top of page

Dee Snider

הזמר Dee Snider חוגג היום יומהולדת וזו הזדמנות טובה לספר לכם כמה עובדות מעניינות עליו:

(Photo: Paul Natkin)


1. הוא נולד באסטוריה, קווינס, ניו יורק, ב- 15 למרץ 1955 בשם Daniel "Dee" Snider.


2. אביו היה יהודי, פקיד ממשל של מדינת ניו יורק. אמו מורה לאומנות ונוצרית קתולית.


3. כילד, הוא שר במקהלת כנסייה, במקהלות בית ספר ובמקהלות קונצרטים בתיכון. בגלל שהוא היה כל-כך טוב, סניידר אפילו נבחר למקהלת המדינה כולה.


4. בתחילת 1976 הצטרף סניידר ל- "Twisted Sister" והפך לכותב השירים העיקרי של הלהקה.


5. כדי להדגיש את תדמית "האחות המעוותת" (Twisted Sister), סניידר אימץ דמות של דראג עם שיער בלונדיני ארוך מתולתל וכמות מוגזמת של איפור.


5. בשנת 1982 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "Under the Blade".


6. פחות משנה לאחר מכן "Twisted Sister" הוציאו את אלבומם השני "You Can't Stop Rock'n'Roll".


7. הפריצה הגדולה הגיעה עם אלבומם השלישי "Stay Hungry" משנת 1984. הוא הפך לתקליט המצליח ביותר של הלהקה עם להיטים כמו: "We're Not Gonna Take It" ו- "I Wanna Rock".


8. בתחילת שנות ה- 80, ארגון ההורים "Parents Music Resource Center" מתח ביקורת קשה על די ועל "Twisted Sister" בשל טענה לאלימות בסרטונים שלהם עבור השירים "We're Not Gonna Take It" ו-"I Wanna Rock". זה הוביל למדבקות המפורסמות שהודבקו על אלבומים, כדי להזהיר את ההורים והילדים מתכנים פוגעניים במוזיקה.


9. על-מנת לנסות ולהעביר את רוע הגזירה, העיד די בפני הקונגרס האמריקאי ונתן הופעה רהוטה ומאלפת שנוגדת לחלוטין את המראה החיצוני שלו.


10. בשנת 1985 הוא הנחה את הפרק הראשון של התוכנית "Heavy Metal Mania" ששודרה בערוץ ה- MTV. מדובר בתוכנית שכללה חדשות מטאל, ראיונות עם אמני מטאל ועוד וקדמה לתוכנית המיתולוגית "Headbangers Ball".


11. באותה שנה הוציאה "Twisted Sister" את אלבומה הרביעי "Come Out and Play".


12. בשנת 1987 הוציאה הלהקה את אלבומה החמישי "Love Is for Suckers". התקליט תוכנן במקור להיות אלבום סולו של סניידר, אבל חברת התקליטים "אטלנטיק רקורדס" שכנעה אותו להוציא אותו תחת השם "Twisted Sister".


13. באוקטובר 1987 הודיע סניידר על עזיבתו את הלהקה. בתקופה זו הוא הקים את "Desperado", סופרגרופ בהשתתפות מתופף "איירון מיידן" לשעבר Clive Burr, הגיטריסט לשעבר של להקת גילן Bernie Torme, והבסיסט Marc Russel. האלבום היחיד של הלהקה "Ace" הוקלט בשנת 1988, אך מעולם לא יצא רשמית, בהמשך בשנת 1996 הוא יצא תחת השם "Bloodied But Unbowed" בשל בעיות עם חברת התקליטים.


14. בהמשך סניידר הקים את "Widowmaker" עם הגיטריסט Al Pitrelli, הבסיסט Marc Russel והמתופף Joey Franco - לשעבר של "Twisted Sister". הרביעייה הקליטה שני אלבומים בשם "Blood and Bullets" ו-Stand By " for Pain".


