top of page

Scott Ian

הוא אחד הגיטריסטים המוכרים בסצינת הת'ראש מטאל ואחד ממקימיה של להקת "Anthrax" בה הוא חבר עד היום.


(Photo: Tone Deaf - The Brag Media)


בואו לקרוא כמה עובדות מעניינות על Scott Ian:


1. הוא נולד ב- 31 לדצמבר 1963 בניו יורק בשם Scott Ian Rosenfeld, למשפחה יהודית.


2. בהקשר ליהדותו, איאן ציין שבילדותו הם היו נוסעים כל פסח וראש השנה לסבו וסבתו שהיו יהודים אורתודוקסיים לערוך "סדר" ולקבל את השנה העברית החדשה.


3. אחת ההשפעות המוסיקליות הגדולות עליו בילדותו, היתה הופעת להקת "Kiss" שנערכה במדיסון סקוויר גארדן בשנת 1977, בה נכח. שנים לאחר מכן הוא יביע את הערצתו ללהקה ויציין שזה היה רגע מכונן עבורו.


4. בהמשך הושפע איאן גם מלהקות הבי מטאל בריטי כגון "Black Sabbath", "Iron Maiden", "Motörhead" ו- Judas" Priest", ומלהקת הפאנק "The Ramones". איאן גם ציין שהנגינה שלו הושפעה מלהקת המטאל הגרמנית "Accept".


5. הוא גם כנראה אוהב מאוד את "AC/DC" כי על הזרועות שלו מקועקעות הדמויות של Angus Young ו- Malcolm Young.

(Photo: https://eddietrunk.com)


6. בשנת 1981 הוא הקים את להקת "Anthrax" יחד עם הבסיסט Dan Lilker. את שם הלהקה הוא בחר לאחר שקרא ספר ביולוגיה.


7. בתחילה שימש איאן כגיטריסט המוביל והזמר של הלהקה, אולם בהמשך הוא עבר לתפקיד גיטריסט הקצב, בעודו מציין את Malcolm Young, Rudolf Schenker ו- Johnny Ramone כמודלים לחיקוי.


8. בהמשך ועד לשנת 1982, אחיו של איאן - Jason Rosenfeld, שימש כזמר של אנת'רקס.


9. הלהקה תשנה מספר הרכבים עוד לפני הקלטת האלבום הראשון שלה. בשנת 1982 יצטרף אליה Dan Spitz כגיטריסט מוביל. גם Spitz היה יהודי נצר לשבט לוי. הוא הגיע מלהקת "Overkill" והפך לגיטריסט המוביל של הלהקה.


10. בשנת 1983 יצטרף ללהקה המתופף Charlie Benante אשר יחד עם איאן יהיו חברי הלהקה היחידים שהשתתפו בכל אלבומי הלהקה, כאשר איאן הוא החבר היחידי בלהקה שמלווה אותה מאז הקמתה.


11. איאן ואתנת'רקס עזרו לעצב את הצליל ואת סגנון ה- Thrash Metal בראשית שנות השמונים של המאה הקודמת והיו מבין הלהקות הראשונות של הז'אנר שהגיעו מהחוף המזרחי של ארה"ב.

(Photo: Music for Nations)


12. אנת'רקס נכללת בין ארבעת להקות הת'ראש מטאל הגדולות - The Big Four, יחד עם "Metallica", "Megadeth" ו- "Slayer".


13. איאן משמש גם כאחד הכותבים העיקריים של הלהקה אשר אחראי לכתיבת המילים בכל אלבומיה.


14. החל משנת 1984 ועד היום שחרר איאן יחד עם אנת'רקס 11 אלבומי אולפן, ביניהם אלבומי מופת בזאנר הת'ראש מטאל - "Spreading the Disease" משנת 1985 ו- "Among the Living" משנת 1987.


15. איאן הוא מעריץ של הסופר Stephen King. חלק מהשירים שכתב הושפעו מכתביו של קינג , וביניהם, "Among the Living" שהושפע מהספר "The Stand", "A Skeleton In The Closet" שהושפע מ- "Apt Pupil" השירים, "Lone Justice" ו- "Breathing Lightning" שהושפעו מסדרת הספרים "The Dark Tower" ועוד.


