top of page

Alex Turner

הוא אומנם צעיר, אבל הוא כבר שבר שיאים וכיכב זמן רב בראש המצעדים הבריטים.

בואו נכיר קצת יותר את Alex Turner הזמר, הכותב ומנהיג להקת הקופים הארקטיים.

(Photo: Facebook)


= שמו המלא הוא Alexander David Turner והוא נולד ב-6 לינואר 1986 בשפילד אנגליה.


= הוא בן יחיד לזוג הורים מוסיקליים ומורים. אימו מורה לגרמנית ואביו מורה לפיסיקה ומוסיקה.


= הוריו אהבו מאוד מוסיקה וחשפו אותו כבר מגיל צעיר לאומנים ולהקות כמו: The Beatles", "The Beach Boys", David Bowie", "Led Zeppelin" ו- "The Eagles".


= אביו של אלכס היה גם נגן "ביג בנד" וניגן בסקסופון, חצוצרה ופסנתר, כך שבבית תמיד היו כלי נגינה.


= טרנר עצמו למד לנגן בפסנתר עד גיל 8 ובגיל 15 אביו קנה לו גיטרה חשמלית ליום ההולדת.


= בבית ספר תיכון הוא גדל עם חבריו הטובים Matt Helders ו Andy Nicholson, כשהחיבור ביניהם היה סביב האהבה למוסיקה ובמיוחד מוסיקת ראפ. השלושה אהבו להאזין ל: "Dr. Dre", "Wu-Tang Clan", "Outkast" ו- "Roots Manuva".


= בשנת 2001, עם פריצתה של להקת "The Strokes", השתנה הטעם המוסיקלי של השלושה והם התאהבו בלהקה ובסגנון.


= בשנת 2002, לאחר שצפו בהופעות של להקות רוק שונות בשכונה, הם החליטו שגם הם רוצים להקים להקה והקימו את "Arctic Monkeys".

(Photo: Press Here Publicity)


= אלכס, שנגינה לא הייתה זרה לו לאור ילדותו, הציע שאנדי ילמד לנגן בס, מאט ינגן בתופים, הוא עצמו ינגן בגיטרה ושהם יצרפו את שכנם Jamie Cook כנגן גיטרה נוסף.


= בתחילה אלכס רק ניגן בגיטרה אך לאור העובדה שאף אחד אחר לא רצה להיות זמר הוא לקח גם את התפקיד הזה על עצמו.


= לשלושת החברים האחרים היה ברור שאלכס הוא זה שיוביל את היצירה והכתיבה, כיוון שהייתה לו חיבה לטקסטים.


= הם החלו לעבוד על גרסאות כיסוי ועל שירים מקוריים והופעתם הראשונה התקיימה ב- 13 ביוני 2003.


= בשנת 2004 הם הקליטו מספר שירי דמו והחלו לחלק אותם במהלך סיבוב הופעות במרכז אנגליה ובצפונה וכן בסקוטלנד. מאוחר יותר, השירים הועלו לאינטרנט על ידי מעריצים ונקראו "Beneath the Boardwalk".


= בשנת 2005 הם הוציאו EP בשם "Five Minutes with Arctic Monkeys" והחלו בסיבוב הופעות נוסף באנגליה.


= בשנת 2005 הם הקליטו את האלבום הראשון שלהם: "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not". הסינגל הראשון שיצא מהאלבום, שנקרא "I Bet You Look Good on the Dancefloor" חרך את תחנות הרדיו והמצעדים וכבש את המקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי.


= האלבום, שיצא בינואר 2006, הגיע היישר למקום הראשון בבריטניה, שבר את שיא כל הזמנים לאלבום הבכורה שנמכר הכי מהר בהיסטוריית המוסיקה בבריטניה והפך לתופעת תרבות. מבקרים רבים היללו את הטקסטים של אלכס ואת סגנון השירה שלו.


= שלושת האלבומים הבאים של הלהקה, שיצאו ב- (2007) "Favorite Worst Nightmare", ב- (2009) "Humbug" וב- (2011) "Suck It and See" הגיעו למקום הראשון בבריטניה. עד שהגיע האלבום הרביעי ב- 2013. אבל רגע, לפני שהוא יצא...


= אלכס הוציא אלבום סולו יחיד (EP) שיצא כחלק מפסקול הסרט "Submarine" ב- 2011. חברו של אלכס ביקש ממנו להקליט פסקול עם גרסאות כיסוי לסרט שהוא מביים, אך בסופו של דבר אלכס כתב שישה שירים אקוסטיים שהפכו לפסקול הסרט.


= בשנת 2012 עברה הלהקה מאנגליה ללוס אנג'לס בעקבות אלכס, שעבר לגור שם שנה לפני כן. הם החלו לעבוד על האלבום הרביעי כשבמקביל חיממו את "The Black Keys" בסיבוב הופעות בארצות הברית.


= באותה שנה הם גם זכו להופיע בטקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון.


= בספטמבר 2013 יצא האלבום החמישי, בשם "AM". האלבום הגיע כמובן למקום הראשון בבריטניה וגם למקום השישי בארצות הברית.


= יש שיגידו שהאלבום הזה שינה את הלהקה ובעיקר את אלכס. הוא אומנם היה ידוע בנוכחות הבימתית שלו, אך הוא שינה אותה משמעותית: הוא הוריד את הגיטרה לאזור המותניים ופלירטט עם מעריצים, ובעיקר מעריצות, תוך כדי הופעה. בנוסף לכך, הלהקה יצאה לקידום מאסיבי של האלבום שכלל ראיונות, שיתופי פעולה והופעות בתוכניות שונות, מה שלא התרחש באלבומים הקודמים. ככל הנראה, הדבר קרה בעיקר בזכות שינוי הגישה של אלכס.

(Photo: Darren Pepe)


= לאחר הפסקה של חמש שנים, בשנת 2018 הוציאה הלהקה את האלבום השישי והכל כך מצופה שלה, "Tranquility Base Hotel & Casino", שכמובן כבש שוב את פסגת המצעד הבריטי והגיע למקום השמיני בארצות הברית וזכה לעשרות מועמדויות ופרסים בקטגוריות שונות.


= לאחר יציאת האלבום וסיבוב ההופעות חזרה הלהקה לשקט יחסי עד שבשנת 2022 היא שחררה את האלבום השביעי שלה "The Car". האלבום כולו נכתב על ידי אלכס והופק ע"י ג'יימס פורד. הוא כולל 10 שירים, ש- "I Ain't Quite Where I Think I Am" ו-"There'd Better Be a Mirrorball" הם שני הסינגלים הראשונים שיצאו מתוכו.


= בנוסף ללהקה הארקטית, אלכס היה חלק מהרכב העל "The Last Shadow Puppets", שיצר מוסיקת פופ בליווי תזמורת. אלכס כתב את רוב הטקסטים באלבומי הלהקה.


= ההרכב הוציא שני אלבומים: "The Age of the Understatement" ב-2008 ו "Everything You've Come to Expect" ב- 2016 וכן שלושה EP.


= בנוסף לכך, אלכס היה מעורב בכתיבה והפקה עם אומנים נוספים, ביניהם Miles Kane, "Queens of the Stone Age", "Mini Mansions", Alexandra Saviorועוד.


להאזנה לאלבום הפריצה הבינלאומי של Arctic Monkeys ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page