top of page

פורטיסחרוף חוגגים יום הולדת

הפעם בנינו את הסיקור שלנו בצורה קצת שונה, הזוג הזה פשוט לא מאפשר לנו לעשות את זה אחרת.

הם גם יחד וגם לחוד, הם בלתי נפרדים אבל אינדיבידואלים !

ואיך באופן כל כך קוסמי הם נולדו באותו היום בהפרש של שלוש שנים.

(Photo: Micha Kirshner)


מוזר קצת לחגוג לזוג הזה יום הולדת מאחר שזה מרגיש שהם פשוט לא מזדקנים !! נכון, חיצונית קצת רואים את סימני הגיל, אבלהם פשוט לא עוצרים לרגע וממשיכים ליצור ולהופיע.

כנראה שככה זה נראה כשיש באמתחתך עשורים של יצירה, מוסיקה חוצת דורות והשפעה דרמטית על המוסיקה הישראלית!!

אז נתחיל עם הבכור...

רמי פורטיס

(Photo: Rami Fortis Facebook)


1. הוא נולד ב-7 ביולי 1954 בתל אביב.

2. הוא שירת בנ"מ במלחמת יום הכיפורים והושפע רבות מהתופת בחזית.

3. הוא החל את דרכו המוזיקלית ב-1975 כעובד במה בהופעות של להקת תמוז האלמותית. מדי פעם אפשרה הלהקה לפורטיס לעלות לבמה, לשיר או סתם לעשות שטויות כמו שהוא בדרך כלל אוהב.

4. באחד המקרים אריאל זילבר הזמין אותו לשיר את שירו "אינקובטור" כשחברי תמוז מלווים אותו (הביצוע הספציפי נכלל בקופסה "אוספורטיס" ובהוצאה המחודשת של "פלונטר" מסדרת סימני דרך).

5. באותה שנה הוא הקים את להקת "זבוב" אשר בשנת 1978 שונה שמה ל- "מים חמים". הם הופיעו במועדונים כמו "המרתף העליון" של תיאטרון בית ליסין ויצרו לעצמם קהל קטן אך נאמן.

6. בשנת 1978 יצא אלבומו הראשון של פורטיס, "פלונטר", בהפקתו המוזיקלית של הגיטריסט האגדי חיים רומנו, אשר גם ניגן באלבום, גיטרה בס ותופים. זה היה אלבום פורץ דרך בנוף המוסיקלי המקומי שהביא את הפאנק מאירופה לישראל. זה היה אחד מהאלבומים הרועשים והפרועים ביותר שנעשו במדינת ישראל עד אז.

(Photo: Unknown)


7. שיר אחד בלבד הפך במרוצת השנים ללהיט ידוע מהאלבום "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי", אך היו בו עוד לא מעט פנינים כמו "דבש", "הדור הזה", "אינקובטור", "המוות אינו מחוסר עבודה", "שמש לך מצפים" ועוד.

8. מי ששיתף פעולה עם פורטיס בכתיבת חלק משירי האלבום הוא לא אחר מסמי בירנבך שבהמשך יהיה חבר יחד איתו בלהקת "מינימל קומפקט".

9. פורטיס החל ליצור לעצמו קהל מעריצים ותדמית של אנרכיסט, חסר גבולות ומשוגע לאור סגנונו המוסיקלי הפרוע. הוא למעשה זה שהביא לארץ את הפאנק שנמצא אז בחיתוליו בהשוואה להתפתחות שהחלה באירופה וארה"ב עם להקות כמו Television, Ramones, Iggy Pop, ועוד.

10. בשנת 1981 הקים פורטיס יחד עם דורון אייל (שולץ האיום) את להקת "כרומוזום" יחד עם יקי אבימור, רונן בן טל ורונה ורד. הם החלו להופיע בסצנת המועדונים של תל אביב והוציאו אלבום אחד בהוצאה עצמית. מאוחר יותר, לאחר שפורטיס פיטר את שולץ, שונה שם הלהקה ל"כרומוזום צוואי".

11. בשנת 1983 הקים פורטיס את להקת "ז'אן קונפליקט" יחד עם ז'אן ז'אק גולדברג, רונן בן טל, גיל סמטנה ויקי אבימור. הלהקה לא זכתה להתייחסות רבה בישראל של אותם ימים אך הופעות האיחוד שלה מסוף שנות השמונים זכו להצלחה רבה בעיקר בסצינת הפינגווין. הלהקה שחררה שני אלבומים, אחד מהם הופעה שהוקלטה בשנת 1988 בפינגווין.

