top of page

AC/DC Announce Brian Johnson New Singer

פינה בקטנה....


והפעם, על היום בו התקבל הזמר Brian Johnson באופן רשמי ללהקת "AC/DC".

(Photo: Classic Rock In Pics)


אז ב- 19 לאפריל 1980 שחררה "AC/DC" הודעה רשמית על מציאת מחליף לזמר הכריזמטי Bon Scott, אשר הלך לעולמו בדיוק חודשיים קודם לכן, ב- 19 לפברואר 1980.


כזכור, מותו של Bon Scott הותיר את הלהקה שבורה ומרוסקת מהאסון הכבד שפקד אותה, דווקא לאחר שחרור האלבום המצליח ביותר שלה עד אותה עת – "Highway To Hell". לאחר מותו של Bon Scott חשבה כבר הלהקה להתפרק, אבל דווקא בני משפחתו של Bon Scott הם אלה ששכנעו אותם להמשיך הלאה בטענה שזו הייתה צוואתו של בנם המנוח.


זמן קצר לאחר הלווייתו של Bon Scott החלה הלהקה לחפש סולן שייכנס לנעליו הגדולות. החיפושים היו מתישים ונמשכו כחודש ימים, ובמהלכם נבחנו מספר גדול של מועמדים. בשלב מסוים הציע להם Robert John "Mutt" Lange (מי שהפיק בעבורם את האלבום "Highway To Hell") לשקול להזמין את Brian Johnson - הזמר של להקת הגלאם "Geordie" לאודישן.


ג'ונסון משחזר שהוא קיבל הזמנה לבוא ולפגוש את הלהקה. הוא היה אז בן 32. זה היה בתקופה בה הוא כבר חשב שלא יצליח בתור מוזיקאי. הוא עזב את להקת Geordie, עבר להתגורר עם הוריו בניוקאסל והיה בעליה של חנות לתיקון גגות ויניל למכוניות אספנות.


ג'ונסון נענה כמובן להזמנה. הוא הכיר את "AC/DC" והם הכירו אותו. למעשה מי שהמליץ עליו בפני האחים יאנג, היה לא אחר מאשר Bon Scott עצמו. האחים יאנג משחזרים שבון סקוט סיפר להם שבאחת הגיחות שלו לאנגליה הוא ראה את ג'ונסון ולהקת Geordie מופיעים ושג'ונסון הוא פרפורמר אדיר שמשתולל ומתעוות על הבמה וגם זמר מצוין שיודע לשיר. בשנת 2011 ג'ונסון סיפר בראיון עמו כי באותו לילה גורלי שבו בון סקוט התרשם מהופעתו הוא היה עם כאבים אדירים בבטן שגרמו לי להתעוות ולהתפתל על הבמה. בהמשך אותו ערב התברר לג'ונסון שהוא סובל מאפנדציט.


אגב, השמועה מספרת שבון סקוט קיבל את הרעיון להרים את Angus Young על הכתפיים במהלך הסולו שלו מבריאן ג'ונסון לאחר שראה אותו מרים את Vic Malcolm, גיטריסט להקת "Geordie".


בבוקר האודישנים הגורלי נכנס Brian Johnson לחדר החזרות וראה את חברי הלהקה אדישים ומשועממים למוות, לאחר חודש שלם של אודישנים לא מוצלחים. Malcolm Young היה זה שפנה אליו לראשונה, הציע לו בירה ושאל מה הוא רוצה לשיר. ג'ונסון השיב "Whole Lotta Rosie", אנחנו מבצעים קאבר לשיר עם "Geordie". בהמשך בריאן שר גם את "Nutbush City Limits" של טינה טרנר. השמועות מספרות שלאחר סיום סבב האודישנים של אותו היום נקרא ג'ונסון לחדר החזרות לאודישן שני, אז כבר שר את השיר "Highway To Hell".


בתאריך 29/3/1980 - כחודש לאחר מותו של בון סקוט, התקשר Malcolm Young לג'ונסון בכדי לבשר לו שהוא התקבל ללהקה. ג'ונסון משחזר שהיו לו דמעות בעיניים, הוא היה עצוב מאוד על מה שקרה לבון סקוט אבל שמח מאוד על קבלתו ללהקה.


מה שקסם לחברי "AC/DC" בג'ונסון, היתה העובדה שהוא לא ניסה לחקות את Bon Scott אלא נתן אינטרפרטציה אישית לשירים של סקוט.


ההודעה לתקשורת שוחררה כאמור ב- 19 לאפריל 1980, ובה נאמר כי הלהקה גייסה זמר חדש במקומו של Bon Scott אשר הלך לעולמו בדיוק חודשיים קודם לכן.


בהמשך חברי הלהקה שלחו לג'ונסון כרטיס טיסה לבהאמאס, שם הוקלט את אלבום המופת "Back In Black".


למרות שבידי הלהקה היו סקיצות ראשונות של כמה שירים עליהם החלו לעבוד עוד עם סקוט, ג'ונסון קיבל יד חופשית לכתוב מחדש מילים משלו, הואיל והלהקה לא הייתה מעוניינת שזה ייראה כניסיון שלה לצאת נשכרת ממותו של Bon Scott.


השיר הראשון שג'ונסון כותב ללהקה הוא "You Shook Me All Night Long" הוא ניסה להרשים את החברים כשקיבל השראה מבחורות ומכוניות וכתב בין היתר את המשפט הנצחי: "She was a fast machine, she kept her motor clean". זה היה גם הסינגל הראשון של הלהקה ללא Bon Scott.


האלבום "Back In Black" סימן את הקאמבק הגדול ביותר במוזיקה. הוא הפך לאלבומה הנמכר ביותר של הלהקה במהלך למעלה מ- 40 שנות פעילותה. הוא ממוקם במקום השני מבין האלבומים הכי נמכרים בכל הזמנים, עם נתון מכירות מדהים של למעלה מ- 50 מליון עותקים בכל העולם. אלבום שנמצא במקום ה- 77 ברשימת 500 האלבומים הגדולים בכל הזמנים, של מגזין הרולינג סטון.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page