top of page

אלון אולארצ'יק

הוא זמר, הוא בסיסט, הוא קלידן הוא גיטריסט, הוא בעצם מולטי אינסטרומנטאליסט.

הוא רוק, הוא פופ, הוא ג'אז, הוא בלוז, הוא גל חדש, הוא אפילו מזרחית, הוא מולטי ז'אנריסט.


הוא פולני, ישראלי, הוא חילטר בלונדון, למד ועבד בארה"ב, תכלס הוא מולטי נשיונל.


הוא מלחין, תמלילן, שחקן, נגן סשנים ומפיק אז הוא בעצם מולטי טאלנט.


קוראים לו אלון אולארצ'יק הוא מולטי טסקינג והוא חוגג היום יומהולדת!!!


אז בואו נספר 33 עובדות על "הילד" (הנצחי שמעולם לא) "מזדקן":


(צילום: פרומו הופעות)


1. הוא נולד ב- 15 ליוני 1950 בפולין בשם אלכסי אולארצ'יק, לאב יהודי ולאמא ממוצא פולני.


2. אביו המוזיקאי אדוארד אולארצ'יק היה מלחין ואלון צפה ולמד בזמן שהוא הלחין קטעי מוזיקה.


3. כבר בגיל צעיר החל ללמוד לנגן על פסנתר.


4. בעודו בן 7 עלה לארץ והתגורר בנתניה ולאחר מכן בבת ים.


5. בילדותו הקשיב למוזיקה קלאסית בהשפעת אביו, אך כשגדל הושפע בעיקר מ- ג׳ימי הנדריקס, ג׳וני ווינטר, אריק קלפטון, קצפת, רולינג סטונס, ביטלס, אבל גם אמני ג׳אז.


6. בגיל 12 החליט לעזוב את בית הספר ואת כל החברים ולעבור לבית ספר למוזיקה. בהמשך עבר ללמוד בפנימיה צבאית בחיפה, שם התאהב בגיטרה והחל ללמוד לנגן עליה.


7. הלהקה הראשונה שלו היתה "הצבר הדוקרני" יחד עם אלדד זיו. הלהקה ניגנה בעיקר קאברים של "החלונות הגבוהים".


8. את האלבום הראשון בחייו "Ella Fitzgerald in Hollywood" - קיבל מאביו בזמן לימודיו בפנימיה.


9. בשנת 1968 התגייס אולארצ'יק ללהקת הנחל, שם הכיר את דני סנדרסון (שגם ערך לו את האודישן), את מאיר פניגשטיין, את אפרים שמיר ואת גידי גוב.


10. כשהשתחרר בשנת 1971 המשיך לשתף פעולה עם דני סנדרסון בלהקת "השניצלים". בהמשך ניגן בלהקת הג'אז של אהרל'ה קמינסקי, "הפלטינה".


11. בשנת 1973 הקים אולארצ'יק יחד עם חבריו ללהקת הנח"ל - דני סנדרסון, מאיר פניגשטיין, אפרים שמיר וגידי גוב, בשיתוף יוני רכטר ויצחק קלפטר, את את להקת "כוורת".


12. יחד עם דני סנדרסון נמנה אולארצ'יק עם הכותבים הראשיים של להקת "כוורת". בין היתר, השתתף בכתיבת השירים "המגפיים של ברוך", "נתתי לה חיי", "יו יה", "גוליית", "טנגו צפרדעים", "ילד מזדקן" ו"לו לו".


13. יחד עם הלהקה, אולארצ'יק יזכה בין היתר לייצג את ישראל בארווויזיון בשנת 1974 עם השיר "נתתי לה חיי".


14. באותה תקופה השתתף אולארצ'יק בהקלטות האלבומים "האהבה פנים רבות" ו- "ארץ ישראל הישנה והטובה חלק ב'" של אריק איינשטיין, באלבום "14 אוקטבות" של אבנר קנר ויוני רכטר ובאלבום הבכורה של גלי עטרי.


15. בשנת 1976 עזב את "כוורת" ובשנת 1978 עבר ללמוד ג'אז במכללת ברקלי שבבוסטון ארה"ב. לאחר סיום לימודיו עבר לניו יורק שם ניגן במגוון סיגנונות: "גל חדש" בלהקת "The Hooks", ג'אז עם ג'רום האריס, ג'אז-רוק בלהקת ZINC של אדי ג'ובסון. באותה תקופה ניגן במועדונים של ישראלים ונחשף למוזיקה מזרחית ולאומנים מזרחיים שהופיעו שם.


16. בשנת 1984 חזר אולארצ'יק לישראל לכבוד מופע האיחוד הראשון של "כוורת". לרגל המופע כתב והלחין את השיר "מאיר ואלון", המספר על שובו ושל המתופף מאיר פניגשטיין מארצות הברית.