(Photo: qube.co.il)


12. בשנת 1988 יצא אלבום הסולו השני של פורטיס "סיפורים מהקופסא". הוא כולל עשרה שירים שכולם הפכו לקלאסיקה של רוק ישראלי. הלהיטים הבולטים מתוכו הם "שקיעתה של הזריחה", "חתול מפלצת", "אין קשר" ו"כוכב הקופים". זהו האלבום הראשון שיצא בחברת "נענע דיסק" והוא מהווה את שיתוף הפעולה הראשון של הצמד פורטיסחרוף בעברית, יש אומרים שזהו אלבום הבכורה שלהם למרות שסחרוף לא קיבל קרדיט על האלבום.

13. בשנת 1992 שיחרר פורטיס את אלבומו השלישי "להתראות בחלומותי". כמו בשני אלבומיו הקודמים, כל השירים הולחנו במשותף על ידי פורטיס וברי סחרוף, והופקו במשותף על ידי ארבעת חברי ההרכב. את כל המילים כתב פורטיס. השירים "אנ'לא יכול", "הנה בא השקט", "מצבים משתנים", "לונדון תל אביב ברלין או בריסל" ו"איזה מין מין?" זכו להצלחה מסוימת אך לא הפכו ללהיטים גדולים בסדר הגודל של להיטי "סיפורים מהקופסא".

14. בשנת 1994, אחרי הפסקה של כמעט שנה בה התרכז בגידול בנו, הקים פורטיס את להקת הליווי החדשה שלו "האחים פורטיס", שכללה את עמיר "ג'נגו" רוסיאנו (בס, קולות, קלידים), אורן קפלן (גיטרות, קולות) ויובל שפריר (תופים, קלידים וקולות).

(Photo: qube.co.il)


15. הם שחררו את האלבום הראשון שלהם באותה שנה "שוטר פושע והענק הלוחש" שנחשב לאלבום המצליח ביותר של פורטיס מבחינה מסחרית ולאחד מאלבומי הרוק הישראליים הבולטים של שנות התשעים. כל השירים הולחנו על ידי ההרכב ואת המילים כתב פורטיס.


16. שנתיים לאחר מכן הוציאו "האחים פורטיס" את האלבום "איפה הסוסים". האלבום, אשר כלל את השיר היחיד המצליח מתוכו "איש השיש" (עם אלי לוזון), זכה לביקורות טובות אך להצלחה מסחרית לא גדולה.

17. בשנת 1998 חבר פורטיס לשלומי ברכה (משינה) ליצירת האלבום "רץ על הקצה" המשלב את הסגנונות המוכרים של שני המוזיקאים. האלבום כלל ברובו צליל נקי וקליל יותר מאשר באלבומיו הקודמים של פורטיס והוא הניב מספר להיטים, ביניהם "חול", "לפעמים", "בוסה נובה קטן" ו"משאית פיננסית".

18. בשנת 1999 יצא מארז מיוחד בשם "אוספורטיס" הכולל 3 תקליטורים תחת השמות "סינגלים" (אוסף סינגלים), "שלנו" (אוסף שירים בולטים עם שני שירים חדשים) ו"וגם אוסף בולים" (שירים נדירים מתקופות שונות). "סינגלים" יצא גם בנפרד כאלבום בודד. לכבוד האוסף פורטיס שב לשתף פעולה עם ברי סחרוף והם הקליטו יחד שלושה שירים חדשים וגם קיימו הופעת איחוד לכבוד יציאת האוסף.

19. עוד באותה שנה השתתף פורטיס כשחקן בעונה הראשונה של סדרת הדרמה "שבתות וחגים".

20. בשנת 2001 הוקרן בפסטיבלים ובסינמטקים הסרט "1999? פורטיס וישראל - סיפור אהבה אמיתי" בבימויו של ישראל ירושלמי, המתעד את פורטיס בצל הבחירות בשנת 1999.


21. בשנת 2001 הוציא פורטיס את האלבום "חצי אוטומטי" שעליו עבד עם אייל אבן-צור, סולן להקת "נעליים" (ששמה הוא מחווה לשיר מתוך האלבום "1900?"). האלבום הוא שקט ומלנכולי יותר מבעבר אך בעל טקסטים עמוקים הנוגעים באמיתות הקיום. ברי סחרוף חזר להיות שותף להפקה וגם ליווה את פורטיס בחלק מן השירים בגיטרה ושירה, כשהדואט "הדלת" הופך ללהיט מתוך האלבום. שיר נוסף שהצליח מהאלבום היה "משחק בקובייה".

