top of page

Don Henley

יש בעיננו משהו מדהים במתופפים שגם שרים. הם נתפסים על-ידנו כעל אנושיים.


מי שחי מוזיקה מקרוב יודע שאחד מכלי הנגינה שדורשים הכי הרבה קואורדינציה, הם התופים. יותר מכך, בהשוואה לכלי נגינה אחרים הם דורשים יותר כושר גופני וסיבולת לב ריאה. עכשיו תוסיפו על זה גם נשימה נכונה, ליפול על הסולם הנכון בשירה ובמיוחד בקולות רקע, ותבינו למה הזן הנדיר הזה של מוזיקאים נתפסים בעיננו כסופרמנים.


אחד מהסופרמנים הללו הוא Don Henley - מתופף, זמר וגיטריסט בלהקת "Eagles" שנולד ב- 22 ליולי 1947.


(Photo: Richard E. Aaron)


על כל התכונות העל אנושיות של האיש המיוחד הזה, אתם יכולים להוסיף את העובדות הבאות: הוא כותב ומלחין עיקרי בלהקה, והוא גם הזמר המוביל במיטב להיטיה, כמו: Witchy Woman", "Desperado", "Best of My Love", "One of These Nights", "Hotel California", "Life in the Fast Lane", "The Long Run", "Get Over It" ועוד.


הנלי הוא גם המצליח ביותר מבין חברי האיגלס שפצחו בקריירת סולו לאחר פירוקה של הלהקה, והוא חתום באופן אישי על לא מעט להיטים במסגרת קריירת הסולו שלו, כגון: "The Boys of Summer", "New York Minute", "The Heart of the Matter" ו- "The End of the Innocence".


יחד עם האיגלס הוא מכר יותר מ- 150 מליון אלבומים, מה שהפך את הלהקה לנמכרת ביותר בארה"ב. בנוסף הוא מכר עוד 10 מליון עותקים במסגרת קריירת הסולו שלו.


להנלי יש קטע עם מוזיקת קאנטרי. הוא היה חבר של Kenny Rogers אשר אף הפיק את אלבומו הראשון של הנלי יחד עם להקתו "Shiloh". הנלי גם היה חלק מלהקתה של Linda Ronstadt, שם פגש את Glenn Frey איתו הקים מאוחר יותר את האיגלס, והוא אפילו שחרר בשנת 2015 אלבום בו הוא חוזר לשורשי הקאנטרי שלו, בשם "Cass Country".


הוא היה ביחסים עם Stevie Nicks במחצית שנות השבעים. היא נכנסה ממנו להיריון ונאלצה להפיל. את השיר "Sara" של "פליטווד מק" היא כתבה מתוך צער על אובדן הוולד של שניהם. השניים גם שיתפו פעולה בשיר "Leather and Lace" מתוך האלבום "Bella Donna" של Nicks.


הוא גם שיתף פעולה עם אמנים נוספים, כמו: "Aerosmith" בקולות רקע בשיר "Amazing", רוג'ר ווטרס בשיר "Watching TV", הזמרת Sheryl Crow בשיר "It's So Easy", כמו גם Elton John, Kenny Rogers, Patty Smyth, Joni Mitchell, Jerry Lee Lewis, Linda Ronstadt, Johnny Cash, Randy Newman ועוד.


יש לו שיתוף פעולה מעניין עם Axl Rose, אשר שר קולות רקע בשיר "I Will Not Go Quietly" הלקוח מאלבומו של הנלי "The End of the Innocence" משנת 1989. הנלי החזיר לאקסל ול"גאנז" טובה משהופיע איתם בביצוע של השיר "Patience" בטקס פרסי המוזיקה בשנת 1989.


משנשאל הנלי לאחר פירוקה של ה"איגלס", בשנת 1980, מתי הלהקה תחזור לנגן יחד, הוא ענה: When Hell Freezes" over". כנראה שהגיהנום אכן קפא, כי בשנת 1994 הלהקה התאחדה ולאלבום האיחוד קראו "Hell Freezes Over", אלבום שכלל שירים חדשים לצד ביצועים אקוסטיים של הלהיטים הגדולים שלהם, ביניהם הביצוע האקוסטי הבלתי נשכח לשיר "Hotel California".


אז קבלו את הנלי בביצוע לייב לשיר הנצחי הזה, ברגע שהוא ללא ספק השיא בקריירה המוזיקלית שלו:


ועכשיו אתם מוזמנים להיכנס לקישור ולהאזין למבחר שיריו: כאן.

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page