top of page

Phil Spector

היום נספר לכם על מפיק הנודע Phil Spector.


(Photo: happymag.tv)


ספקטור שהיה אחד מהמפיקים החשובים בעולם הרוק הינו נצר למשפחה יהודית. הוא נולד ב- 26 לדצמבר 1939 ברובע הברונקס שבניו יורק, אך גדל בלוס אנג'לס, לשם עברה המשפחה כשפיל היה בן 9 בלבד, לאחר שאביו התאבד.


ספקטור התחיל את דרכו המוזיקלית בגיל 16 כנגן גיטרה. להקתו הראשונה היתה "The Teddy Bears", עמם שחרר את להיטו הראשון "To Know Him Is to Love Him" בשנת 1958.


החל מסוף שנות החמישים ובמהלך כל שנות השישים הוא הפיק כמה מהאלבומים החשובים של של התקופה ושיתף פעולה עם שמות גדולים בתעשיית המוסיקה, ביניהם ה"ביטלס", John Lennon, George Harrison ה"ראמונס" ועוד.


ספקטור שינה את התפיסה בכל הנוגע לצורת ההקלטה וההפקה של אלבומים. התרומה הגדולה שלו לעולם המוזיקה, הינה צורת ההפקה שנודעה בשם "The Wall Of Sound" הכוללת הקלטה בשכבות על שכבות של כלים וצלילים עד להקמת "חומה מוזיקלית" של סאונד.


אולם, גאונותו של ספקטור בתחום הסאונד באה על חשבון בעיות נפשיות שגרמו לו למעשים קיצוניים וביניהם המקרה בו איים באקדח על John Lennon, ההתעללות הנפשית והפיזית בבת זוגו רוני ספקטור וכמובן מקרה הרצח המזעזע של Lana Clarkson.


לספקטור היה כנראה גם עבר פסיכופטי. אחת מנשותיו הראשונות האשימה אותו כי כלא והתעלל מינית בשני ילדים שאימצו.


ב- 16 לינואר 2021 ספקטור מת בבית הכלא California State Prison. ספקטור ריצה שם את עונשו - על רצח מדרגה שניה של חברתו השחקנית Lana Clarkson, ב- 3 לפברואר 2003.


סיבת המוות שנקבעה לספקטור שהיה אמור להשתחרר מהכלא בשנת 2024 היא מחלת הקורונה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page