top of page

חמי רודנר

הוא ידוע כזמר ובסיסט להקת "איפה הילד?" אך יש קריירה מרשימה משל עצמו והוא גם פעיל מאוד מאחורי הקלעים של המוזיקה הישראלי.

(Photo: Eldad Refaeli)


= שמו המלא הוא חיים (חֶמי) רוּדנר והוא נולד ב-28 באוקטובר 1964 וגדל בקיבוץ גבעת ברנר


= אביו הוא עמוס, עורך, סופר, אדריכל ומזכיר הקיבוץ, ואימו היא תמר, מורה לספרות ועורכת לשונית, אחותו הצעירה של המשורר זוכה פרס ישראל אריה סיון. לרודנר שישה אחים ואחיות, ביניהם יוצרת התוכן רותי רודנר ואיריס הוד מקימת ערוץ הילדים וערוץ 8 התיעודי.


= כבר בגיל 15 הוא הקים להקה עם שני חבריו ויחד הם קיימו הופעות בקיבוץ. המשיך לעסוק במוזיקה גם במהלך שרותו הצבאי.


= לאחר שרותו הצבאי בשנת 1985 הצטרף רודנר ללהקת "מונדו" וגם היה חבר בלהקת "דז'ירטיף" עימן החל את הקריירה המוזיקלית שלו


= בשנת 1986 הוקמה להקת "איפה הילד?" בקיבוץ גבעת ברנר על ידי רודנר ואסף שריג, יליד קיבוץ בית השיטה, ובנו של יוסף שריג. השניים הכירו עוד מילדות כששריג, שצעיר מרודנר בארבע שנים, למד בכיתה עם רותי, אחותו של חמי. השניים צרפו את הגיטריסט יובל צמח והמתופף עומר דגני והחלו את דרכם כלהקת קאברים.


= איחוריו של דגני בן ה-16 לחזרות הלהקה היוו את הסיבה לשמה של הלהקה כשכל פעם נשאלה השאלה "איפה הילד?". סיפור זה הוכחש בעבר בידי הלהקה אבל בסופו של דבר אושר.

(Photo: Miri Davidovich)


= על מנת לנסות את להצליח בעולם המוזיקה הישראלי עברו רודנר ושריג לתל אביב. הם צירפו אליהם את הגיטריסט אופיר בר עמי מקיבוץ חניתה ואת המתופף החיפאי, אסף מרוז (שניגן בלהקת "קילר הלוהטת" ובאבטיפוס). מה שהפך להיות ההרכב הסופי של הלהקה.


= בשנת 1990 הוציאה הלהקה את הסינגל הראשון שלה "אחד אלוהים" תחת הלייבל "נענע דיסק" אך לא מיהרה להוציא אלבום וקיימה הופעות ברחבי הארץ במשך שנתיים. באותה תקופה החל להתפתח הרוק הישראלי של שנות ה-90.


= בשנת 1993 לאחר שהם מוחתמים בחברת "הד ארצי" ע"י חיים שמש (אחת הדמויות הבולטות של המוזיקה ובמיוחד של הרוק בשנות ה-90) מוציאים "איפה הילד?" את אלבום הבכורה שלהם "זמן סוכר".


= האלבום שנכתב כולו ע"י רודנר (מלבד "מסיבת התה של עליזה" ו"כנפיים, אינך שומע") ושהופק ע"י יובל שפריר זכה להצלחה גדולה וסינגלים רבים כמו: "איפה הרוח", "מה שעובר עלי", "העצב שלה", "השמיים הגבול", "נפלת חזק", ו"אחד אלוהים" הושמעו בתחנות הרדיו ולחלק מהשירים גם נוצרו קליפים ששודרו בטלוויזיה. האלבום הגיע למעמד אלבום פלטינה.


= באותה שנה הלהקה חיממה את Bob Dylan שהופיע בארץ בהיכל התרבות בתל-אביב


= בשנת 1994 הוציאה הלהקה את אלבומה השני "שדים" גם הוא בהפקתו של יובל שפריר בו נעשה ניסיון להמשיך את הקו המצליח של האלבום הראשון. אך הפעם, כדי לא ליצור את הרושם שרודנר הוא נותן הטון המרכזי וכל שאר החברים פחות חשובים, הודגשו באלבום מעורבותם של חברי הלהקה הנוספים. מעורבותו של שריג בכתיבה ובהלחנה גדלה מאוד (הוא הלחין שבעה שירים, ביניהם הלהיטים "לבן בחלום שחור", "בתוך התחתונים" ו"מישהו שומע אותי") וגם אופיר בר עמי כתב והלחין שני שירים (ביניהם "נכנס בך השד"). רודנר עצמו גם הוא כתב והלחין חלקים רבים באלבום. מאמץ השיתוף עלה יפה וגם השתלם והאלבום זכה להצלחה גדולה עוד יותר מקודמו.


