top of page

Pink Floyd - A Momentary Lapse of Reason

ב- 7 לספטמבר 1987 הוציאה "Pink Floyd" את אלבום האולפן ה- 13 שלה "A Momentary Lapse of Reason".



בואו לקרוא 13 עובדות מעניינות על האלבום ה- 13 של "פינק פלויד":


1. זה האלבום הראשון של "Pink Floyd" ללא רוג'ר ווטרס אשר עזב את הלהקה בשנת 1985. יציאת האלבום היתה מלווה במאבק משפטי על השימוש בשם הלהקה. רק 3 חודשים לאחר יציאת האלבום הסכסוך המשפטי הזה יושב באופן בו David Gilmour, Nick Mason ו- Rick Wright יכלו לעשות שימוש בשם הלהקה.


2. האלבום היה אמור בתחילה להיות אלבום סולו של David Gilmour. רק בשלב מתקדם החליט גילמור להפוך את האלבום לפרוייקט של ה"פינק פלויד".


3. רוב האלבום הוקלט בבית הסירה הפרטי של דייויד גילמור - Astoria. המפיק Bob Ezrin ציין שהאווירה שם היתה שלווה ומאוד מיוחדת, אשר בין היתר נתנה לו את ההשראה לפתיח המיוחד של האלבום, בו נשמעים צלילי החתירה במימי הנהר.


4. ריק רייט הצטרף להקלטות רק בשלב מאוחר לאחר שאשתו פנתה לגילמור בעניין. זה היה לאחר שמרבית קטעי הקלידים כבר נכתבו ולכן הוא השתתף בנגינה ותרם קולות רקע רק בחלק מן השירים.


5. בשל עניינים חוזיים Rick Wright לא יכול היה לשמש כחבר מן המניין בלהקה והוא הועסק על-ידי David Gilmour בשכר שבועי של 11,000 דולר.


6. גם Nick Mason לא היה שותף מלא ביצירה ובנגינה. חסרונו מורגש בעיקר בשירים "The Dogs of War" ו- "Sorrow" בהם תופפו Carmine Appice ו- Jim Keltner.


7. לעומת זאת Nick Mason זכה להשמיע את קולו בקטעי הדיבור שבשירים "Signs of Life" ו- "Learning to Fly". קטע הדיבור של מייסון בשיר "Learning to Fly" הוקלט בטיסת הסולו הראשונה שלו.



8. מי שמנגן בס באלבום הינו Tony Levin הידוע בין היתר מלהקת "King Crimson".


9. שותף מעניין נוסף שכתב יחד עם גילמור את השיר "One Slip", הוא Phil Manzanera המוכר בעיקר מלהקת "Roxy Music".


10. עטיפת האלבום נועדה בין היתר "לזרות מלח" על פצעיו של רוג'ר ווטרס כאשר מי שהוזמן לעצב אותה היה לא אחר מאשר Storm Thorgerson אשר עיצב בין היתר את עטיפת האלבום "Amimals" של ה"פינק פלויד", אלבום בו הדומיננטיות של ווטרס הפכה למהותית.


11. בכדי לחזק את המסר, צולמו חברי הפינק פלויד הנותרים בעטיפה הפנימית, דבר שלא נעשה מאז האלבום "Meddle" משנת 1971. David Gilmour ו- Nick Mason צולמו בהוצאה המקורית, כאשר תמונתו של Rick Wright הוספה בהוצאות המאוחרות יותר.


12. התמונה המרשימה של עטיפת האלבום כוללת 800 מיטות שנשכרו מבעוד מועד והובאו במיוחד לחוף סאונטון סנדס בצפון דבון - שם צולמו גם חלק מהסצינות בסרט "החומה", והנה עוד אמירה של הלהקה לכיוונו של ווטרס. עוד על נסיבות צילום העטיפה, ראו בסיקור: A Momentary Lapse of Reason Album Cover.


13. סיבוב ההופעות שליווה את האלבום היה בין המצליחים ביותר של הלהקה עם 200 הופעות בפני כ- 4.5 מליון איש ברחבי העולם ועם הכנסות של למעלה מ- 75,000,000 דולר. הסיבוב המוצלח הניב בסופו של דבר את אלבום ההופעה הכפול "Delicate Sound of Thunder" ששוחרר בשנת 1988.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page