top of page

שמוליק אביגל

היום אנחנו רוצים לספר לכם על אגדת מטאל וגאווה ישראלית בשם סמי שמוליק "הסוס" אביגל ז"ל.

1. סמי (שמוליק) אביגל נולד במרוקו בשנת 1944 (בדף הפייסבוק שלו מצוין יום הולדתו ב- 5 לאוגוסט 1954).


2. בשנת 1955 עלה יחד עם משפחתו לישראל ובילדותו הוא התגורר בבת ים.


3. בצעירותו העריץ שמוליק את כוכבי הרוקנרול של התקופה אלביס פרסלי וקליף ריצ'ארד.


4. החל משנות ה- 60 היה שמוליק חבר במספר "להקות קצב", ביניהן "הגל החדש", "קוקו והפריזאים", "הנמרים", "הנזירים", "הסוס הלבן", ועוד.


5. מרבית הלהקות ניגנו מוזיקת רוק עליה גדל שמוליק, אך גם יוונית ומזרחית.


6. בנוסף לשירה העוצמתית שלו ניגן שמוליק בחלק מהלהקות גם בגיטרת בס.


7. בשנת 1973 הקים שמוליק את להקת "הצברים" בה היו חברים פליטי להקות "הנזירים" וה- "האורנים". שמוליק היה זה שהעניק ללהקה את שמה. הלהקה הקליטה תקליטון עם גירסאות כיסוי לשירי להקת "כוורת" שנאסר לשידור.


8. בשל החזות הגדולה והמסוקסת שלו זכה שמוליק לכינוי "הסוס".


9. בשנת 1979 עקר שמוליק להולנד והצטרף ללהקת "Mover" עמה הקליט מספר דמואים.


10. בשנת 1980 עבר ללהקת "Hammerhead" ההולנדית בה היה חבר עד שנת 1982.


11. בשנת 1982 הצטרף לאחת מלהקות ההבי מטאל הראשונות של הולנד – "Picture", כמחליף של הזמר ואחד ממקימי הלהקה - Ronald van Prooijen.


12. יחד עם "Picture" הקליט שמוליק את האלבום המצויין "Diamond Dreamer" אשר שוחרר בשנת 1982 ונחשב עד היום לאלבום הטוב ביותר שלה. האלבום היווה הצלחה גדולה בהולנד ואף מחוצה לה והעניק ללהקה פרסום רב, בעזרתו היא זכתה לחמם אומנים כמו AC/DC" ,Ted Nugent" ו- "Saxon".


13. באותה שנה הגיע שמוליק עם הלהקה לישראל למיני סיבוב שכלל 5 הופעות.


14. לאחר הקלטת האלבום הציע שמוליק ללהקה להוסיף גיטריסט נוסף כדי לעבות את הצליל שלה, והודות לעצתו גויס ללהקה הגיטריסט Chriz Van Jaarsveld.


15. לאחר סיום סיבוב ההופעות וגיוסו של הגיטריסט החדש, נכנס שמוליק לויכוח עם מנהל הלהקה ועקב כך הוא פוטר ממנה.


16. בשנת 1985 הצטרף אביגל ללהקת מטאל הולנדית נוספת - "Horizon" עמה הקליט את האלבום "Master Of The Game".


17. בשנת 1986 עזב שמוליק את הולנד ועבר לניו יורק. הוא שהה בבית משפחתו של Tom Jude בלונג איילנד, ניו יורק, והצטרף ללהקתו "Warhead" - להקת ת'ראש מטאל שהוקמה בשנת 1984. שמוליק החליף את הזמר Ron Simmons (The Commander) בלהקה בה היו חברים Neil Benderman (Titan) בס, Mike Gallino (Minute Man) תופים, Tom Jude (MX) גיטרות.




18. מאוחר יותר באותה שנה הצטרף אביגל ללהקת המטאל "The Rods", איתה הקליט את האלבום "Heavier Than Thou". הלהקה הזו כללה גם את הגיטריסט דיוויד "רוק" פיינשטיין, בן דודו של רוני ג'יימס דיו שגם ניגן איתו ב"ELF".


19. לאחר מכן Tom Jude ואביגל הקימו את "Vision". להקה שהתבססה בקורטלנד, ניו יורק וכללה את Schmoulik Avigal (Picture, Horizon, Rods) בשירה, Tom Jude (Doro Pesch, Holy Water, American Mafia) גיטרות, Jose Ferro (Screaming Lords) בס, Chris Crooken (Battalion) תופים. "Vision" הקליטו דמו הכולל 4 שירים.


20. בשנת 1997 הקימו אביגל והגיטריסט דני שטרית (גיטרה) את להקת "Moonrock" עם Eric Klaastad (בס), Dennis Monroe (תופים) ו- Ken Distin (קלידים). הלהקה הקליטה דמו הכולל 12 רצועות.


21. אלמנתו של אביגל - גוון אביגל - היא הבעלים של המאסטר-טייפ לפרויקטים של "Moonrock" ו-"Vision" ולבסוף השירים הללו ישוחררו בעזרת "Classic Metal Records", באלבום "Mindless Creatures", אשר יכלול את 12 הרצועות של "Moonrock" ו- 4 הרצועות של "Vision", כרצועות בונוס.


22. בשנת 1990 חבר להרכב חדש בשם "HARPO" עימו הקליט דמו עם שלושה שירים. הדמו לא הבשיל לכדי אלבום וההרכב התפזר. ניתן לראות הופעה נדירה של ההרכב יחד עם שמוליק כאן:


23. בשנת 2003 עבר סמי לפלורידה, הוא התמקם בג'קסונוויל והקליט את האלבום "Under A Savage Sky" יחד עם Jack Starr וההרכב "Guardians Of The Flame".


24. לאחר מכן החליט אביגל להקים הרכב משלו. הוא עבר ל- Cortland ניו יורק והקים את "Avigal" עמה הקליט בין היתר את האלבום "Unbroken" אשר שוחרר בשנת 2011.

25. ב- 30 ליולי 2020 נכנע אביגל למחלת הסרטן והוא בן 76 במותו.

יהי זכרו ברוך!

להאזנה לאלבום המופתי "Diamond Dreamer" כנסו לאחד הלינקים: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page