(Photo: Tino Waka)


22. בשנת 2002 יצא DVD בשם "מקרה פסנתר" המתעד את הופעתם המשותפת של פורטיס ושלומי שבן, הכוללת עיבודים לפסנתר ללהיטיו של פורטיס.

23. בשנת 2008 עבד פורטיס על יצירה הנקראת "התדר" שהיא פסקול למופע של להקת מחול גרמנית אלטרנטיבית.

24. עוד באותה שנה הוענק לפורטיס תואר עמית כבוד של "בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה", על "אנרגיה עוצמתית, מוזיקלית ובימתית, ששינתה את פני הרוק הישראלי; על התעוזה והעיקשות להפוך את השוליים למגדלור; ועל ההשראה שהעניק למוזיקאים ולאמנים, באישיותו הבלתי מתפשרת וביצירתו המהפכנית, משנות ה-70 ועד היום".

25. בשנת 2009 הוציא פורטיס, עם להקתו הכוללת את גיל סמטנה, עידו אגמון ויובל שפריר, אלבום משולש בשם "פורטיס משולש" הכולל 18 שירים, ביניהם הלהיטים "בלונדיניות על אוטוביאנקי" ו"יער ישראלי".


26. בשנת 2010 הפיק פורטיס את רוב שירי האלבום "זרים במאה ה-21" של קוואמי והחלבות. ביניהם השיר "תסחטי אותי", שאותו כתב פורטיס יחד עם קוואמי והשתתף בו בשירה. השיר היה אחד הסינגלים שקדמו לאלבום, ואחד המצליחים ביותר מתוכו.

27. בשנת 2011 יצא אלבום האולפן ה-9 של פורטיס, שנקרא "החבר אני". האלבום בהשראת הממציא הסרבי ניקולה טסלה. פורטיס מלווה שוב בלהקתו הכוללת את גיל סמטנה, עידו אגמון, יובל שפריר ואיל יונתי. הסינגל הראשון מתוך האלבום, שיר הנושא "החבר אני", זכה להצלחה. סינגל נוסף שהתפרסם מהאלבום הוא "מקום בראש" שגם זכה להצלחה.

28. בשנת 2013 השתתף פורטיס כשופט בעונה הראשונה של התוכנית "אקס פקטור ישראל" ששודרה בערוץ 2 וכן גם בעונה השנייה (2015).

29. בשנת 2014, הופיע פורטיס כמופע החימום בהופעתם של להקת הרולינג סטונז בישראל, במופע שנערך בפארק הירקון.

30. בשנת 2015 יצא אלבומו "תולדות הכותרת", אשר הופץ בפורמט דיגיטלי וכתקליט ויניל בלבד. לאלבום קדם הסינגל "מעיר נעלמים" לאחריו יצא כסינגל גם שיר הנושא "תולדות הכותרת", ולבסוף יצא הסינגל "לקשקש בזנב".


31. שנתיים לאחר מכן הוא הוציא סרטון בפייסבוק את שירו הראשון "הצדפה המהבהבת" לקראת אלבומו "מדור פיות" שיצא באותה השנה.

32. בשנת 2018 זכה פורטיס בפרס מפעל הפיס לאמנויות על שם לנדאו.

אל תדאגו לא שכחנו, יש עוד, אבל לפני כן נעבור לחצי השני בזיווג הקוסמי הזה...

ברי סחרוף

(Photo: Eldad Shoshan)


1. הוא כמובן נולד באותו היום אך בשנת 1957 באיזמיר שבטורקיה, הוא עלה לארץ כשהיה בן שלוש.

2. סחרוף החל את הקריירה המוזיקלית שלו עוד בגיל צעיר, כאשר בגיל 16 כבר היה חבר בהרכב שנקרא "חלום קוסמי".

3. מיד לאחר תום שירותו הצבאי נסע סחרוף לבלגיה, שם הקים את להקת הרוק האלטרנטיבי "מינימל קומפקט" עליה נספר בהמשך..

4. בשנת 1985 נעצר סחרוף בנמל התעופה בן-גוריון כשבאמתחתו כמות קטנה של סם מסוג קוקאין. סחרוף נשפט ונידון לשנת מאסר, שמתוכה ריצה 8 חודשים.

