top of page

Porcupine Tree - Harridan

שיר חדש ל- "Porcupine Tree", הראשון מזה 12 שנה!! שמשוחרר בסמיכות ליום הולדתו של Steven Wilson שחל בדיוק היום!!!


לאחר שסיימו את סיבוב ההופעות התומך באלבום "The Incident" בשנת 2010, "Porcupine Tree" יצא להפסקה בלתי מוגבלת ומאז Steven Wilson התמקד בקריירת הסולו שלו כאשר יתר חברי הלהקה החלו לעבוד על פרויקטים אחרים. במהלך השנים שחלפו מאז וילסון הצהיר לא פעם שאין צפי לחזרה לעבודה של הלהקה. בשנת 2018 הוא אפילו שלל קאמבק אפשרי. עם זאת, בינואר השנה וילסון כבר הצהיר כי הלהקה תעשה כנראה משהו יום אחד, רק שהוא לא יודע מתי, לכן הסינגל החדש נוחת אצלנו בהפתעה גמורה.


הסינגל בשם "Harridan" הוא הראשון מתוך אלבום חדש בשם Closure / Continuation שאמור לצאת ב- 24 ליוני 2022. זה יהיה האלבום הראשון של הלהקה מאז "The Incident" משנת 2009.


השיר באורך של קצת יותר משמונה דקות כולל את כל מה שהכרנו כבר מהלהקה המדהימה הזאת. דינמיקה חזקה, שינויי מקצבים, ריפים חזקים משולבים בקטעים שקטים ומלודיים והפעם גם בס פאנקי שיושב על מקצבים שבטיים.


השיר החדש ושירים נוספים מהאלבום נוגנו על-ידי הלהקה כבר זמן קצר לאחר יציאתו של The Incident. ווילסון מספר שבתחילה הם נשמרו על כונן קשיח בקובץ מחשב שצמח לאט וסומן PT2012, אחר כך שונה שמו ל-PT2015 ובהמשך ל- PT2018 וכך הלאה. הוא הוסיף וסיפר שהיו זמנים שאפילו הלהקה שכחה שהם שם.


יצויין שהלהקה ציינה שההקלטות לאלבום הסתיימו בס]טמבר 2021. ההרכב של הלהקה ירד לשלושה: Steven Wilson, Richard Barbieri ו- Gavin Harrison, כאשר Colin Edwin לא הצטרף לאיחוד ו- Steven Wilson מנגן גם על הבס במקומו.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ותוכנית רוק, ימי ראשון בשעה 11:00

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page