top of page

Glenn Frey

הוא היה אחד ממקימי ה-" Eagles", אחד ההרכבים הכי נמכרים בארה"ב. הוא זמר, גיטריסט, יוצר, מפיק ואפילו שחקן. בואו לקרוא עובדות מעניינות על Glenn Frey.


(Photo: Filmmagic)


גלן פריי נולד בדטרויט ב- 6 לנובמבר 1948. כבר בגיל חמש החל בלימודי נגינה בתחילה בפסנתר ובהמשך בגיטרה, אך בסופו של דבר הוא לימד את עצמו לנגן בכלים נוספים אפילו בתופים.


פריי היה שמאלי אך הוא ניגן בגיטרה כמו ימני.


בתיכון החל לנגן בהרכבים שונים. ההרכב הראשון בו ניגן היה "The Disciples" שם ניגן בגיטרה. בהמשך עבר להרכב אחר - "The Subterraneans" שם ניגן בתופים.


בסוף שנות ה-60 עבר ללוס אנג'לס, שם התיידד עם מוזיקאים אחרים Jackson Browne ו- J.D. Souther עימו חלק דירה שכורה. ג'קסון בראון אגב גר בקומה מתחתם.


בשנת 1970 פגש את דון הנלי שהיגר גם הוא מערבה מטקסס עם להקתו והתגורר בביתו של עמיתו הטקסני קני רוג'רס. השניים שימשו יחד עם Randy Meisner ו- Bernie Leadon כהרכב ליווי של זמרת הקאנטרי Linda Ronstadt.


בשנת 1971 במהלך סיבוב הופעות עם לינדה החליטו הארבעה להקים את להקת "Eagles".


עד לפירוקה של ה- Eagles בראשית שנות ה-80, שחררה הלהקה שורה ארוכה של אלבומים ולהיטים מצליחים ופריי כתב ושר ברבים מהם. מבין אלו המזוהים עמו ניתן למנות את: "Take It Easy", "Peaceful Easy Feeling", "Tequila Sunrise", "Already Gone", "James Dean", "Lyin' Eyes", "New Kid in Town ו- "Heartache Tonight".



בשנים 73-74 ניהל פריי רומן עם ג'וני מיטשל, עליה כתב את השירים "Help Me" ו- "Car on a Hill".


לאחר התפרקות "הנשרים" בשנת 1980, פריי יצא לקריירת סולו מצליחה ושחרר במסגרתה להיטים כגון: "The One You Love", "The Blues of Blues", "The Heat Is On" ו- "You Belong to the City".


גלן פריי זכה ב-6 פרסי גראמי ו-5 פרסי המוזיקה האמריקאית.


הוא מצא את מותו ב- 18 לינואר 2016 והוא בן 67 בלבד.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page