top of page

Chrissie Hynde

היא מוסיקאית, היא יוצרת והיא לחלוטין לא "מעמידה פנים". Chrissie Hynde נולדה ב-7 לספטמבר 1951

ידידה, הטניסאי המפורסם John McEnroe טוען שמלבד ג'ניס ג'ופלין היא הרוקרית הגדולה ביותר !!


אז בואו נכיר את האישה מאחורי להקת "The Pretenders".


1. שמה המלא הוא Christine Ellen Hynde והיא נולדה בארקון, אוהיו.


2. כשהיא הייתה בתיכון היא לא נהגה לצאת למסיבות או דייטים, את רוב זמנה היא השקיעה בללכת להופעות של להקות. היא בעיקר הייתה מאוהבת ב-Brian Jones ו- Iggy Pop.


3. היא למדה באוניברסיטת Kent State University לאומנות שם היא התעמקה באהבה שלה לציור ובמקביל החלה לנגן בלהקה בשם "Sun. Mon. Mat".


4. בשנת 1973 היא עברה ללונדון, היא פגשה את כתב המוסיקה Nick Kent והוא סידר לה עבודה במגזין המוסיקה NME.


5. כדי להשיג רישיון עבודה באנגליה היא ביקשה להתחתן עם Johnny Rotten ועם Sid Vicious מלהקת ה-Sex Pistols אבל כנראה שזה לא צלח.


6. בשנת 1976 היא עברה לצרפת וניסתה להקים להקה אך הדבר לא צלח וזמן קצר מאוחר יותר היא חזרה ללונדון בדיוק בתחילתה של התגבשות תנועת הפאנק.


7. היא אמנם למדה לנגן על גיטרה אקוסטית בילדותה אך בלונדון היא רכשה את יכולות הניגון האמיתיות שלה והפכה לגיטריסטית מוכשרת.


8. היא נענתה למודעה בעיתון והצטרפה ללהקה בשם 999, היא הרגישה שהלהקה לא ממריאה (הוציאה עד היום 11 אלבומים) וניסתה להקים להקה יחד עם Mick Jones מ- "The Clash" אבל גם זה לא צלח.


9. היא המשיכה לטייל בעולם וניסתה מספר הרכבים נוספים עד שבשנת 1978 היא הכינה קלטת דמו, נתנה אותה ל- Dave Hill הבעלים של הלייבל "Real Records" והוא נכנס לנהל לה את הקריירה.


10. באותה שנה היא חברה לנגן הבס Pete Farndon והשניים הרכיבו להקה עם James Honeyman-Scott על הגיטרות והקלידים, Martin Chambers על התופים ונתנו לעצמם את השם "The Pretenders" בהשראת השיר "The Great Pretender".



11. אחד האנשים שהשפיעו עליה ביותר וגם חיבר אותה למרטין המתופף של הלהקה, הוא Lemmy Kilmister מלהקת Motörhead. כריסי סיפרה שלמי היה בשבילה דמות לחיקוי, הוא ייצג את כל מה שרוק אנד רול. ללא למי לא הייתה קיימת להקת הפריטנדרס.


12. בנובמבר 1979 שיחררה הלהקה את הסינגל הרשמי הראשון שלהם "Brass In Pocket" שהגיע היישר למקום הראשון בינואר 1980 יחד עם אלבום הבכורה שנשא את שם הלהקה.


13. שם האלבום השלישי של הלהקה "Learning to Crawl" אשר שוחרר בשנת 1984 ניתן על-ידי היינד לאחר שבתה התינוקת, נטלי ריי היינד, בדיוק למדה לזחול בזמן שהלהקה חיפשה שם לאלבום.


14. במהלך השנים שחררה כריסי עם הלהקה 10 אלבומים כשהפער הגדול ביותר בין אלבומים היה בין 2008 ל-2016. האלבום ה-11 של הלהקה "Hate For Sale" יצא בשנת 2020, כן, כן 2020!!

הסינגל הראשון שיצא מהאלבום:



15. אתם בטוח שמעתם את שם הלהקה כחלק מקלאסיקות הרוק אך לא תמיד ידעתם לשייך את השירים, אז הנה כמה מהבולטים: "I’ll Stand By You", "Brass In Pocket", "Don’t Get Me Wrong", "Back On The Chain Gang", "Hymn to Her" ועוד רבים !!



16. בכל תקופת חייה של הלהקה ועד היום חברי הלהקה כולם התחלפו לעיתים קרובות מלבד כריסי שהיא הכותבת, היוצרת, הזמרת והמובילה הבלעדית של הלהקה.


17. מלבד הקריירה שלה עם הלהקה כריסי שיתפה פעולה עם אמנים רבים, הנה כמה מהבולטים ביניהם:


18. היא שיתפה פעולה יחד עם להקת "UB40" בביצוע קאבר לשיר "I Got You Babe" של סוני ושר בשנת 1985.


19. היא התארחה באלבום "Full Moon, Dirty Hearts" של "INXS" שיצא ב-1993.


20. היא הקליטה דואט עם Frank Sinatra באלבום הדואטים שהוא שחרר בשנת 1994 בשם "Duets II".


21. בשנת 1999 היא ארגנה יחד עם Carla Lane מופע צדקה לזכרה של חברה קרובה שלה Linda McCartney, המופע הובל ע"י כריסי ונקרא "Here, There and Everywhere - A Concert for Linda".


22. כריסי פתחה גם קריירת סולו במקביל ללהקה ושחררה שני אלבומים. בשנת 2014 היא שחררה את האלבום "Stockholm" ובשנת 2019 היא שחררה את האלבום "Valve Bone Woe".


23. באלבום "Stockholm" היא מארחת את ידידה ג'ון הטניסאי (זה מהשורה הראשונה) כגיטריסט המנגן באלבום.


24. כריסי היא צמחונית מגיל 18 ומאוד פעילה בעמותת PETA וזכויות בעלי חיים.

להאזנה לאלבום האחרון של הלהקה ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page