top of page

Alanis Morissette - Such Pretty Forks in the Road

אלניס מוריסאט, הזמרת-יוצרת הקנדית האיקונית, חוזרת עם אלבום האולפן התשיעי שלה, "Such Pretty Forks in the Road", ומביאה איתו אוסף גולמי וביקורתי שמדבר לעומקן של רגשות אנושיים. זהו אלבום האולפן הראשון של אלניס מזה שמונה שנים, לאחר "Havoc and Bright Lights" משנת 2012.


ידועה בכנותה הבלתי מתפשרת ועומקה הרגשי, אלניס שוב פותחת את ליבה לרווחה לקהל שלה, תוך שהיא משרטטת סיפורים של פגיעות, צמיחה וגילוי עצמי. בהשראת חוויותיה כאם ובהתמודדות עם דיכאון לאחר לידה, האלבום מציג חקירה אינטימית ומרגשת של מסעה דרך אתגרי החיים.


פתיחת האלבום, "Smiling", קובעת את הטון לשאר האלבום, תוך שהיא מתעמקת במורכבויות של כאב רגשי תוך שמירה על ניצוץ של תקווה. השיר משמש כמשקף כנה של הקשיים שעמדו בפניה, ומכיר בדרכה דרך דיכאון וחרדה לאחר לידה. ככל שהשיר מתקדם קולה של אלניס, רגוע יותר ושומר על גותיות, שמושכת את המאזינים אל תוך עולמה של התבוננות פנימית.


השיר הבולט, "Reasons I Drink", הוא שיר אייקוני של אלניס. הוא מציג את חוכמתה הייחודית וההתבוננות הפנימית שלה, ומתייחס לקשיים שלה עם התמכרות ובריאות הנפש, תוך שהוא מקבל אותם במודעות עצמית וקבלה. המילים הטעונות רגשית מלוות במנגינה גותית שמשאירה רושם עוצמתי. התחכום הלירי עם המוזיקה שעוטפת את מה שאלניס רוצה להגיש למאזין.


בכל האלבום שירתה של אלניס נותרת אישית ומשקפת מאוד את הליריקה. "Diagnosis" בוחן נושאים של זהות וחידוש עצמי, בהשראת מסעה עם דיכאון לאחר לידה. זוהי תזכורת נוקבת לכך שגם ברגעים האפלים ביותר של החיים, יכולה להיות נקודת אור קטנה שתנחה אותנו.


באופן דומה, "Reckoning" ו-"Missing the Miracle" בוחנים את המורכבות של מערכות יחסים ומתייחסים לאתגרים הבלתי נמנעים שנתקלים בהם. הראשון משמש כקריאת קרב להעצמה עצמית, בעוד שהשני בוחן את המאבק האוניברסלי להעריך את יופיו של הרגע הנוכחי.


אחד משיאי האלבום הוא "Sandbox Love". אלניס מציגה את בגרותה המוזיקלית, מערבבת סיפור מרגש עם מלודיה יפהפיה ומלנכולית. זהו שיר שמושך בחוטים של הלב ומגלה את צמיחתה כאמן לאורך הקריירה שלה.


לסיכום, "Such Pretty Forks in the Road" של אלניס הוא מסע של טיהור דרך נוף הרגשות של החיים. הוא מציג את מחויבותה הבלתי מעורערת להתבוננות פנימית וכנראה, מה שמוביל להכרתה כחלוצה בז'אנרים של רוק אלטרנטיבי וכותבת שירים. למרות שיש בו כמה פגמים קלים, האלבום הזה הוא עדות מרתקת לעמידות של הרוח האנושית והוא בטוח ירגש גם את המעריצים הוותיקים וגם את החדשים. הוא ללא ספק מציג את כשרונה הגדול של המוזיקאית והמשוררת המדהימה שהיא!!


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page