top of page

A Momentary Lapse of Reason Album Cover

פינה בקטנה..

והפעם, על עטיפת האלבום "A Momentary Lapse of Reason" של "Pink Floyd", שצולמה ב- 14 ליוני 1987.


אז ב- 14 ליוני 1987, דאג הצלם ומעצב העטיפות המהולל Storm Thorgerson, לשכור 30 עובדים בכדי להעביר 700 מיטות שנשכרו מבעוד מועד לחוף סאונטון סנדס בצפון דבון (שם צולמו גם חלק מהסצינות בסרת "החומה"), על-מנת לצלם את מה שיהפוך לאחת העטיפות המרשימות והמדהימות בעולם הרוק - עטיפת האלבום "A Momentary Lapse of Reason".

הרעיון לתמונה הגיע לסטורם מהמשפט: “A vision of an empty bed” הלקוח מתוך השיר "Yet Another Movie" המופיע באלבום.


ת'ורגסון שקרא את המשפט ראה מיד לנגד עיניו נהר של מיטות בית חולים משתרך לו על חוף ים, הוא חשב שתמונה כזאת היא כל כך מטורפת שהיא תתאים גם לכותרת האלבום (איבוד רגעי של ההיגיון), ומכאן הגיע הרעיון לתמונה האייקונית.


אחרי שהרעיון התגבש, נותרה הבעיה המהותית של הביצוע. אנחנו מדברים על תקופה אחרת, לפני האפקטים הממוחשבים ולפני עידן הפוטושופ. המשימה הראשונה היתה לאתר מאות של מיטות ולדאוג שמישהו יסכים בכלל להשכיר אותם. סטורם זוכר שהוא ביקש 1,000 מיטות אך קיבל פחות מכך. המשימה השניה היתה למצוא דרך לשנע אותם לחוף ולסדר אותם בדיוק באופן שבו סטורם תיכנן את התמונה במוחו הקדחתני והגאוני, מהלך שסטורם מציין שארך כשבועיים. העלות של הפרוייקט המטורף הזה עלתה למעלה מ- 500,000 דולר.


אז כל הלוגיסטיקה המטורפת הזאת התנקזה לרגע אחד שהתרחש בדיוק ב- 14 ליוני 1987. הכל היה מוכן, המיטות מוקמו בדיוק כפי שסטורם חזה, הניצבים עמדו בדיוק במקומות הנכונים ואפילו דאון הועלה לשמים בכדי שיונצח בתמונה. אבל אז קרה הדבר הבלתי יאומן, גשם ניתך ארצה ואילץ את כל העוסקים במלאכה לחזור על הכל מחדש, עד לתוצאה הסופית המדהימה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page