top of page

Chickenfoot - Chickenfoot

פינה בקטנה...


והפעם... על אלבום הבכורה של הסופרגרופ "Chickenfoot" שיצא לאור ב- 5 ליוני 2009.


הסופר-גרופ רוק "Chickenfoot" הוקם בשנת 2008 על-ידי הסולן Sammy Hagar (אקס "Van Halen" ו"Montrose"), הבסיסט Michael Anthony (אקס "Van Halen"), הגיטריסט Joe Satriani והמתופף Chad Smith (בעיקר "Red Hot Chili Peppers").


מאיפה הכל התחיל? זוכרים את השיר "Cabo Wabo" מתוך האלבום "OU812" של "Van Halen"?


אז כזכור, סמי הגר קרא לשם הבר שלו במקסיקו "Cabo Wabo" וכך גם לליין הטקילה שייצר. חברים של סמי היו מגיעים מידי פעם ל- "Cabo Wabo" ומג'מג'מים איתו מול הקהל שנכח במקום. גם Michael Anthony ו- Chad Smith ניגנו לא פעם עם סמי על הבמה במועדון. זה נשמע כל-כך טוב שאנשים התחילו לשאול את סמי מתי הם הולכים להקליט אלבום ולצאת לסיבוב הופעות. סמי ענה שאם הם הולכים לעשות את זה כמו שצריך אז הם חייבים להשיג גיטריסט תותח, לכן הם חייבים לדבר קודם עם Joe Satriani כי מבחינתו הוא הגיטריסט הכי טוב בעולם.


עכשיו תשאלו איך סמי יודע את זה? כי הגר, אנתוני וסטריאני שיתפו כבר פעולה יחד בשנת 2002 תחת השם "Planet Us" שכללה גם את הגיטריסט Neal Schon והמתופף Deen Castronovo שניהם מלהקת "Journey".


ההופעה הראשונה של ארבעת החברים יחד על אותה במה הייתה בפברואר 2008 בהופעה של Sammy Hagar בלאס וגאס. הם ניגנו יחד שלושה שירים: "Rock and Roll" של "לד זפלין", "Dear Mr. Fantasy" ו-"Going Down" של "Traffic".


בהפסקות בין סיבובי ההופעות של Joe Satriani, התאספו ארבעת החברים בביתו של הגר במטרה להקליט דמו, אבל בסופו של דבר הכל הלך כל-כך טוב שהם הקליטו אלבום באורך מלא באולפן.


כל השירים לאלבום נכתבו על-ידי Joe Satriani ו- Sammy Hagar למעט "Down the Drain" ו- "Future in the Past" שנכתבו על-ידי כל ארבעת החברים יחד.


שם הלהקה והלוגו שלה הינם תוצאה של בדיחה עצמית של החברים. הוא מציג טביעת רגל של תרנגולת שמתכתבת עם סמל השלום. הבסיסט מייקל אנתוני טען שמקור השם הגיע ממפגשי הג'אם הראשוניים בינו לבין הגר וסמית'. הם חשבו על עצמם כשלושת הטפרים של רגל התרנגולת. זו היתה בדיחה, אבל כאשר השמועות התפשטו על הסופרגרופ ההולך ומתהווה, הם כבר השתמשו בשם ובלוגו.


הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום, היה "Oh Yeah!". שיר הארד רוק סוחף שסטריאני אמר שהוא וסמי כתבו בזמן ששוחחו על אמני הבלוז והרוק שגדלו עליהם. הם חשבו לשלב את הסגנונות האהובים של המטאל עם הבלוז-רוק שהם כל-כך אהבו.


יתר הקטעים באלבום לא הולכים רחוק משם. שילוב של הארד רוק עצבני עם נגיעות בלוז המובלים על-ידי נגינת הגיטרה הפנומנלית של Joe Satriani וקולו העוצמתי של Sammy Hagar. זו גם אחת מנקודות התורפה של האלבום הזה. רוב השירים הם גנריים ויושבים על אותה נוסחה. הפוטנציאל אדיר אבל ברוב המקרים משה הולך שם לאיבוד.


השיר הפותח "Avenida Revolucion" הוא שיר פוליטי על הצרות בגבול מקסיקו/אמריקה. סטריאני כתב את המוזיקה והקליט את חלקי הגיטרה שלו כדמו. הוא חשב ששאר חברי הלהקה לא יאהבו אותו. הוא חזר מסיבוב ההופעות שלו והופתע לגלות שהם כבר הקליטו בס, תופים ושירה על הדמו.


הקטע "Down the Drain" נכתב באופן ספונטני באולפן. סטריאני היה אמור לנגן ללהקה שיר חדש שכתב. הוא בדק את כיוון הגיטרה שלו וניגן ריף בלוזי רק כדי להתחמם. צ'אד התחיל לנגן קצב על הריף וסמי שאל את ג'ו "זה השיר החדש?" והתחיל לכתוב את המילים במקום. הם המשיכו לג'מגם ובסוף שאלו את המפיק אנדי ג'ונס, "האם הקלטת את זה?" התשובה הייתה "כן".


הסופרגרופ הזה אומנם יצא לסיבוב הופעות יחד, אבל הלוז הצפוף של כל אחד מארבעת החברים לא איפשר להרכב הזה להחזיק מעמד הרבה זמן. באוקטובר 2009, חזר Chad Smith לזרועות ה- "Red Hot Chili Peppers" כדי להתחיל לעבוד על אלבום האולפן העשירי שלהם, מה שבסופו של דבר גרם ל- "Chickenfoot" להיכנס להפסקה זמנית קצרה.


ההרכב חזר לעבוד על האלבום השני בשנת 2010, לאחר שחרור האלבום "I'm with You" של ה- "Red Hot Chili Peppers". האלבום "Chickenfoot III" שוחרר בסופו של דבר בספטמבר 2011, אבל כבר ביוני 2016 אמר Chad Smith שיש לו ספקות לגבי הישרדותה של הלהקה בגלל לוחות הזמנים העמוסים שלהם, אך עד למועד זה לא הודיעה הלהקה על התפרקותה באופן רשמי.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page