top of page

Triosphere - The Road Less Traveled

כתב: Noam Asulin


להקת "Triosphere" היא להקת פאוור מטאל, עם השפעות של פרוגרסיב מטאל והיא מגיעה אלינו מנורבגיה.


בסקירה נספר על אלבומם השני "The Road Less Traveled" שהגיח לעולם ב- 28 למאי 2010 .


להקת "Triosphere" הוקמה ב"טרונדהיים" שבנורבגיה בשנת 2004 על ידי הזמרת והבסיסטית Ida Haukland, והגיטריסט Marius Silver Bergesen. בהתחלה הם היו מוגדרים על ידי צליל ה"הבי מטאל" שלהם, אבל אט אט חלחלו המלודיות ו"הפאוור מטאל", תוך שילוב אלמנטים פרוגרסיביים. Bergesen הוא המלחין של כל החלקים האינסטרומנטליים, כאשר Haukland משמשת ככותבת מילים ואחראית על המלודיות הווקאליות.


הלהקה הוקמה במקור כשלישייה שמנתה את Haukland, Bergesen והמתופף Ørjan Aare Jørgensen. הם הוציאו את ה-EP הראשון "Deadly Decadence" בשנת 2005 ולאחר שהקליטו את אלבומם הראשון "Onwards" שיצא בשנת 2006, הם התרחבו לרביעייה עם צירופו של הגיטריסט Tor Ole Byberg.


הסגנון של "The Road Less Traveled" שונה מקודמו "Onwards", ששוחרר 4 שנים קודם לכן, והוא כולל צליל מלודי יותר. הסולנית Ida Haukland טוענת שהאלבום מבוסס על הרעיון שלמרות שדרך מסויימת בה אנו צועדים היא פחות פופולארית, היא עדיין יכולה להביא אותנו למטרות שלנו.


הרצועה הראשונה נקראת "Ignition" והיא למעשה אינטרו .לטעמי האינטרו מאוד מעניין, שכן הוא כבר כולל גיטרות מנסרות שנותנות תחושה של רצון לקבל עוד מהדבר המופלא הזה, והעוד הזה מגיע ברצועה השנייה "Driven" שמעלה אונו ל"מכונית המירוץ" של הצמד B&B (Bergesen ו- Byberg). השירים ,רובם ככולם מאוד מלודיים, עם טמפו מהיר יחסית ו"בלסט ביטים" של המתופף Ørjan שלא עוצרים לרגע (כיום כבר לא בלהקה).


כיאה לז'אנר, יש באלבום הזה לא מעט סולואים והבס של Ida מאוד מודגש ובולט בהפקה וזה דבר לא מובן מאליו. לעיתים רבות מידי אני מרגיש שהבס נבלע במיקס ובקושי נשמע, אבל כאן, Ida ו- Marius (גיטרות) שאחראים גם על ההפקה של האלבום, דואגים לתת במה מכובדת גם לבס במיקס הסופי. התחושה שלי שלמרות זאת, קיים איזון בין כל הכלים באלבום וכל אחד מקבל את המקום הראוי לו.


לאורך כל האלבום Ida מראה איזה יכולות ווקאליות נפלאות יש לה, עם קול מחוספס ונמוך שרק נותן חשק לעוד.


הרצועה החמישית "Marionette" היא אולי הכי מוכרת של הלהקה והרצועה האחרונה "Echoes" היא גרסה אינסטרומנטלית שקטה מבוצעת על-ידי פסנתר וצ'לו, המשלבת בתוכה את כל הרצועות 2 עד 10 באלבום.


מעניין לציין שהגירסה המורחבת היפנית של האלבום כוללת גם את "Lawless", שנכתב כמחווה ל- Blackie Lawless, כנראה בהשפעת סיבובי ההופעות המשותפים של הלהקה עם "W.A.S.P." בשנים 2006-2007 וכן קאבר לשיר "Welcome to the Jungle" של "Guns N' Roses".


האלבום זכה לביקורות חיוביות מאוד ונכנס לרשימות אלבומי השנה המומלצים של מספר מגזינים ואתרי מטאל.


לסיכום, אני חושב שמדובר באלבום פאוור מלודי עשוי היטב, עם סאונד נפלא, שירה נפלאה והפקה שלא מקפחת אף כלי.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page