top of page

New Releases - July 1, 2022

סקירת אלבומים שבועית




שבוע שעבר היה חריג בכמות ובאיכות האלבומים שיצאו.

השבוע מגיע הצד השני. אחד השבועות החלשים ביותר, גם מבחינת הכמות ובעיקר מבחינת האיכות.

אבל בכל אופן, בואו נתחיל בסקירה השבועית...


Guided by Voices - Tremblers and Goggles by Rank

להקת האינדי האמריקאית הזו שהוקמה כבר בשנת 1983 ומבוססת על כותב השירים שלה, רוברט פולארד, החליפה במהלך השנים עשרות חברים, ושינתה את מבנה הלהקה, היחיד הקבוע הוא פולארד. אבל מה שיותר מדהים זה מספר האלבומים שהלהקה הוציאה במשך השנים, מדובר על 36 אלבומים וכל זה, בהתחשב שהלהקה גם לא הייתה פעילה במשך חמש שנים בעשור הראשון של שנות ה2000. אבל בהחלט 36 אלבומים, זה הספק מרשים ביותר ומה שיותר מרשים ששום אלבום, לא באמת השאיר חותם. הם עדיין להקת אינדי. רוק אלטרנטיבי. האלבום הזה לא שונה, משום דבר של הלהקה (לא הקשבתי לכל ה- 35 האחרים שלהם), אבל הוא פשוט לא מספיק מעניין.


להאזנה: Spotify


Martin Courtney - Magic Sign

מרטין קורטני, הסולן של להקת האינדי, "Real Estate". עם אלבום סולו. האלבום הוא אלבום אינדי, רוק מאוד רך, עם הרבה מאוד שימוש בגיטרות אקוסטיות. אלבום חביב מינוס. הוא לא כואב באוזן, אבל הוא כנראה לא יישאר אתכם, אפילו דקה אחרי שתסיימו להקשיב לו.


להאזנה: Spotify


Imagine Dragons - Mercury – Act 2

להקת הפופ/רוק האמריקאית הזו, מוכרת מאוד בזכות כמה להיטים, ביניהם, "רדיואקטיב" שזכה כשיר רוק הכי טוב בשנת 2012. הם זכו בפריצת השנה בשנת 2013. הלהקה הכי גדולה בשנת2017 ועוד כל מיני תארים. בשנת 2021 הם הוציאו את החלק הראשון של האלבום שכלל בתוכו את שיר הנושא מהסדרה "ארקיין "והשבוע יצא האלבום השני.

לי הם יותר מזכירים את "קולדפליי". אולי זו מחמאה. אבל, זה רוק מאוד מסחרי ומאוד פופי. זה לא רע. אבל החצי השני ולצורך העניין גם החצי הראשון שיצא בשנה שעברה, פשוט משעממים. האלבום הזה, נשמע כמו עוד אלבום של "קולדפליי" וגם אלו לא בדיוק מצטיינים באלבומים האחרונים.


להאזנה: Spotify


Momma - Household Name

אז לא הכל גרוע השבוע. "מומה", שתי בחורות, Etta Friedman ו- Allegra Weingarten מלוס אנג'לס. שהכירו עוד בבית ספר. מדובר על אינדי רוק, עם ריפים גיטרות טובים ממש. המוסיקה שלהם מורכבת בצורה דומה מאוד ל"איפה הילד". קטעי השירה הם רגועים ואז הגיטרות נכנסות. לפעמים זה נראה שקצת קשה להן לשיר בזמן שהגיטרות כבדות יותר. אבל זה עדיין עובד והאלבום הזה, טוב וקליט.


להאזנה: Spotify


Paolo Nutini - Last Night in the Bittersweet

זמר סקוטי, אלבום הבכורה שלו שיצא ב2006, הגיע למקום השלישי בדירוג האלבומים הבריטי, האלבום השני שלו, אפילו הגיע למקום הראשון. גם האלבום השלישי שלו הגיע למקום הראשון ואפילו זכה באלבום פלטיניום.

ואחרי הפסקה, הוא הוציא את האלבום הרביעי שלו. מדובר על אלבום פופ/רוק וככה צריך להתייחס אליו. הוא לא מקבל פרסום כמו הארי סטיילס. אבל השירים כאן טובים. ובסה"כ, למרות שלא הסגנון האהוב עליי, האלבום הזה חביב.


להאזנה: Spotify


ושמרתי את הכי טוב יחסית, לסוף...


Shinedown - Planet Zero

להקת הרוק מפלורידה שהוקמה בשנת 2001 על ידי הזמר ברנט סמית', חוזרים עם אלבום מספר 7 והפעם מדובר על אלבום קונספט שבמרכזו דמות בשם סיירין (Cyren). סיירין הוא רובוט שתפקידו לקבל תושבים חדשים לכוכב הלכת אפס, כוכב שבו אין לאיש אחריות על מעשיו, אין מצפון ואין מקום לדעות שונות מאלו של הרשתות החברתיות והתקשורת המרכזית. למי שלא מכיר את הלהקה, כדאי רק לדעת שהלהקה היא המובילה במספר הסינגלים שצעדו במצעד הרוק של בילבורד עם 17 שירים. גם לשם האלבום יש משמעות. אריק בס (בסיסט הלהקה): "זה היה הכינוי שלי לארצות הברית. נראה היה שיש אפס אינטליגנציה, אפס סובלנות לדעות של אחרים, אפס לקיחת אחריות. הסתכלנו אחד על השני ואמרנו לעצמנו "בוא נכתוב שיר על מה שקורה על כוכב הלכת אפס" ... זו הצצה אל העתיד אם נמשיך לנהוג כך זה בזה. האלבום הזה הוא אזהרה, במובנים רבים, לכולם. זה לא אלבום לימין הפוליטי, לא לשמאל הפוליטי, לשחורים, לבנים, אסייאתים, היספנים. זה אלבום לכולנו ... הוא מספק הצצה לעתיד פוטנציאלי ומהווה אזהרה שאם לא נתחיל לראות הכל בצורה אנושית, אנחנו בדרך למקום רע מאוד." האלבום נע בין רוק גיטרות, לשירים יותר שקטים. אבל מדובר על אלבום טוב, בעיקר ביחסית למה שיצא השבוע. אבל באופן כללי מדובר על אלבום רוק טוב. עם כמה קטעי גיטרות נפלאים.


להאזנה: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page