קיבלה אותה בשנת 1985, כאשר מנהלה של להקת "Twisted Sister" - ג'ו גרבר, השיג להם חוזה עם "Atco Records" שהיתה חברת הבת של אטלנטיק רקורדס בארה"ב. זה היה הישג ראשון ומדהים של להקת מטאל, בתולדות המוזיקה היפנית.

האלבום הוקלט בארצות הברית וזכה להצלחה עולמית, בין היתר הודות לסינגל "Crazy Nights", שהווידיאו קליפ שלו זכה להקרנות חוזרות ב- MTV. זה האלבום הראשון של להקה יפנית שנכנס למצעד 100 הגדולים בארה"ב, ולא רק שהוא נכנס אלא שהה שם 23 שבועות.

האלבום נפתח עם השיר המפורסם ביותר של הלהקה באמריקה, "Crazy Nights", המנון מטאל עם ריף קלאסי, קליט וסוחף ושירה מלודית עם קולות רקע הרמוניים בפזמון שמאלצים אותך להניף את האגרוף באוויר ולצרוח עם הלהקה M-Z-A! M-Z-A!. השיר הזה מציג לנו לראשונה את הוירטואוזיות של Akira Takasaki, עם הנגינה האינטליגנטית שלו, הגיטאר ליקס הקטנים והסולו המלודי והמדהים.

מיד לאחר מכן מגיעים שניים מהשירים המשובחים והיפים שיש ל- "Loudness" בכל הרפרטואר שלה. "Like Hell" הוא רצועת מטאל אנרגטית ביותר, עם ריף אינטרו מעולה שמגדיר את הטון לכל השיר. זה קטע מהיר למדי שמייצג בערך את כל מה שהבי מטאל של שנות ה -80 אמור לייצג. רוק, חזק, כבד, לפנים!

משם אנחנו ממשיכים לקטע שונה וקצת אחר - "Heavy Chains" - שיר פשוט יפיפה שמתחיל כבלדה חצי איטית עם אקורדים מפורקים וסולו עצוב, שקט ומלודי, ואז השיר מתפוצץ לריף מטאלי כבד, דוהר ודופק סטייל "Manowar", עם שירה חזקה וסוחפת של Minoru Niihara. השיר ממשיך לעלות בהדרגה עד לסולו הגיטרה המדהים של Akira Takasaki שגם מסיים את השיר בסולו קטנטן נוסף שמלווה את הפזמון.

האלבום ממשיך עם שירים מצוינים ושומר על רמה גבוהה לעל אורכו. "Get Away" המהיר והקצבי פשוט נותן בראש, We Could Be Together עם הריף שמזכיר את הנגינה של Vivian Campbell מימיו הראשונים עם "Dio" ומשתלב יפה עם התיפוף של Munetaka Higuchi ו- "Run For Your Life" האיטי והכבד מאוד עם ריף פתיחה ייחודי ומלודי ופזמון קליט ונעים.

ואז אנחנו מגיעים לרצף עצבני שמתחיל עם "Clockwork Toy" המהיר והמדהים עם הסולו הפסיכי שנותן פייט רציני ל- Yngwie Malmsteen, והוא ללא ספק אחד השירים היפים באלבום."No Way Out" מאט קצת את הקצב אבל עדיין נמצא באזור האפ-ביט של האלבום ומשם אנחנו שוב מגבירים את הקצב עם "The Lines Are Down" שכולל עבודת בס מצויינת של Masayoshi Yamashita.

האלבום מגיע אל המנוחה והנחלה עם הבלדה "Never Change Your Mind" שמסיימת אותו, בה הלהקה מוכיחה שהם יודעים גם לעשות את זה הכי Power Ballad שאפשר ולעמוד בשורה אחת עם להקות הגלאם כמו "Cinderella" ו- "Poison".

לסיכום, האלבום "Thunder in the East" הוא אלבום מומלץ לאוהבי ההבי מטאל הקלאסי, עם המנוני מטאל קליטים, עיבודי גיטרה מדהימים, ריפים חזקים וסולואים מהירים ומלודיים שהופכים אותו ליצירת מטאל מיוחדת, מקורית ויפה.

ועכשיו אתם חייבים להאזין לאלבום המיוחד הזה: Youtube


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page