top of page

Jimi Hendrix

היום נספר לכם על גדול הגיטריסטים Jimi Hendrix:


(Photo: David Redfern)


להלן עובדות על אגדת הגיטרה :


1. הוא נולד ב- 27 לנובמבר 1942, בסיאטל וושינגטון, בזמן שאביו לחם באירופה בזמן מלחמת העולם השניה. השם שניתן לו בלידה היה בשם John Allen Hendrix.


2. אימו היתה אינדיאנית משבט הצ'רוקי.


3. כשאביו חזר מהמלחמה בשנת 1945 הוא שינה את שמו ל- James Marshall Hendrix.


4. הכלי הראשון עליו למד הנדריקס לנגן היה יוקלילי.


5. ג'ימי החל לנגן בגיטרה בגיל 15 כשאביו קנה לו את הגיטרה הראשונה (אקוסטית) ב- 5 דולר.


6. הנדריקס היה אוטודידקט, הוא לימד את עצמו לנגן ולא ידע לקרוא תווים.


7. ג'ימי הודה שמי שהשפיע עליו הכי הרבה בנגינת הגיטרה היה Muddy Waters.


8. הוא היה שמאלי, אך במקום לרכוש גיטרה מיוחדת לשמאליים הוא פשוט הפך את הגיטרה.


9. אחרי שנתפס גונב מכוניות השופט בפניו הובא נתן לו לבחור בין שתי אפשרויות, ללכת לכלא או להתגייס לצבא. הנדריקס בחר באפשרות השניה ובשנת 1961 הוא התגייס ליחידה מוצנחת בצבא ארה"ב.

(Photo: US Army)


10. הוא שבר את קרסולו בצניחה ה- 26 שלו.


11. השמועה מספרת שהוא הועף מהיחידה לאחר שנתפס מאונן בזמן שהיה אמור להיות בשמירה.


12. לפני שהתפרסם הוא שימש תחת השם Jimmy James כנגן סשנים באולפנים ותרם את כשרונו להרכבים רבים, ביניהם Ike And Tina Turner, Sam Cooke, "The Isley Brothers", Little Richard.


13. את שם הבמה Jimi Hendrix העניק לו הבסיסט Chas Chandler מלהקת "The Animals" בשנת 1966' לאחר שהביא אותו איתו לאנגליה. Chas הפך גם בהמשך למנהלו הראשון של ג'ימי והיה זה שסייע לו להקים את ההרכב "The Jimi Hendrix Experience".


14. האלבום הראשון של להקתו "Are You Experienced" נבחר לאחד מהאלבומים שזכו ל"משמרת עולם" בספריית ההקלטות הארצית של הקונגרס האמריקאי.


15. ג'ימי שכח מחצית מהקלטות המאסטר של אלבומו השני "Axis: Bold As Love" במונית דבר שאילץ את הלהקה להקליטם מחדש.


16. ג'ימי העריץ את חברי להקת "Cream" והסכים להגיע עם Chas Chandler לאנגליה רק לאחר שהבטיח לו שיפגיש אותו עם אריק קלפטון. צ'אס קיים את הבטחתו והנדריקס זכה לעלות על הבמה עם חברי להקת "Cream" במהלך הופעה שהתקיימה ב- 1 לאוקטובר 1966, שבוע בלבד אחרי שהגיע לאנגליה. החיבור החד פעמי הזה הותיר את חברי הלהקה ובעיקר את אריק קלפטון בהלם מוחלט מביצועיו של הגיטריסט הצעיר בן ה- 24.


17. הוא השתמש בטכניקות נגינה לא שגרתיות, כגון נגינה עם השיניים, מאחורי הגב, מבלי לגעת במיתרים וכו' ויכל לנגן גם ביד ימין וגם בשמאל.

(Photo: Public Domain)


18. הנדריקס היה מזוהה בעיקר עם גיטרת ה- "Fender Stratocaster" שלו, אך הוא ניגן גם ב- "Gibson SG", "Les Paul" וב- "Gibson Flying V".


19. הוא הגדיר את המוזיקה שלו כ"כנסיה חשמלית". הוא רצה שהיא תהיה כמו דת שתקרב בין האנשים ותהווה מפלט עבורם.


20. ג'ימי נחטף פעם לאחר הופעה. מי שהיה אחראי לחטיפה היה מנהלו Michael Jeffrey אשר עשה זאת כדי לשמור על מקומו כמנהל האישי של הנדריקס. הוא דאג שכנופיה ניו יורקית תחטוף אותו ושחרר אותו לאחר יומיים.


21. בהופעתו המפורסמת ב- Monterey International Pop Music Festival בשנת 1967, הוא עלה לבמה אחרי להקת המי. Pete Townshend גיטריס להקת "The Who" ריסק את הגיטרה שלו וזרק אותה לקהל בסיום ההופעה ובתגובה הנדריקס העלה את שלו באש. הוא חזר על התעלול עוד 3 פעמים במהלך הקריירה הקצרה שלו.



22. נגינת ההמנון האמריקאי "Star Spangled Banner" של הנדריקס בפסטיבל Woodstock, לא היתה מחווה פטריוטית אלא אקט של מחאה נגד מלחמת וייטנאם.


23. הוא היה האמן שקיבל את השכר הכי גבוה במסגרת פסטיבל Woodstock הוא שלשל לכיסו סך של 18,000 דולר.


24. בדצמבר 2011 מגזין "Guitar World" בחר בביצוע שלו ל- "Star Spangled Banner", במקום הראשון ברשימת 100 ביצועי הגיטרה הטובים בכל הזמנים.


25. במהלך שנות פעילותו משנת 1966 ועד למותו בשנת 1970 הוא ניגן בלמעלה מ- 600 הופעות, רבות מהן במסגרת פסטיבלים בהם התארח.


26. במהלך הקריירה המוזיקלית הקצרה של הנדריקס הוא הספיק לשחרר 4 אלבומי אולפן.


27. עם זאת לאחר מותו שוחררו עוד מספר רב של אלבומים שנשאים את שמו, ביניהם 13 אלבומי אולפן, 28 אלבומי הופעה ו- 19 אלבומי אוספים.


28. הנדריקס נפטר בלונדון - 18 לספטמבר 1970 ממנת יתר של כדורי שינה שגרמה לחנק מהקיא של עצמו. הוא היה בין הראשונים להיכנס למועדון ה- 27 המפוקפק.


29. גופתו הוטסה לארה"ב והוא נקבר בוושינגטון ליד קבר אימו.


30. המצבה שעל קיברו כוללת בין היתר חריטה של גיטרת הפנדר סטרטוקסטר עימה הוא היה כל-כך מזוהה, אך הגיטרה מצויירת בצורה הפוכה מהאופן בו הנדריקס ניגן איתה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page