16. בשנת 1985 הקים איאן הרכב נוסף בשם "Stormtroopers of Death" יחד עם חבריו ללהקת "אנת'רקס", הבסיסט Dan Lilker והמתופף Charlie Benante, וכן עם הזמר Billy Milano. ההרכב היה בין הראשונים לשלב Hardcore Punk עם Thrash Metal.


17. הרעיון להרכב הגיע מדמות שאיאן צייר בשם Sargent D עליה הוא ביסס לא פחות מ- 63 שירים שונים.


18. ההרכב שחרר עד היום שלושה אלבומי אולפן, הראשון "Speak English or Die" בשנת 1985. איאן הינו הכותב העיקרי גם בהרכב זה.


19. בשנת 1991 ביצע יחד עם "Public Enemy" גירסה לשירם "Bring The Noise" משנת 1987 ובכך הפך לאחד המשפיעים בשילוב של ראפ ומטאל.

20. זו לא הפעם הראשונה בה איאן משלב ראפ ומטאל. הוא עשה זאת עם "Anthrax" עוד בשנת 1987 עם "I'm The Man" הלקוח מה- EP השני שלהם. זה שיר הנושא של המיני אלבום והוא סוג של פרודיה על הסגנון של ה-Beastie " Boys", כאשר ריף הגיטרה הראשי שלו מבוסס על הלחן של "הבה נגילה". כזכור הגיטריסטים סקוט איאן ודן ספיץ, כמו גם כל חברי ה- "Beastie Boys", הם יהודים.


21. בשנת 1992 הוא יפיע יחד עם "Anthrax" בפרק של הסדרה המיתולוגית "Married With Children" בה מככבת הדמות של אל באנדי. ראו כאן:


22. בשנת 2001 התבקש איאן על-ידי ערוץ המוזיקה VH1 להנחות את התוכנית "Rock Show". במסגרת 48 תוכניות שהקליט עבור הערוץ הוא הנחה אומנים רבים וטובים ביניהם Ozzy Osbourne, Rob Halford, Ted Nugent, "Stone Temple Pilots", "Megadeth", "3 Doors Down", "Sevendust", "Tenacious D", the Cult ועוד.


23. בשנת 2005 הוא התיישב לשולחן הסדר יחד עם יהודים נוספים Leslie West גיטריסט להקת "Mountain", עם JJ French גיטריסט להקת "Twisted Sister" ועם הזמר Dee Snider שאביו יהודי. "ליל הסדר" הזה צולם לערוץ VH1 Classic וניתן לצפות בו כאן:


24. בשנת 2008 הוא הקים את הסופרגרופ "The Damned Things" יחד עם Joe Trohman מלהקת "Fall Out Boy". הלהקה שחררה עד היום שני אלבומי אולפן - "Ironiclast" משנת 2010 ו- "High Crimes" משנת 2019.


25. איאן מנגן בגיטרה גם בלהקת "Pearl" בה חברה גם אישתו Pearl Aday שהינה בתו המאומצת של Meat Loaf. הלהקה שחררה את אלבום הבכורה שלה בשנת 2010.


26. בשנת 2014 הוא הצטרף יחד עם אשתו ליוצאי "Mother Superior" כדי להקים את ההרכב "Motor Sister". הלהקה תשחרר את אלבום הבכורה שלה "Ride" במרץ 2015.


27. איאן היה אחד הבעלים של הבאר "Dead Man's Hand" בלאס וגאס, יחד עם Jerry Cantrell גיטריסט להקת "אליס אין צ'יינס".


28. הוא גילם זומבי באחד מהפרקים של הסידרה "The Walking Dead" אשר חוסל על-ידי קארל בנו של ריק גריימס - הדמות הראשית בסדרה.


29. זה לא "הרומן" היחיד של איאן עם "המתים המהלכים". בשנת 2016 השחקן Norman Reedus שמגלם בסדרה את דריל עלה איתם על הבמה כנגן בס אורח.


30. איאן הצטרף להופעות האיחוד של "Mr. Bangle" - להקתו של Mike Patton בשנת 2019, והשתתף בהקלטת אלבומם הרביעי ששוחרר באוקטובר 2020 וכן באלבום ההופעה "The Night They Came Home" ששוחרר בשנת 2021.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page