5. בשנת 1991 הוציא סחרוף את אלבום הבכורה שלו, "הכל או כלום". מילות השירים באלבום זה נכתבו על ידי אמנים שונים, ביניהם רמי פורטיס, דן תורן, יונה וולך, ערן צור ושאול טשרניחובסקי. האלבום כלל להיטים רבים, ובהם "אמונה עיוורת", "לחץ", "חלליות", "אינני אוהב אותה", "השומר של הגן" וגרסתו של סחרוף לשיר "האיש שבקיר", שאותו שר במקור שמשון בר-נוי. את רוב שירי האלבום הלחין סחרוף, ועל העיבודים היו אחראים סחרוף, אורי ברק ודני מקוב.


6. בשנת 1994 הוציא סחרוף אלבום סולו שני, "סימנים של חולשה", ובו הוא ביצע לראשונה שירים שמרבית המילים נכתבו על ידו (חלקם בשיתוף עם דן תורן), ללא עזרה משותפו הוותיק רמי פורטיס. מוזיקלית, האלבום הוא יצירה משותפת של סחרוף ורע מוכיח, שהכניס לאלבום אלמנטים רבים של מוזיקה אלקטרונית וסימפולים שהקדימו את זמנם במוזיקה הישראלית. מכירות האלבום היו חלשות בשנים הראשונות ליציאתו, אף שהניב מספר להיטים, כמו "כמה יוסי", "הזיות", "חבל שאת לא" ו"רעש לבן". עם השנים החל להיחשב על ידי רבים לאלבומו הטוב ביותר של סחרוף, ולאחד מאלבומי הרוק הישראלי הטובים בכל הזמנים, בזכות המקוריות, החדשנות ואיכות ההפקה יוצאת-הדופן.


7. בשנת 1995 הוציא סחרוף את אלבומו השלישי "חם על הירח". האלבום נבדל מ"סימנים של חולשה" בצליל יותר רוקיסטי וחי. בין שיריו המצליחים היו "חם על הירח", "77", "בואי הביתה", "מפנה מקום" ו"יומולדת". לאחר יציאת האלבום יצא סחרוף, יחד עם ההרכב שאיתו הקליט את האלבום, למסע הופעות ארוך ומצליח, שמשך יותר ויותר קהל והפך את סחרוף לאחד מכוכבי הרוק המוכרים ביותר בישראל.


8. בשנת 1996 הוא הפיק את אלבומו השלישי של הזמר דן תורן "יורד נמוך".

9. באותה שנה כתב סחרוף פסקולים לסרטים הישראלים "קלרה הקדושה" ו"לנגד עיניים מערביות", ואף זכה בפרס אופיר על הפסקול הטוב ביותר על עבודתו בסרט "קלרה הקדושה".

10. בשנת 1997 הפיק סחרוף את אלבומה היחיד של להקת הפוסט פּאנק "סדרני הדשא" בשם "רקוב".

11. בשנת 1998 הפיק סחרוף במשותף עם יזהר אשדות את אלבום הבכורה של מיכה שטרית, "מסמרים ונוצות". סחרוף השתתף בכתיבת הלחן של ארבעה משירי האלבום, ביניהם שיר הנושא.

12. באותה שנה יצא אלבומו של סחרוף "נגיעות", שבמהרה הגיע למעמד של אלבום זהב והביא אחריו מסע הופעות מצליח. האלבום הניב להיטים כמו "ככה זה (לאהוב אותך)" (שהפך לשיר הנושא של הסדרה "שבתות וחגים"), "לב שלם", "עיר של קיץ" ו"עבדים", וכן כלל את גרסתו ל"עוד חוזר הניגון".

13. בשנת 2001 יצא אלבומו החמישי של סחרוף "האחר" באלבום זה חזר סחרוף לשתף פעולה עם המתופף והמפיק רע מוכיח ודן תורן.

14. עוד באותה שנה כתב סחרוף פסקולים לסרטים "תומר והשרוטים" ו"מייד אין איזראל".

15. בשנת 2002, הלחין סחרוף את פסקול הסרט "חוכמת הבייגלה", והקליט עבורו עם מיכה שטרית את השיר "סוף הקיץ".

16. עוד באותה שנה כתב והלחין סחרוף מספר שירים לאלבומה של שרון רוטר ובהם את הלהיט הגדול ביותר באלבום, "ארוץ אליך", שכתב והלחין במשותף עם רוטר.

