top of page

Bush - The Sea Of Memories

ב-13 לספטמבר 2011 יצא "The Sea Of Memories" שהוא אלבומה החמישי של "Bush", כמעט עשור שלם עבר מהאלבום הקודם !!


בשנת 2002 ולאחר ארבעה אלבומים החליטה הלהקה להתפרק, שני האלבומים הראשונים שלה "Sixteen Stone" ו- "Razorblade Suitcase" היוו הצלחות אדירות. למרות הרבה השוואות וביקורות מצד נאמני הגראנג' על חיקויים כאלה ואחרים של הלהקה, לא היה ספק ש- Gavin Rossdale הזמר ומוביל הלהקה הוא כשרון בלתי רגיל ומלבד קולו המהפנט (אין דרך אחרת להגדיר זאת) גם יכולת הכתיבה והעיבוד שלו מדהימים.


אבל בואו נתעכב על קולו של גווין רגע...

יש אומרים שהוא מחקה את Eddie Vedder, יש שאומרים שמנעד הצלילים שהוא מפיק מאוד מוגבל, יש אומרים שהוא לא מגוון את סגנון השירה שלו באלבומים אבל אי אפשר להתכחש לכך שגווין הוא אחד הזמרים שקולם נוגע בך בדרך קסומה.

יש משהו בתדר, בצרידות או אולי בטון שפשוט מהפנט וממכר. בהקשבה לשירים של הלהקה ולא משנה איזה שיר, אתה יכול למצוא את עצמך טובע בקולו מבלי שזכרת מה הגיטרה או התופים נגנו, קולו כל כך דומיננטי עד אשר הוא משפיע על כל חוויית האזנה בצורה מטורפת!


אחד עשרה שנים עברו מאז שהאזנו לקולו של גווין ואם נאמר את האמת מלבד שני האלבומים הראשונים ואולי קצת מהשלישי, הלהקה קצת איבדה את כוחה. לאחר שהאלבום הרביעי כשל ב"קופות" הלהקה החליטה להתפרק וכל אחד הלך לדרכו, במקרה של גווין הוא היה עסוק בלהתחתן עם Gwen Stefani מ- No Doubt. אך מעבר לכך הוא גם הקים להקה בשם "Institute" שהוציאה אלבום אחד ולאחר פירוקה הוא הוציא גם אלבום סולו.

(Photo: vinylmeplease.com)


ביוני 2010, 8 שנים מאוחר יותר החליט גווין שוב לחזור לעשות מוסיקה והוא ניסה לאחד את הלהקה שוב יחד, שני החברים האחרים מלבד המתופף Robin Goodridge החליטו לא ל"התאחד"" ונגן הבס והגיטרה הוחלפו ב-Corey Britz וב-Chris Traynor בהתאמה. על מנת לחמם את האווירה וליצור כימיה לפני יצירת האלבום יצאו חברי הלהקה לסיבובון חפוז של 10 הופעות כשהם מנגנים שירים מאלבומיה הקודמים של הלהקה.

בספטמבר 2011 היה לנו את העונג שוב להתמכר לקולו של גווין, שרצה להוציא אלבום רוק מעולה עם סאונד שיזכיר את שני אלבומיה הראשונים של הלהקה אך עם אלמנטים חדשים ומרעננים. הוא גם רצה שהאלבום הזה יצליח ויחזיר את בוש לימי התהילה הגדולים שלה, אולי לא ממש כמו אז אבל לפחות חצי ולשם כך הוא גייס את אחד המפיקים המפורסמים Bob Rock (האלבום השחור של Metallica ועוד...) ואכן יצא כאן אלבום מעולה !!

יש הרבה דברים יפים באלבום הזה, שירים שכיף לשיר איתם, בלדות שאפשר לבכות עימן וגם כאלה שיגרמו לכם לקפוץ כשהידיים באוויר כאילו אתם בהופעה.


האלבום נפתח עם "The Mirror of the Signs" שהוא פתיח מדהים לאלבום הזה, פתיחה דרמטית בליווי גיטרה שמכינה אותנו לשילוב המהפנט של קולו של גווין עם הבס ואפקט סינתי המדהים שפשוט מרגש, כבר עכשיו תגבירו למקסימום ותתמכרו.

ממשיכים עם "The Sound of Winter" שגם היה הסינגל השני שיצא מהאלבום והוא ממש ההיפוך המוסיקלי של השיר הקודם, כאן גווין מתחיל לתת יותר אנרגיות.


השיר הבא "All My Life" מתחיל עם ריף מתעוות וצורמני שהוא שינוי מרענן בסאונד של הלהקה עם פזמון שבא לך לשיר בקולי קולות.


אחריו מגיע "The Afterlife" שהוא שיר הופעות מקפיץ וכייפי במיוחד, חוויה שלא מכינה אותנו כלל או שאולי אפילו נעשתה בכוונה כדי לרסק אותנו בשיר הבא.

השיר "All Night Doctors" הוא שיר מרסק, הוא נוגע בדיוק בנקודה הזו שנמצאת אי שם בתוך הלב וזה לא משנה אם איבדת מישהו כתוצאה ממחלה, איבדת את אהבת חייך או כל דבר אחר שלא ניתן היה להציל. אתה טובע בתוך ים של רגשות שמציפות אותך בכל פעם שגווין שר:


"All night doctors All night preachers All night girls to get you through Lost and wasted Hope is fading And I'm waiting here For You"


קחו ממחטה, זה בסדר להזיל דמעה...קחו נשימה עמוקה ונמשיך הלאה. אנחנו נבין אם תרצו רגע להתעכב ולהקשיב שוב לשיר. אז ניגבנו...שתינו כוס מים ועכשיו אפשר לדמיין איזה פסטיבל עצום בעיצומו של גשם זלעפות וכולם מאבדים את עצמם לדעת כשהלהקה מנגנת את "Baby Come Home" שיר מקפיץ וכייפי, אפילו שהוא שיר געגועים.

הבא "Red Light" ממשיך קצת את הקו הקודם והכייפי עם גיטרות שמלוות בקצב מתמשך וגווין מדי פעם מרביץ כמה גבוהים.

נמשיך ל-"She's a Stallion" שנפתח עם צלילי הגיטרה הצורמים וממשיך לריף קצת תעשייתי עם טקסט הפכפך שגם עושה לך חשק לשיר.

שלושת השירים הבאים לא מייצגים משהו מיוחד וקצת מזכירים יצירות של להקות אחרות כמו Placebo, Bad Company וכדומה אבל קולו של גווין נותן להם את חותמת בוש.

האלבום מסתיים בבלדה מחממת לב בשם "Be Still My Love" ועד כמה קלישאתי שזה נשמע אתה מאמין שאהבה תנצח, במיוחד כשהכינורות מלווים את הגיטרות ואת קולו של גווין ועבודת התיפוף פה מהפנטת.


האלבום אמנם לא הביא ללהקה את ההצלחה שהייתה לה בשני האלבומים הראשונים, אבל ללא ספק הוא החזיר אותם לכותרות ובגדול. האלבום הגיע למקום ה-5 ב- Top Alternative Albums ולמקום ה-8 ב-Top Rock Albums. ומאז הם ממשיכים, הוציאו שני אלבומים נוספים ועוד אחד בדרך לפי השמועות.


להאזנה לאלבום ב: Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page