15. בסוף שנות ה- 90, סניידר יצא לסיבוב הופעות עם להקת "מחווה עצמית" בשם "Dee Snider's SMFs (Sick Mother Fuckers)".


16. בשנת 1993, סניידר הלחין את שיר הנושא של תוכנית "פוקס קידס" בשם "The Terrible Thunderlizards".


17. בשנת 1997, סניידר החל להנחות את "The House of Hair", תוכנית רדיו להארד רוק/הבי מטאל ששודרה בלמעלה מ-200 תחנות רדיו ברחבי צפון אמריקה.


18. בשנת 1998 כתב סניידר שיר בשם "The Magic of Christmas Day (God Bless Us Everyone)", זה היה שיר שכתב כמתנת חג המולד לאשתו.


19. כשנודע לו ש- Celine Dion רצתה לכלול אותו באלבומה משנת 1998 "These Are Special Times", הוא ביקש שלא יגלו לה שהוא כתב אותו. רק שנים מאוחר יותר היא גילתה שדי הוא הכותב.


20. מאוחר יותר באותה שנה, הוא גם כתב ושיחק בסרט האימה "Strangeland". סניידר גם כתב את התסריט לסרט ההמשך "Strangelland: Disciple".


21. החל מיוני 1999 עד אוגוסט 2003, סניידר הנחה תוכנית רדיו בוקר בתחנת 104.1 FM WMRQ שבקונטיקט, בשם "Dee Snider Radio". התוכנית שלו חזרה לאוויר באוגוסט 2004 ב תחנה 93.3 WMMR שבפילדלפיה עד יוני 2005.


22. בשנת 2001, סניידר דיבב את קולו של Gol Acheron, הנבל הראשי של משחק הווידאו פלייסטיישן 2 "Jak and Daxter: The Precursor Legacy".


23. סניידר גם השתתף בסרט הטלוויזיה "Warning: Parental Advisory" משנת 2002.


24. למרות שרק אביו יהודי והוא גדל כנוצרי קתולי, הוא התיישב בשנת 2005 לשולחן סדר פסח יחד עם היהודים Scott Ian מלהקת "אנת'רקס", Leslie West גיטריסט להקת "Mountain", יחד עם JJ French גיטריסט להקת "Twisted Sister". "ליל הסדר" הזה צולם לערוץ "VH1 Classic".


25. סניידר דיבב גם את Angry Jack בפרק "Shell Shocked" עבור הסרט המצויר של ניקלודיאון "SpongeBob SquarePants". הוא הודה שהוא מעריץ גדול של התכנית.


26. בשנת 2003 השתתף בפרויקט "Van Helsing's Curse" ששילב מטאל עם אלמנטים תזמורתיים בסגנון התזמורת הטרנס-סיבירית. האלבום הראשון של הלהקה "Oculus Infernum" יצא באותה שנה.


27. די פגש את אשתו סוזט כשהייתה בת 15 והוא היה בן 21 לאחר שהתגנבה למועדון לילה בלונג איילנד. הם נישאו ב-1981, הם ביחד מאז ויש להם ארבעה ילדים.


28. בשנת 2012, די היה בתוכנית "Selebrity Apprentice" של דונלד טראמפ אבל פוטר במקום התשיעי מתוך 18 אנשים. בשנה שלאחר מכן, הוא חזר לתוכנית אך פוטר במקום השני באותה עונה.


29. בשנת 2012, די ומשפחתו הופיעו ב- "Celebrity Wife Swap". באותו פרק סניידר החליף עם הראפר Flavor Flav.


30. בשנת 2010, די ומשפחתו הופיעו בסדרת הריאליטי "Growing Up Twisted".


31. סניידר כיכב כאורח בסרטון "Immaculate Misconception" של להקת המטאלקור "Motionless in White". בנו של סניידר, קודי בלו סניידר, ביים את הסרטון.


32. די הוציא במסגרת קריירת הסולו שלו 5 אלבומי אולפן, הראשון "Never Let the Bastards Wear You Down" משנת 2000 והחמישי "Leave a Scar" משנת 2021.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page