top of page

Sammy Hagar

ה"רד רוקר" Sammy Hagar חוגג היום יומהולדת וזו הזדמנות טובה לספר לכם קצת עליו:

(Photo: Matt Becker)


1. הוא נולד ב- 13 לאוקטובר 1947 ב- Salinas שבקליפורניה. שמו המלא Samuel Roy Hagar.


2. אביו - בובי הגר היה מתאגרף אלכוהוליסט שנהג לבזבז את דמי משכורתו על אלכוהול ולהתעלל באשתו ובילדיו.


3. כשהיה בן 10 עזב יחד עם אמו, שתי אחיותיו ואחיו את הבית ומאז החל לעבוד בעבודות מזדמנות כדי לסייע בפרנסת המשפחה.


4. הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה שרכש ב- 40 דולר מקטלוג סירס.


5. את הלהקה הראשונה שלו - "The Fabulous Castilles" הקים כשהיה בן 14 בלבד.


6. אחד הרגעים המכוננים עבורו היה בשנת 1965, כשהיה בן 17 והתגנב להופעה של ה"רולינג סטונז".


7. בשנת 1967, סמי הוציא את הסינגל הראשון שלו שכלל את השירים "Reach Out to Find Me" ו-"Read My Thoughts". הוא הוציא אותו כחלק מהצמד Samson & Hagar.


8. עד לשנת 1973 יחליף סמי מספר להקות "Big Bang", "Skinny", "Dustcloud", "Cotton Jimmy", "Manhole" ו- "the Justice Brothers" שהיתה להקת הבית של בר ומועדון לילה בשם "The Nightclub" בסן ברנרדינו.


9. בשנת 1973 הצטרף ל- "Montrose" להקתו של Ronnie Montrose כזמר מוביל.


10. אלבומה הראשון של הלהקה הקרוי על שמה, כלל בין היתר את הסינגל "Bad Motor Scooter" אותו כתב הגר.


11. הגר יעזוב את הלהקה בשנת 1975, לאחר הוצאת האלבום השני "Paper Money" משנת 1974, יש אומרים בשל מתחים שנוצרו בעקבות סגנון הנגינה הפרוע שלו בגיטרה.


12. בשנת 1976 הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו "Nine on a Ten Scale" בו השתתף בין היתר חברו ללהקת "Montrose" הבסיסט Bill Church.


13. שיר הפתיחה של אלבומו השני משנת 1977, הקרוי על שמו נקרא "Red". השיר שהפך ללהיט, יחד עם עטיפת האלבום האדומה, המכונית האדומה שמופיעה עליה, הגיטרה האדומה והמכנסיים האדומים של סמי, הובילו לכינוי שלו כ- "Red Rocker".


14. במהלך קריירת הסולו שלו הגר כתב גם שירים שהפכו ללהיטים של אומנים אחרים, בעיקר הלהיט של ריק ספרינגפילד, "I've Done Everything for You". גם הזמרת בט מידלר הקליטה שני שירים של הגר, "Keep on Rockin" ו-"Red".


15. בשנת 1982 הוציא הגר את אלבומו השישי "Standing Hampton" שהיה המצליח ביותר שלו עד אותה עת וכלל חמישה סינגלים שנכנסו למצעדים, כולל הלהיט "Heavy Metal" ששימש גם כשיר הנושא מהסרט באותו השם ונכלל גם בפסקול הסרט.


16. אלבומו השמיני "VOA" משנת 1984 כלל את הלהיט הגדול ביותר שלו בקריירת הסולו "I Can't Drive 55". השיר היה כל-כך מצליח עד כי הוא נכלל בסטליסטים של ההופעות של "Van Halen" לאחר שהגר הצטרף ללהקה.


17. באותה שנה הקים הגר את הסופרגרופ "HSAS" בה היו חברים הגיטריסט Neal Schon, הבסיסט Kenny Aaronson והמתופף Michael Shrieve הידוע בין היתר מלהקת "סנטנה". הם שחררו בשנת 1984 את האלבום "Through the Fire".


18. בשנת 1985, לאחר הפרידה של "ואן הלן" מ- David Lee Roth, הופנה Eddie Van Halen, לסמי הגר כמי שיחליף את לי רות'. מי שהפנה את אדי לסמי היה המכונאי שעבד על למבורגיני שלו.


19. כאן המקום לציין שהגיטריסט Eddie Van Halen היה מעריץ של להקת "Montrose" ושהמפיק של "מונטרוס" ושל הגר היה Ted Templeman שהפיק גם את "ואן הלן".


20. האלבום הראשון של הגר עם "ואן הלן" יצא בשנת 1986 ונקרא "5150". האלבום זינק הישר למקום הראשון בבילבורד 200 האמריקאי, כשהוא עוקף אפילו את האלבום הקודם של הלהקה "1984" שנכנס רק למקום השני.


21. האלבום כלל בין היתר את הלהיט "Love Walks In" שבניגוד גמור לכל מה שחשבתם נכתב על "חייזרים".


22. תאמינו או לא, אבל Sammy Hagar מאמין גדול בתאוריית החייזרים ובראיון שלו למגזין Guitar הוא ציין שהוא מאמין בתוקף שראה והרגיש אותם, לטענתו הם פנו אליו בשלוש או ארבע פעמים שונות והורידו לו מידע מהמח.


23. מאז סמי שחרר עם "ואן הלן" עוד שלושה אלבומים מצליחים "OU812" משנת 1988, "For Unlawful Carnal Knowledge" משנת 1991 ו- "Balance" משנת 1995.