17. ועוד באותה שנה התארח סחרוף במספר אלבומים של אמנים אחרים. באלבומה של להקת הדג נחש "לזוז", באלבומם של צמד "הבליינים" "שירים של מלחמות" ובאלבומה של חוה אלברשטיין "מוצאי חג". כמו כן הקליט סחרוף באותה שנה בדואט עם מוקי, גרסה מחודשת לשירו של שלום חנוך "מחכים למשיח".

18. בשנת 2005 יצא האלבום "11א'". האלבום הוא תוצאה של כשנתיים של עבודה משותפת של רע מוכיח וסחרוף. האלבום מכיל 11 קטעים ששילבו בין האלקטרוניקה של מוכיח לרוק של סחרוף, המתכון המוכר.

19. בשנת 2009 הוציא סחרוף אלבום נוסף במשותף עם רע מוכיח, "אבן גבירול, אדומי השפתות", שכלל את לחנים לשיריו של המשורר שלמה אבן גבירול. מהאלבום הצליח במיוחד השיר "מה לך יחידה".

(Photo: Ido Erez)


20. בשנת 2011 הוציא סחרוף את אלבומו השמיני "אתה נמצא כאן" האלבום מרבה לעסוק בזהות הישראלית, ביחסה לגורמים שמרכיבים אותה ושנמצאים בסביבתה. האלבום הוקדש לזכרו של המתופף ז'אן ז'אק גולדברג.

21. חמש שנים לאחר מכן הוציא סחרוף את אלבום הסולו התשיעי והאחרון שלו נכון לעכשיו. האלבום מכיל 8 קטעים: 5 שירים ו-3 קטעים אינסטרומנטליים. מלבד שיריהם של שטרית וחלפי, מופיעים באלבום השיר "ירח" שכתב נתן אלתרמן, הפיוט "אלי למה עזבתני" שחיבר ר' דוד בוזגלו ו"רחובות סגולים" שכתב אודי שרבני. את האלבום פותח הקטע האינסטרומנטלי "נשקיני", עיבוד חדש לקטע שהופיע באלבום של ההרכב "Foreign Affair" המשותף לסחרוף ורמי פורטיס.

22. בשנת 2017 הוציא סחרוף אלבום שירי לאדינו מתורגמים ביחד עם אהוד בנאי, הנקרא: "היא הופיעה כמו הרוח".


23. בשנת 2020 הוציא יחד עם דודו טסה את האלבום "בדל של אור". זה לא שיתוף הפעולה הראשון של ברי עם דודו, ברי כבר התארח בשירו של דודו "Trib ani utruch" מהאלבום "דודו טסה והכוויתים" ששוחרר בשנת 2011.

אז אחרי שלמדנו על שני החלקים בזוגיות, נעבור לזוגיות עצמה...


פורטיסחרוף

(Photo: Michael Rorberger)


1. בשנת 1980 הוקמה "מינימל קומפקט" על ידי סמי בירנבך ורמי פורטיס, כהמשך ללהקה בשם "S.O.B" שהקימו באמסטרדם יחד עם זוגתו דאז של פורטיס הזמרת מלכה שפיגל, ברי סחרוף ונטי וייסמן. הפעילות של ההרכב באמסטרדם לא צלחה, ופורטיס שב לישראל, אולם יתר חברי הקבוצה המשיכו לפעול במשותף בבלגיה ופעילותם המשותפת הולידה את "מינימל קומפקט".

(Photo: Roy Tee)


2. בשנת 1981 הוחתמה הלהקה על ידי חברת התקליטים העצמאית "קראמד" והפיקה EP שכלל את השיר Static" Dancing".


3. בשנת 1982 יצא אלבומם המלא הראשון "One by One" שהוקלט בלונדון וכלל את השירים "Babylonian Tower",‏ "Disguise" ו-"It Takes a Lifetime". בעטיפה הפנימית של האלבום צוין כי רמי פורטיס הוא חבר הלהקה "בגלות".

4. בשנת 1984 שב פורטיס למינימל קומפקט ונטל חלק בהקלטת אלבומם "Deadly Weapons", אולם תרומתו לאלבום זה הייתה קטנה יחסית.

5. בשנת 1985 יצא האלבום הרביעי, "Raging Souls" הנחשב למצליח ביותר של הלהקה. תפקידו של פורטיס בלהקה הלך וגדל, הן מבחינת כתיבה והן מבחינת נגינה ותפקידי שירה.

6. בשנת 1987 שחררה מינימל קומפקט את אלבום האולפן החמישי שלה "The Figure One Cuts". האלבום המשיך את הקו של האלבום הקודם עם דומיננטיות הולכת וגוברת של פורטיס וסחרוף.

