top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

AC/DC Vs. Deep Purple

ב- 25 לינואר 1975 התחולל קרב אגרופים בין חברי להקת "AC/DC" לבין אנשי הצוות של להקת "Deep Purple".


איך והיכן זה קרה? הישארו להמשך הסיקור.


(Photo: Violet Hamilton Collection)


קרב האגרופים הזה התרחש ב- "Sunbury Pop Festival" - פסטיבל שנתי שנערך בשטח חקלאי צפונית מערבית לעיר מלבורן שבאוסטרליה.


זו היתה השנה השלישית ברציפות של הפסטיבל, שנערך החל משנת 1972 במה שנקרא "סוף השבוע הארוך", אשר במהלכו נערכות חגיגות העצמאות של אוסטרליה.


אורחת הכבוד של הפסטיבל בשנה זו הייתה "Deep Purple" אשר הגיעה במיוחד לאוסטרליה לצורך הופעה אחת ויחידה. "דיפ פרפל" בדיוק שחררה את האלבום "Stormbringer", אשר יצא לאור כחודשיים לפני ההופעה, ואף אחד לא שיער ששמו של האלבום יהווה מעין נבואה שהגשימה את עצמה, בכל הנוגע למה שהתחולל באותה הופעה.


נתחיל בכך שחודש ינואר באוסטרליה הינו חודש קייצי, אך ביום בו "דיפ פרפל" היתה אמורה להופיע התחוללה סערת גשמים אדירה שהפכה את השטח החקלאי לאמבטיית בוץ אחת גדולה. הדבר השפיע על כמות הכרטיסים שנמכרו באותו היום 16,000 בלבד, לעומת עשרות רבות של אלפים בפסטיבלים שנערכו בשלוש השנים הקודמות.


נמשיך בכך שמחיר כרטיס כניסה לפסטיבל עמד על 20$, סכום גבוה במונחים של אז ופי שתיים ממה שנגבה בשנה החולפת. המחיר הגבוה נקבע בעיקר על-מנת לכסות את העלות הגבוה שגבתה "דיפ פרפל" עבור הופעתה - סך של 60,000 דולר שהינם שווה ערך לסכום של כחצי מליון דולר במונחים של ימינו.


זה היה השכר הגבוה ביותר ובפער גדול מבין יתר הלהקות, כאשר הנהלת הלהקה דורשת כי סכום זה ישולם ללא קשר לכמות באי הפסטיבל. בסופו של דבר, בעקבות המכירות הדלות של הכרטיסים נאלצו מארגני הפסטיבל לשלם את כל הסכום שהתקבל בידיהם ל"דיפ פרפל "כאשר ליתר האומנים, לאנשי ההגברה, התאורה וכו' לא שולם דבר.


אבל מזג האוויר וסכום הכרטיסים המופקע לא יהיו הדברים היחידים שיזכרו לרעה מאותו פסטיבל. במהלך הפסטיבל פרצה על הבמה תגרה בין חברי להקת "AC/DC" לאנשי הצוות של "Deep Purple".


הדעות חלוקות באשר לסיבה בעטייה פרצה התיגרה, אך כולם מסכימים פה אחד שזו אכן התרחשה בפועל.


הגירסה הרווחת במחנה של "דיפ פרפל", כפי שהיא הובאה מפיו של David Coverdale, היתה כי לאחר ש"דיפ פרפל" סיימה את הופעתה, עלתה לבמה "להקה אוסטרלית" שהתחברה לציוד של "דיפ פרפל" ללא אישור, מה שהביא לפרוץ התגרה עם אנשי הצוות של "דיפ פרפל" אשר ניסו לנתקם ממערכת ההגברה. לעומת קוברדייל, המתופף Ian Paice העניק גירסה שונה לחלוטין, לפיה "AC/DC" הופיעה לפני "דיפ פרפל", אך חרגה באופן מהותי מהזמן שהוקצב לה ובכך לא הותירה ל"דיפ פרפל" מספיק זמן להופעה מלאה, הואיל והם היו מתוכננים לעזוב מיד בסיומה לשדה התעופה. Paice סיפר שמנהל הלהקה פשוט כיבה את מערכת ההגברה של "AC/DC" בכדי לגרום להם לסיים את ההופעה, ובעקבות כך פרצה התגרה.

(Photo: Guitar Interactive Magazine)


לעומת זאת, במחנה "AC/DC" הגירסאות היו שונות. נטען שם ש"דיפ פרפל" היתה זו שחרגה באופן מהותי מהזמן שהוקצב לה רק כדי למנוע מלהקת "AC/DC" להופיע אחריהם ולסיים את יום ההופעות, ובעקבות כך פרצה תיגרה בין שני הצדדים.


גירסה נוספת מספרת שחברי "דיפ פרפל" לא רצו לעלות לבמה, בין אם בשל מזג האוויר הקיצוני ובין אם כי לא רצו להופיע לפני "AC/DC". בנסיבות אלה עלו חברי "AC/DC" לבמה ונגנו עם ציוד ההגברה של "דיפ פרפל", מה שגרם בסופו של דבר לתגרה.


תהיה הסיבה לפרוץ התגרה אשר תהא, מה שבטוח הוא שהמנצחת הגדולה בקרב ענקי ההארד רוק היתה דווקא "AC/DC", להקה שהייתה אז רק בחיתוליה, אשר עלתה לבמה כחודש לפני ששוחרר אלבום הבכורה שלה "High Voltage". התקרית הזאת העלתה את קרנה של הלהקה הצעירה בעיני הקהל האוסטרלי, אשר מאוד העריך את התעוזה שלה ואת העובדה שהם לא התכוונו "לצאת פראיירים" אל מול הנפילים "הסגולים".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

188 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page