17. בשנת 1985 שוחרר אלבום הסולו הראשון שלו "אולארצ'יק", אשר זכה להצלחה ומתוכו שוחררו מספר רב של להיטים. אלון ניגן שם על כמעט כל הכלים. אולארצ'יק לא חשב שהוא מסוגל בכלל לשיר בתורה ראויה, אבל יאיר ניצני שהיה אז מנהל ב"הד ארצי" שכנע אותו לעשות זאת.


18. את השירים "בא לשכונה בחור חדש" ו- "היא הולכת בדרכים" מתוכו, הוא הציע בתחילה לעופרה חזה אך היא לא הייתה מעוניינת.


19. בשנת 1987 שחרר את אלבומו השני - "שעשועי כאילו". גם באלבום זה שר וניגן אולארצ'יק בכל הכלים - גיטרות, קלידים, מכונת תופים וכלי הקשה. אולארצ'יק גם כתב את מרבית השירים, ביניהם "בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי" ו- "כל הליל אני בגנך".


20. אולארצ'יק אפילו נגע במוזיקה קלאסית. בשנת 1994 הוא הלחין יצירה קלאסית לפסטיבל ישראל. את היצירה ניגן ביחד עם המוזיקאי אנדרה היידו וסימפונט רעננה. הקטע הראשון ביצירה הוקדש לפרנק זאפה, שמת זמן קצר לפני כן.


21. באותה שנה השתתף אולארצ'יק באלבום "רדיו בלה בלה" של להקת "החברים של נטאשה", בשיר "אני לא רוקד כשעצוב", אותו גם כתב יחד עם הלהקה.


22. אולארצ'יק הוא גם מפיק מבוקש, בין היתר הוא הפיק לאתי אנקרי את אלבומה הראשון והמצליח "רואה לך בעיניים", את אלבומה השני "קראת לי אסתר", בו עיבד את רוב השירים, ואת האלבום הראשון של להקת טיפקס "שביל קליפות הגרעינים" שם שר גם קולות רקע.


23. הוא גם הפיק לגידי גוב את אחד מאלבומיו המצליחים ביותר - "אין עוד יום", והלחין מספר שירים כמו "למה לבך כמו קרח" ו- "נערה במשקפיים", וגם ניגן בפסנתר, קלידים, בס וגיטרות ושר קולות רקע.


24. הוא כתב והקליט כמה ג'ינגלים, ביניהם תל אביב – עיר בלי הפסקה.


25. אולארצ'יק גם כתב מוזיקה לסרטים ומחזות, בין היתר הלחין את המוזיקה להצגה "ליזיסטרטה 2001" של ענת גוב, את המוזיקה לסרט "מיס אנטבה" בו השתתף ולסרט "אלף נשותיו של נפתלי סימן טוב".


26. אמרנו שאולארצ'יק גדל גם על ג'אז, אז בשנת 2011 יצא אלבומו "אולארצ'יק סטייל", בו עיבודי ג'אז לשיריו המוכרים.


27. השיר "בואי נגיד שאני שלך" אחד הלהיטים הגדולים של אלון אולארצ'יק, הוא משירי החופה הפופולריים ביותר בחתונות בישראל.


28. בשנת 2004 הוציא את השיר "בואי נתחבק", אותו הלחין למילותיה של חנה גולדברג במסגרת תוכנית הטלוויזיה 9 שעות ושיר בערוץ 24, בה האומן כותב ומקליט שיר בתוך 9 שעות.


29. לאולארצ'יק קריירת משחק לא מבוטלת, בין היתר הוא שיחק בסרט ״רסיסים״ לצד אתי אנקרי בסרט ״מיס אנטבה״ ובסדרות הטלויזיה הבורגנים ומגדלים באויר.


30. הוא שיתף פעולה עם זמרים מזרחיים רבים, ביניהם זוהר ארגוב, אבנר גדסי, בועז שרעבי, שימי תבורי ועוד.


31. הוא גם שיתף פעולה עם אמנים נוספים רבים כמו, שלמה יידוב, שם טוב לוי, יזהר אשדות, ג'יין בורדו, מיקיאגי, להקת שפתיים, דנה אינטרנשיונל ועוד.


32. בשנת 2017 זכה אולארצ'יק בפרס אקו"ם למפעל חיים ע"ש אהוד מנור.


33. במסגרת קריירת הסולו שלו שחרר אולארצ'יק עד היום 15 אלבומים, האחרון בשנת 2021.


ועכשיו בואו להאזין לפלייליסט משיריו שערכנו במיוחד עבורכם: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


תמונה: זאפה

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page