= באותה שנה מפיק רודנר את אלבום הבכורה של חברתו איגי וקסמן, "אדום", והלחין בו את השירים "אשה כפויה" ו"סוף הטיול" (למילים של וקסמן) ו"תהרוג אותי לאט" (למילים שהוא כתב). בהקלטות ניגן רודנר בבס ואיתו חבריו ללהקה: אסף מרוז בתופים, אסף שריג בגיטרה (בשיר אחד) ואף אופיר בר עמי קיבל תודה על גבי העטיפה. שנה לאחר מכן השניים התחתנו (אך התגרשו 4 שנים לאחר מכן).

(Photo: Vardi Kahana)


= בשנת 1995 הוציאה הלהקה את אלבומה השלישי, "מסעותי עם עצמי". בדומה לאלבום הראשון, הכתיבה חזרה לידיו של רודנר שכתב 10 מתוך 11 השירים שבאלבום אך שריג היה שותף מלא בלחן ובעיבוד ואת השירים הבולטים באלבום הם יצרו יחד: "הביאו את הסתיו", "נביא השעמום", "זוהי סדום" ו"מסעותיי עם עצמי". את האלבום הפיק סולן להקת משינה יובל בנאי, וחברו ללהקה שלומי ברכה שגם התארח בקלידים בשיר "זוהי סדום". האלבום, בניגוד לקודמיו, נכשל בחנויות, ושיריו הושמעו פחות מאשר להיטי האלבומים הקודמים.


= הכישלון השפיע לרעה על היחסים בין החברים והלהקה עברה משבר, במיוחד לאור העובדה שהלהקה סיימה את החוזה שלה עם חברת הליקון וזאת לא הייתה מעוניינת לחדש את החוזה עם הלהקה. בר עמי עזב את הלהקה כדי להקדיש זמן ללהקתו "משחררי הסעיף", שריג הפיק מוזיקלית את אלבום הבכורה של להקת "אלג'יר" ואחר כך נסע ללונדון בכוונה להקליט משיריו באנגלית, ורודנר החל לעבוד על שירים לאלבום הסולו הראשון שלו, ונראה היה שהלהקה הגיעה לסוף דרכה.


= למרות המשבר, בשנת 1996 חזרה "איפה הילד?" לפעילות, ואלבום הסולו של רודנר הפך לאלבום הרביעי של הלהקה. הלהקה הקליטה את האלבום "איפה הילד?" עם גיטריסט חדש, שיף (שפריר) ערד, ועם שריג שחזר מלונדון. רוב השירים היו כמובן של רודנר, בהם הדואט "רק בשביל לקבל חיבוק" עם איגי וקסמן, "עכשיו אני לא מוותר", "הולך רגל", "לאן לאן", ו"גלגל את החלום". את האלבום הפיקו חברי הלהקה עם עזרתו של שי להב מ"מופע הארנבות של ד"ר קספר", שגם ניגן בקלידים בשירים שונים. האלבום הוקדש לזכרו של יצחק רבין.


= כמו קודמו, גם האלבום הזה נחל כשלון והלהקה החליטה על פירוקה בהופעת פרידה ובאלבום אוסף. לכבוד הפירוק הקליטה הלהקה גרסת כיסוי ל-"Moonage Daydream" של דייוויד בואי ושלושה שירים חדשים: "ונוס בטריינינג", "היא לא יודעת לשתות" ו"כולם רוצים חבר". כמעט עשר שנות פעילות הסתיימו במופע חגיגי במועדון "אלנבי 58" בתל אביב, שבו אירחה הלהקה את אביב גפן, ירמי קפלן, יובל בנאי, אופיר בר עמי ואיגי וקסמן, ובאלבום האוסף המסכם "מישהו שומע אותי" שהכיל את להיטי הלהקה ודיסק בונוס עם השירים החדשים וגרסאות בהופעה חיה ללהיטיה.