24. האלבום "OU812" כולל את השיר "Cabo Wabo" שאת הלחן שלו, שאל סמי מהשיר "Make It Last", שיר שהגר הלחין עבור להקתו הקודמת "Montrose".


25. בהמשך סמי יקרא גם לשם הבר שלו במקסיקו וכן גם לליין הטקילה שייצר "Cabo Wabo".


26. מדובר בטקילה בעבודת יד שעד שנת 2006 הייתה טקילת הפרימיום השנייה הנמכרת ביותר בארצות הברית.


27. בשנת 2007 הגר מכר 80% מזכויותיו ב- "Cabo Wabo" ל- "Gruppo Campari" תמורת 80 מיליון דולר. בכך הוא הרוויח יותר כסף ביום אחד מאשר בכל הקריירה המוזיקלית שלו.


28. שלוש שנים לאחר מכן מכרה הגר את יתרת ה- 20% תמורת 11 מיליון דולר נוספים.


29. במקביל לחברותו ב"ואן הלן" המשיך הגר בקריירת הסולו שלו והוציא לאור בשנת 1987 את אלבום הסולו התשיעי שלו "I Never Said Goodbye". האלבום כלל את הלהיט הראשון שלו שהגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד "Give to Live".


27. מחלוקות פנימיות הובילו בסופו של דבר לעזיבתו של הגר את "ואן הלן" ביוני 1996. יש מספר גרסאות באשר לסיבה שהביאה לעזיבתו, ביניהן העובדה שאדי דרש ממנו להגיע לקליפורניה להקלטות בזמן ששהה עם אשתו בהוואי והמתין ללידה שתוכננה שם. גירסה נוספת מתייחסת לעובדה שאדי הקליט עם David Lee Roth שני שירים חדשים לאלבום האוסף "Best Of – Volume I".


28. כבר בשנת 1997 הוציא הגר לאור את אלבום הסולו ה- 10 שלו "Marching to Mars".


29. בשנת 1998 השתתף הגר בפרק מהסדרה "Nash Bridges" של דון ג'ונסון. הוא שיחק שם ברמן.


30. בשנת 1999 שחרר הגר את אלבום הסולו ה- 11 שלו "Red Voodoo" שכלל לראשונה את להקת הליווי שלו "the Waboritas", בה חבר בין היתר הגיטריסט Vic Johnson.


31. בשנת 2000 הוציא הגר את אלבום הסולו ה- 12 שלו - "Ten 13", שכותרתו היא למעשה תאריך הלידה שלו.


32. במקביל לקריירת הסולו שלו הקים הגר את הסופרגרופ "Los Tres Gusanos" יחד עם המתופף David Lauser, והבסיסט Michael Anthony, חברו ל"ואן הלן".


33. זה לא היה הסופרגרופ האחרון בו סמי יהיה מעורב. בשנת 2002, הוא הצטרף ל- "Planet Us" עם הגיטריסט Neal Schon, הבסיסט Michael Anthony והמתופף Deen Castronovo. מאוחר יותר יצטרף להרכב גם Joe Satriani.


34. הלהקה הקליטה רק שני שירים ויצאה לסיבוב הופעות קצר לפני שהתפרקה כאשר הגר ואנתוני חוזרים ללהקת האם שלהם "ואן הלן" לאיחוד משנת 2002.


35. בשנת 2005 חזר סמי לעבוד עם להקת הליווי שלו "The Waboritas" והפעם גם צירף את Michael Anthony. סיבוב ההופעות כלל גם קטע שלו עם אנתוני שהוכתרו כלהקה בשם "The Other Half" עם התייחסות לכך שהגר ואנתוני הם החצי של "ואן הלן".


36. בשנת 2008 הגר הקים את הסופרגרופ "Chickenfoot" עם Michael Anthony, Joe Satriani ומתופף "רד הוט צ'ילי פפרס" Chad Smith.


37. אלבום הבכורה של הסופרגרופ "Chickenfoot" יצא ביוני 2009 והגיע למקום ה-4 במצעד הבילבורד. לאחר סיבוב הופעות קצר יצא האלבום השני, "Chickenfoot III" בשנת 2011.


38. בשנת 2014 הקים הגר סופרגרופ נוסף בשם "The Circle", עם הבסיסט Michael Anthony, הגיטריסט Vic Johnson והמתופף Jason Bonham.


39. סמי ישחרר עם הלהקה שלושה אלבומים "Space Between" ,"Lockdown 2020" ו- "Crazy Times" משנת 2022.


40. בשנת 2022 "Megadeth" הקליטה גירסת כיסוי לשיר "This Planet's on Fire (Burn in Hell)" הלקוח מאלבומו הרביעי "Street Machine" משנת 1979. הגר ישתתף בהקלטה בקולות והקאבר הזה ייכלל בגירסה המורחבת של אלבומה ה- 16 של מגדת' "The Sick, the Dying... and the Dead!".


41. מעניין שהמוזיקאים Brad Delp, Barry Goudreau ו- Sib Hashian מלהקת "בוסטון" ישתתפו בהקלטת השיר Falling in Love" הלקוח מאותו האלבום - "Street Machine".


42. סמי מחשיב את עצמו שף גורמה, וטוען שבישל לשפים מפורסמים כמו אמריל לגאסה ומריו באטל.


43. הגר גם הוציא לאור שני ספרים. את האוטוביוגרפיה שלו, "Red: My Uncensored Life in Rock" וספר בישול בשם "Are We Having Any Fun Yet - The Cooking & Partying Handbook".


44. בשנת 2007 הוא נכנס יחד עם "ואן הלן" להיכל התהילה של הרוקנרול.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page