top of page

Pink Floyd - Hey Hey Rise Up

ריליס לשישי #137


שיר חדש שמשוחרר תחת המותג "Pink Floyd", הכולל שיתוף פעולה בין David Gilmour, Nick Mason והמוזיקאי האוקראיני Andriy Khlyvnyuk מלהקת "Boombox". לשני חברי ה"פינק פלויד" הותיקים, הצטרף הבסיסט Guy Pratt הנשוי לבתו של הקלידן Rick Wright אשר הלך לעולמו בשנת 2008 והקלידן והמפיק הבריטי Nitin Sawhney.


זה החומר הראשון של הלהקה מזה 8 שנים, מאז שוחרר "The Endless River", אלבום אשר כלל ברובו קטעים שהוקלטו בשנת 1994 במהלך הסשנים לאלבום "The Division Bell", אך גם הקלטות חדשות מהשנים 2013-2014.


הקטע מבוסס על שיר עם אוקראיני אותו שר המוזיקאי האוקראיני Andriy Khlyvnyuk, לאחר שעזב את סיבוב ההופעות שלו בארצות הברית כדי לחזור הביתה ולהילחם באוקראינה. הוא הקליט סרטון בו הוא שר את השיר האוקראיני ובכך היווה השראה לחברי "פינק פלויד".

הרצועה, שהוקלטה ביום רביעי שעבר (30 במרץ), עושה שימוש בשירה של Andriy Khlyvnyuk שנלקחה מהפוסט שלו באינסטגרם, שר בכיכר סופיסקאיה בקייב. השיר עצמו ששמו באנגלית "The Red Viburnum In The Meadow" הוא שיר מחאה אוקראיני אשר נכתב במהלך מלחמת העולם הראשונה, אשר הפך לאחרונה שוב לפופולרי בעקבות המחאה כנגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. כותרת השיר של "פינק פלויד" לקוחה מהשורה האחרונה של השיר שמתורגמת כ-"Hey Hey Rise up and rejoice".


כאן המקום לציין, כי לגילמור יש כלה ונכדים אוקראינים והוא ציין כי השיר נכתב בתמיכה בעם האוקראיני בעקבות זעם ותסכול של המעשה השפל בו מדינה דמוקרטית עצמאית ושלווה נפלה קורבן בידי מדינה אחת המעצמות הגדולות בעולם.


גילמור נחשף ל- Andriy Khlyvnyuk ולהקתו "Boombox" לראשונה בשנת 2015 במהלך הופעה שערך בלונדון, בה התארחו חברי להקת "Boombox". הוא ציין שראה את הסרטון של אנדריי באינסטגרם, בו הוא עומד בכיכר בקייב עם הכנסייה היפה וכיפת הזהב ושר את השיר. הוא סיפר שזה היה רגע עוצמתי שהביא לכתיבת השיר.


להאזנה: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page