7. בנוסף לאלבומי האולפן היתה שותפה "מינימל קומפקט' למספר פסי קול ביניהם לסרט מלאכים בשמי ברלין,

"Fuck Your Drams This Is Heaven", "Made to Measure Vol. 1", "Lowlands Flight (Made to Measure Vol. 10)"

וכן אלבום ההופעה "Minimal Compact Live".

8. "מינימל קומפקט" זכתה להצלחה מסחרית גדולה ולהכרה באירופה, אך בשל העובדה שכשלה בקבלת אשרות עבודה לארצות הברית, ובשל מחלוקות בין חברי הלהקה החליטו חברי הלהקה בשנת 1988 להתפרק.

9. בשנת 2003, הפיק הבמאי נתן מנדלבאום סרט תיעודי על הלהקה בשם "Raging Souls", ובעקבות הצלחת הסרט התאחדה הלהקה לסיבוב הופעות בישראל ובאירופה, במקביל להוצאת אוסף משולש של שירי הלהקה "Returning Wheel" שכלל קטעים נדירים ורמיקסים חדשים לשירי הלהקה.

10. אחרי ההתפרקות ניסו פורטיס וסחרוף את מזלם בישראל והוציאו את האלבום המצליח "סיפורים מהקופסא", האלבום יצא תחת שמו של רמי פורטיס לבדו, אף על פי שסחרוף השתתף בכתיבה.


11. בשנת 1989 ניסו פורטיס וסחרוף לחזור על הצלחתם הבינלאומית, והקליטו עוד אלבום באנגלית, תחת השם Foreign Affair. האלבום נקרא "East On Fire".

12. בשנת 1990 יצא האלבום "1900?", הפעם תחת השם המשותף "פורטיסחרוף". רמי פורטיס כתב את המילים וברי סחרוף הלחין (ביחד עם פורטיס), הפיק ושר סולו את "ניצוצות" ו"הפוך" והשתתף בשירה בשירים נוספים.

בתקליט זה היו להיטים רבים, בהם "אמריקה", "אין קץ לילדות", "ניצוצות" וגרסה שקטה ל"חלום כחול".

"1900?" נשמע יצירה של להקה מגובשת יותר מקודמו וביסס את מעמדם של פורטיס וסחרוף כאמנים מוזיקליים נחשבים ולא עוד אמני שוליים.


13. סיבוב ההופעות שליווה את הוצאת "להתראות בחלומותי" של סחרוף, היה האחרון של הצמד ביחד. הוא הסתיים בדצמבר 1992 עם הוצאת אלבום ההופעה "כשהגיטרה מנסרת את הלילה".

14. בשנת 1999 התאחדו פורטיסחרוף להופעה חד-פעמית וכן שבו לשתף פעולה ב-3 שירים חדשים עבור אלבום האוסף של פורטיס "אוספורטיס".

15. בשנת 2006 יצא אלבום הקאמבק המצליח של פורטיסחרוף, "על המשמרת", שלווה בסיבוב הופעות נרחב ופופולרי. האלבום מכיל שילוב של רוק, מוזיקה אלקטרונית, היפ הופ ומוזיקה מזרחית, וניגנו בו חברי ההרכב המקורי שליווה את הצמד בראשית שנות ה-90.

16. פורטיס וסחרוף המשיכו להשתתף בהופעות איחוד של מינימל קומפקט מידי מספר שנים, האחרונות היו בשנת 2019, ולכבודן שחררה הלהקה אלבום אוסף "Creation Is Perfect" הכולל רימייקים לשירי הלהקה כמו גם שיר חדש.


17. לאחר התאוששות מדינות העולם מנגיף הקורונה וישראל בראשן, יצאו פורטיסחרוף בסדרת הופעות באמפיפארק רעננה לחגיגות 31 שנים לאלבום "1900?", כפי שהזכרנו בפתיח, ההופעות זכו להצלחה אדירה והשניים מכרו את כל הכרטיסים להופעה שהתקיימה מספר פעמים שבוע אחר שבוע.


אין דרך לתאר את השפעת הזוג הקוסמי הזה יחד וכל אחד בנפרד על המוסיקה הישראלית ואין גם דרך לתאר את כמויות הכישרון והמוסיקה שהם העניקו לנו כמאזינים. מקווים שעשינו עמם חסד ונתנו להם את הכבוד המגיע להם.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page