top of page

The Wall - Live In Berlin

ב- 21 ליולי 1990 נערך המופע "The Wall" על חומת ברלין.



המופע הגרנדיוזי והאקסטרווגנזי נערך ב- "Potsdamer Platz", סמוך למה ששמונה חודשים קודם לכן, היה עדיין חומת ברלין.


כזכור החומה נפלה בתאריך 9 לנובמבר 1989 באירוע מכונן שהפך לסמל לנפילת המשטרים הקומוניסטיים באותן שנים והיווה את האות לסיומה של המלחמה הקרה. בעקבות הפלתה של החומה אוחדה גרמניה המזרחית והמערבית בשנת 1990, וברלין המאוחדת חזרה להיות בירתה של גרמניה.


המופע נערך בפני כ- 350,000 צופים והועבר בשידור חי ל- 52 מדינות ברחבי העולם, ביניהן ישראל.


במועד קיום המופע הוא שבר גם שיא של כמות הצופים הגדולה ביותר למופע שנערך בתשלום, כאשר לאחר שכל הכרטיסים למופע נמכרו, ההפקה איפשרה את פתיחת השערים וכניסת 100,000 צופים נוספים שצבאו על הפתחים ללא יכולת לרכוש כרטיסים.


רוג'ר ווטרס שלאחר סיום סיבוב ההופעות של פינק פלויד בשנת 1981 הבטיח שלא יבצע יותר את מופע "החומה", ניצל את ההזדמנות שהביאה עימה נפילת חומת ברלין, בכדי להפיח "רוח חדשה" ביצירה המופתית משנת 1979.


אותה "רוח חדשה" נישבה לה גם בשיר העונה לאותו השם של להקת "Scorpions". השיר "Wind of Change" נכתב על ידי קלאוס מיינה, סולן "סקורפיונס", בשנת 1989, בעקבות ביקור הלהקה במוסקבה, במהלכו חזתה הלהקה במו עיניה בפירוק ההדרגתי של ברית המועצות. השיר שמדבר על רוחות השינוי באותה תקופה, שהגיעו לשיאן בנפילת חומת ברלין, הפך לסמל של איחוד גרמניה.


לפיכך, אין זה פלא שאותה "Scorpions" הגרמנית נבחרה על-ידי ווטרס לפתוח את המופע בסערה עם ביצוע השיר הפותח של היצירה "In the Flesh?".


בין האומנים שליוו את ווטרס במופע האדיר הזה ניתן למנות את Cyndi Lauper, Sinéad O'Connor, Joni Mitchell, Van Morrison, Marianne Faithfull, Snowy White, Thomas Dolby, Bryan Adams ועוד.


מבחינת התפאורה והפירוטכניקה, המופע משנת 1990 תאם למופע המקורי של הלהקה שנערך שני עשורים קודם לכן, רק גדול ועוצמתי יותר. ההפקה כלל לבנים גדולות יותר, בובות מתנפחות גדולות יותר ואפילו קהל גדול יותר מכל מופע בסיבוב ההופעות המקורי של פינק פלויד. החומה נפרשה על-פני 170 מטר והתנשאה לגובה של 25 מטר. היא נבנתה סמוך לשער ברנדנבורג, ממש על "Potzdamer Platz", שהיה שטח ההפקר בין מזרח ומערב גרמניה.


תהליך הקמת הבמה והתפאורה לא היה פשוט בכלל, שכן מעבר לעובדה שמדובר במופע בומבסטי ואדיר בכל קנה מידה, צוות ההפקה לא ידע אם האזור עדיין ממוקש במוקשים. לכן, לפני הקמת הבמה נערך הליך של "ניקוי" יסודי של האיזור בכדי לוודא שלא נותרו שם שרידים של תחמושת ומוקשים.


למותר לציין שווטרס לא הזמין את חבריו ללהקה, גילמור, מייסון ורייט למופע.


ועוד פרט טריוויה קטן, מתופף להקת "Rush" ניל פירט, ציין בראיון משנת 2013 למגזין "Classic Rock", כי הוא ניסה ליצור קשר עם ווטרס כדי להיות חלק מהמופע, אך ווטרס סירב לו.


והנה המופע המלא כפי ששודר בשידור חי:

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page