top of page

ברי סחרוף - חם על הירח

ב- 7 לדצמבר 1995 יצא אלבומו השלישי של ברי סחרוף, "חם על הירח", אלבום שמיקם את ברי סחרוף באופן רשמי במרכז המיינסטרים הישראלי והוליד להיטים רבים שהפכו לפסקול במוזיקה הישראלית.


ב- 1994 הוציא ברי את אלבום הסולו השני שלו "סימנים של חולשה", אלבום שהיה מאוד חדשני וכלל הרבה אלמנטים אלקטרונים וסימפולים שהקדימו את זמנם במוזיקה הישראלית. האלבום לא זכה להצלחה מסחרית ומכירות האלבום היו די חלשות. ברי שכבר היה מוזיקאי וותיק, לא אמר נואש והחל לעבוד על האלבום הבא מתוך כוונה ליצור אלבום שיימכר טוב יותר ויביא יותר קהל...


אם באלבום הקודם התנתק ברי מחברו ושותפו הוותיק רמי פורטיס והחל לגבש לעצמו צורת עבודה עצמאית, כאן כבר ברי נכנס לאולפן כשהוא יודע בדיוק איך הוא רוצה לעבוד, לכתוב וליצור את האלבום.


ברי אוהב את היצירה שמתרחשת ע"י מוזיקאים שונים תוך כדי עבודה ולכן אין מישהו אחד שמנחה או מחליט על הכיוון המוזיקלי, אלא חבורה של מוזיקאים שיושבים יחד באולפן ויוצרים יחד, כשכל אחד מביא את עצמו לתוך המוזיקה ומכניס לשיר את האלמנטים שלו. מי שליווה את ברי בחזרה ובהקלטות יספרו אחר כך שברי נתן להם יד חופשית, בעיקר עודד פרח (המוכר מלהקת "רעש") שברי נתן לו להוביל.


דן תורן שהיה מבין הדמויות המשמעותיות בכתיבה ובהפקה סיפר שתהליך העבודה באולפני די.בי. היה מאוד מרגש ומלא תהפוכות, ברי רצה לתפוס הרבה מהרוח של הנגינה החיה. ואכן, כל האלבום הוקלט בלייב, אפילו הסימפולים, בתוך כמה ימים אחרי כשבועיים של כתיבה וחזרות.


הגישה של ברי וצורת העבודה בה כל אחד מביא את שלו, כמו גם אוסף המוזיקאים שהוא מאוד מגוון ואקלקטי, הביאה ליצירה של אלבום שהוא מאוד פספסי ומגוון!! יש שם רוק-גראנג'י "בואי הביתה", "אני יודע", תמצאו שם גם בלוז "77'", יש רגאיי, יש סימפולים דרמתיים, טרקים שכאילו נלקחו ממסיבות טבע "יהלום" וגם כמובן אוריינטליות "אוחתכ בייבי".


על כל אלה אחראיים יחד עם ברי, דן תורן שסייע בכתיבה וניהל אומנותית, אורן לוטנברג מ"זקני צפת ו"הבליינים" בגיטרות, חיים לרוז על הבס, זוהר פרסקו בכלי הקשה, שרון רוטר בקולות ועודד פרח מלהקת "רעש" - הפקה ותופים.


האלבום הוקלט בחורף 1995 אחרי רצח רבין ואסון ערד. השילוב של החורף עם שני האסונות מעניק לו אווירה אפרורית, פסיכדלית, ניסיונית ואפלה.


מהאלבום יצאו להיטים כמו "בואי הביתה", "יומולדת" שקיבל גירסת דאנס ע"י "Infected Mushrum", "חם על הירח" ו- "מפנה מקום". שירים שהטביעו את חותמם בקריירה של ברי ובמוזיקה הישראלית.

לאחר יציאת האלבום יצא ברי, יחד עם ההרכב שאתו הקליט את האלבום, למסע הופעות ארוך ומצליח, שמשך יותר ויותר קהל והפך את ברי לאחד מכוכבי הרוק המוכרים ביותר בישראל.


לאחר הצלחת האלבום הנ"ל, קיבל גם האלבום השני של ברי "סימנים של חולשה" דחיפה חזקה וגם הוא הפך לאחד האלבומים החשובים במוזיקה הישראלית, ממנו הטביעו את חותמם השירים "כמה יוסי", "רעש לבן", "בשבילך" ו- "תני לי מקום".


בשנת 2015 לכבוד חגיגות 20 שנה לאלבום, עלה במסגרת הפסטיבל "אינדינגב", מופע מחווה בשם "דאב על הירח" - במסגרתו קיבלו שירי האלבום פרשנות דאב ורגאיי. על ניהול המופע הופקד המפיק והבסיסט בנו הנדלר שכבר עבד עם סחרוף על אלבומו "אתה נמצא כאן".


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page