top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

AC/DC - Salt Lake City Tragedy

ב- 18 לינואר 1991 התחולל אסון נוראי במהלך הופעת להקת "AC/DC".

(Photo: Ultimate Classic Rock)


בהופעה שנערכה באולם "Salt Palace" נמחצו שלושה צופים למוות לאחר שהקהל הסתער קדימה לבמה עם פתיחת ההופעה.


לאולם המסוגל להכיל 13,920 איש נמכרו 13,294 כרטיסים, מהם כ- 4,000 כרטיסים ללא כיסאות מסומנים, כולם באיזור קדמת הבמה.


מיד עם הצלילים הראשונים של השיר "Thunderstruck" אשר פתח את ההופעה, התרחשה הסתערות אדירה של הקהל קדימה, במהלכה נמחצו שלושה מעריצים למוות: Jimmy Boyd ו- Curtis Child שהיו בני 14 בלבד ו- Elizabeth Glausi בת ה- 19, אשר הוריה ביקשו לנתק אותה ממכשירי ההחייאה מספר ימים לאחר ההופעה, משהוברר כי היא במצב של מוות מוחי.


חברי הלהקה לא היו מודעים כלל לאסון שהתרחש בקדמת הבמה, והדבר נודע להם רק לאחר שניגנו שלושה שירים נוספים: "Shoot to Thrill", "Back in Black" ו- "Fire Your Guns".


מיד עם היוודע על האסון פנה Brian Johnson לקהל וביקש ממנו לחזור צעד אחד אחורה.


בצעד לא ברור לחלוטין החליטה הלהקה להמשיך לנגן סט שלם של ההופעה, לאחר הפסקה קצרה במהלכה פונו הנפגעים מהאולם. הלהקה ספגה לאחר מכן ביקורות קשות על ההחלטה, אך הסבירה את המעשה בדרישה של מערך האבטחה במקום להמשיך ולמגן בכדי לא ליצור התפרעות גדולה בקרב הקהל שעלולה לגרום לנפגעים נוספים.


לצערנו אסונות כגון אלו בהופעות רוק לא היו זרות אך הלקחים לא נלמדו. אחד מהאסונות הראשונים המוכרים היה במהלך ההופעה של "The Rolling Stones" בקליפורניה שנת 1969, שם נהרגו 4 אנשים.


אסונות מוכרים נוספים התרחשו במהלך הופעות של: "The Who" שנערכה בסינסינטי בשנת 1979 ואשר במהלכה נהרגו 11 מעריצים, פסטיבל "Woodstock 1999" שם נהרגו 3 אנשים, הופעת "Pearl Jam" בדנמרק מיוני 2000 שם נהרגו 9 אנשים, הופעת "Korn" באטלנטה ג'ורג'יה שם נהרג אדם אחד והופעת "Motorhead" משנת 2010, גם שם מצא אדם אחד את מותו.


גם כאן בארץ לא נלמד הלקח ובהקשר זה די להזכיר את אסון ערד שהתרחש במהלך הופעת משינה" בפסטיבל ערד ב- 18 ליולי 1995, ובמהלכה נהרגו 3 צעירים.


כמובן שהאסון הנוראי שקרה במהלך הופעת "AC/DC" גרר תביעות רבות כנגד הלהקה והמארגנים, ביניהן תביעה של הורי אחד הילדים בסכום של 8 מליון דולר. כל התביעות הסתיימו בפשרה ותשלום מחוץ לכתלי בית המשפט.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

309 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page