top of page

Helloween - Helloween

האלבום "Helloween" הוא אלבום האולפן שש-עשרה של להקת הפאוור מטאל הגרמנית Helloween, שיצא ב -18 ביוני 2021.


זה האלבום הראשון שיצא עם ההרכב "Pumpkins United", שסימן את חזרתם של החבר המקורי Kai Hanse בגיטרות ושירה ו- Michael Kiske בשירה, בשנת 2016, בנוסף להרכב של חמישה חברים שהיה פעיל מאז 2005. הוא הראשון שמציג את הנסן מאז "Keeper of the Seven Keys: Part II" והראשון עם Michael Kiske מאז "Chameleon" ששוחרר בשנת 1993.


האלבום הזה שוחרר שש שנים אחרי קודמו "My God-given Right" (הפער הארוך ביותר בין שני אלבומים מהלהקה), האלבום הוא גם הראשון שמציג יותר מזמר אחד, כמו הנסן, קיסקה ואנדי דריס, שכולם הופיעו כסולנים באלבומים הקודמים, וכעת חולק תפקידים קוליים מובילים. הכל התחיל עם הודעה על סיבוב הופעות עולמי בשנת 2016. התקשורת התלהבה, המעריצים היו באקסטזה. זה לא היה רק ​​איחוד של הלהקה, זה היה סיבוב שכלל שבעה חברי להקה אייקונים: Andi Deris, Michael Kiske, Michael Weikath, Kai Hanse, Markus Grosskopf, Sascha Gerstner ו- Daniel Loeble. זו הייתה הגשמת חלום עבור המעריצים ברחבי העולם ולכולם הייתה משאלה אחת: »תישארו ביחד!«. הלהקה הגשימה לאותם מעריצים את החלום עם הסינגל הראשון ששוחרר ב- 2 לאפריל 2021 נקרא "Skyfall". יצירה אפית שנכתבה על ידי קאי הנסן ואשר גירסת האלבום עוברת את גבול 12 הדקות. היצירה מספרת על נחיתה של חייזרים על פני כדור הארץ ועל מרדף דרמטי המלווה בקליפ עוצר נשימה שהינו ללא ספק הקליפ המורכב והמושקע ביותר בתולדות הלהקה, שכולל גם אנימציה תלת-ממדית.

אגב, כחלק מהבאז שמסביב לקאמבק הגדול, החליטו החברים לערוך את הקלטת האלבום ממש באותו אולפן בהמבורג שם הוקלטו "Master Of The Rings", "The Time Of The Oath" ו- "Better Than Raw", עם טכנולוגית הקלטה אנלוגית לחלוטין שמהווה אף היא סוג של "חזרה לשורשים".


את החזרה לשורשים ניתן להרגיש כבר בשיר הפתיחה "Out For The Glory" שיר "Helloween" קלאסי טהור, קטע אפי ודינמי מורכב, עם שינויי מקצבים תכופים, מלא בתופים רועמים, גיטרות מנסרות וקטעי שירה מצמררים.


הפתיחה השקטה לשיר השני והמצוין "Fear Of The Fallen" אולי קצת מטעה, כי מדובר בפצצת אנרגיה מטורפת שממשיכה יפה את המומנטום. אינטרו ווקאלי עדין של אנדי דריס מוביל במהירות לעוד נתח מהיר של פאוור מטאל מפואר. עבודת הגיטרות בשיר הזה פשוט "מחשמלת", השירה ממריאה וההרמוניות בין דריס לקישקה הן פשוט מדהימות כשהכוח המניע מאחורי כל זה היא חטיבת הקצב של גרוסקופף ולובל.


לפני ציון נציין את "הקשר הישראלי" שמתייחס לאומן Eliran Kantor שאחראי לעטיפה המדהימה של האלבום.


האלבום כולל 12 קטעים שנפרשים על פני 65 דקות, ובגרסאות המיוחדות אף קטעי בונוס.


רשימת השירים

  1. Out For The Glory

  2. Fear Of The Fallen

  3. Best Time

  4. Mass Pollution

  5. Angels

  6. Rise Without Chains

  7. Indestructible

  8. Robot King

  9. Cyanide

  10. Down In The Dumps

  11. Orbit

  12. Skyfall

קטעי בונוס Digibook & Vinyl version: 01. Golden Times 02. Save My Hide


קטעי בונוס Earbook version: 01. Golden Times 02. Save My Hide 03. Pumpkins United


נגנים:

Michael Kiske – Vocals

Andi Deris – Vocals

Kai Hansen – Guitar and Vocals

Michael Weikath – Guitar

Sascha Gerstner – Guitar

Markus Grosskopf – Bass

Daniel Loeble – Drums

להאזנה: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page