= בשנת 1997 רודנר הפיק את אלבומה השני של וקסמן, "לא מחכה יותר לדוור". גם באלבום זה, הלחין אחד מהשירים וניגן בגיטרות.


= באותה שנה כתב רודנר את מילות השירים "סיפור קטן פשוט" ו"בדיסקוטק" לאלבום הבכורה של להקת "היי פייב" (להקת הבנים הראשונה בישראל), תחת שם העט "נינה שדה".

(Photo: Kfir Ziv)


= בשנת 1998 רודנר הפיק את אלבום הבכורה של נמרוד לב, "אין חלום אחר", הוא השתתף בעיבודים באלבום, וניגן בהקלטתו בבס.


= בשנת 2000 יצא אלבום הבכורה של רודנר "גאולה". באלבום הוא שיתף פעולה עם להקת "שליחי הבלוז". רודנר כתב והלחין את השירים, עיבד עם עידו אגמון, והפיק מוזיקלית עם אגמון ואייל דפנא. בין להיטי האלבום היו "בואי ניפרד", "מה היה" ו"גאולה".


= בשנת 2001 התאחדה הלהקה בהרכב מלא (עם אופיר בר עמי ושיף ערד) למספר הופעות נוספות, בהן במופע משותף עם מוניקה סקס ולהקת רוקפור. הלהקה גם הקליטה שיר חדש לכבוד האיחוד: "שלום עם עצמי".

(Photo: Ido Izak)


= עוד באותה שנה הוא הפיק אלבומים לשרון מולדאבי ולאסף ארליך והוציא את אלבום הסולו השני שלו "מלנכוליה אהובתי", בין שיריו: "סוד הדברים הפשוטים", "מלנכוליה אהובתי", "חדרים שבלב" (בדואט עם יהודית רביץ) ו"הרבה יותר יפה לי מקרוב".


= במאי 2003 הוציא רודנר את אלבומו השלישי "חמלה", מתוכו הצליח השיר "הברית שצריך לחדש".


= בשנת 2006 החל רודנר להנחות תוכנית טלוויזיה ראיונות לילית בשם "מרגיש בבית", בערוץ 2. בתוכנית הוא ראיין זמרים שונים, וליווה אותם במשך יום בחייהם. התוכנית שודרה במשך 2 עונות.


= בשנת 2007 הוציא רודנר את אלבומו הרביעי "מכונת השירים הגדולה", בהפקתו של קובי אוז ובעיבודים של ערן וייץ ושלומי לביא. מתוך האלבום יצאו הסינגלים "מכונת השירים הגדולה", אשר הלחין רודנר למילים של לאה איני, "זה אותו הקיץ" ו"השארת אותי עם הרוח". פרט ל"מכונת השירים הגדולה" כתב והלחין רודנר את כל שירי האלבום.


= משנת 2011 מלמד רודנר בבית הספר למוזיקה "מזמור" בגבעת וושינגטון, וכן מלווה הרכבים ובוגרים מקרב תלמידי בית הספר.

(Photo: Reuven Schneider)


= בשנת 2012 יצא אלבומה החמישי של הלהקה "בני המאה ה-20" לאחר שלוש שנים של עבודה. מהאלבום יצאו הסינגלים "אני במצב", "אנחנו נהיה בסדר" ו- "אוסטרליה בלוז".


= בשנת 2013 יצא אלבומו החמישי "זמן אסיף". האלבום שהעבודה עליו ארכה שלוש שנים בהן נטל חלק כשותף הגיטריסט ערן ויץ, כולל 10 שירים שאת כולם כתב רודנר, למעט אחד שנכתב על ידי אחיו רוני יעקבי. חלק מהשירים באלבום כמו "ישראבלוז" הנם בעלי אופי מחאתי ופוליטי.


= עוד באותה שנה רודנר הפיק מוזיקלית את המופע "אינדי ילד" - מופע רוקנ'רול לכל המשפחה.


= בשנת 2017 יצא אלבומה השישי של הלהקה "מתוק בחשכה" בהפקתו של עופר מאירי.


= בשנת 2019 הוציא רודנר את אלבומו השישי "יהומה". שנתיים לאחר מכן, ב-2021 הוציא רודנר במשותף עם ערן ויץ את האלבום "חי שירים" המורכב מ-18 ביצועים אקוסטיים ומינימליסטיים לקלאסיקות ישראליות.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page