top of page

Peter Green

היום נספר לכם על גיטריסט הבלוז Peter Green שהלך לעולמו בגיל 73.

(Photo: W.W.Thaler - H. Weber, Hildesheim)


גרין (גרינבאום) - יהודי אנגלי נולד בלונדון בשם פיטר אלן גרינבאום ב- 29 לאוקטובר 1946.


כבר מגיל מאוד צעיר אחיו מיכאל החל ללמד אותו לנגן בגיטרה ובגיל 11 פיטר כבר החל ללמד את עצמו.


בגיל 15 ניגן באופן מקצועי, כשבמקביל עבד בחברת שליחויות.


הוא ניגן לראשונה בגיטרת בס בלהקה שנקראה "Bobby Dennis and the Dominoes" שניגנה להיטי פופ ורוקנרול, בין היתר של להקת "the Shadows" אותה העריץ. מאוחר יותר הוא יציין שהגיטריסט Hank Marvin הוא גיבור הגיטרה שלו.


בשנת 1965 ניגן גיטרה מובילה בלהקת "Peter B's Looners" של Peter Bardens, כן, כן, ההוא שבהמשך יצטרף ללהקת "Camel", שם גם הכיר את המתופף Mick Fleetwood.


באוקטובר 1965 הוא שימש כמחליפו של אריק קלפטון למשך ארבע הופעות בלהקת "John Mayall's Bluesbreakers". כשנה לאחר מכן הוא הפך למחליף הקבוע שלו ובין היתר יקליט עם ההרכב את האלבום A Hard Road משנת 1967.


בהמשך גרין יעלה לגדולה במסגרת להקתו "Fleetwood Mac", אותה הקים יחד עם John McVie הבסיסט של הבלוז ברייקרס ועם המתופף Mick Fleetwood. יחד עם הלהקה ישחרר גרין שלושה אלבומים.


גרין חתום על כמה מהיצירות הגדולות של הלהקה וביניהן "Albatross", "Black Magic Woman", "Oh Well", "The Green Manalishi (With the Two Prong Crown" ו- "Man of the World".



ההצלחה הגדולה של גרין הביאה עימה בעיות נפשיות לאחר שהתמכר ל- LSD, אשר גרם לו לסכיזופרניה. גרין עזב בסופו של דבר את פליטווד מק בראשית שנות השבעים כשהלהקה ממשיכה להתקיים בניצוחם של ג'ון מקווי ומיק פליטווד.


בשלב מסוים הגיע גרין לישראל ואף התנדב בקיבוץ, אך הוא לא הצליח להתגבר על בעיותיו הנפשיות וכשחזר לאנגליה התדרדר, נעצר והפך להומלס.


בסוף שנות השבעים הצליח להתאושש בסיוע בני משפחתו וחזר להופיע ולהקליט.


ב-25 בדצמבר 1980, במהלך ביקורו של גרין בארץ, הוא הצטרף לסשן הקלטות מאולתר באולפני "אשל" בתל אביב, יחד עם מוזיקאים ישראלים, ביניהם המתופף יוסי בוזין, הגיטריסט שמעון הולי, הקלידן פימה שוסטר (סטלה מאריס), הגיטריסט והזמר אמיר בן דוד (אבטיפוס). נכחו באולפן גם עופר אקרלינג, יואב קוטנר וטכנאי הסאונד יורם לב.


ביוני 1996 נבחר למקום השלישי ברשימת "הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים" במגזין "Mojo".


בשנת 1998, נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול כמייסד להקת פליטווד מק.


בשנת 1997 הוא הקים את ההרכב "Peter Green Splinter Group" בה ניגן בין היתר המתופף Cozy Powell. גרין ישחרר עם ההרכב מספר אלבומים עד שנת 2003.


גרין, הממוקם במקום ה- 58 ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים של מגזין הרולינג סטון, ייזכר כגאון מוזיקלי שהשפיע רבות על נגנים והרכבים בתחום הבלוז אבל בהחלט לא רק. ולראיה אפילו אומנים מתחום ההארד רוק (אירוסמית') והמטאל (Judas Priest) ביצעו את שיריו.


גרין שחרר 6 אלבומים במסגרת קריירת הסולו שלו ויש לו מספר לא מבוטל של שיתופי פעולה והופעות אורח עם אומנים כמו: John Mayall, Eddie Boyd, B. B. King, Peter Gabriel ועוד.


בשנת 2016 Kirk Hammett ממטאליקה רכש את גיטרת ה- 1959 Les Paul של גרין במחיר פנטסטי של 2 מיליון דולר. זו היתה אותה גיטרה ש- Gary Moore רכש מגרין בשנות השישים.


ב- 25 ביולי 2020, נפטר גרין בנסיבות טבעיות בגיל 73. ממשפחתו נמסר כי הוא נפטר בשלווה בשנתו.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page