top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Joey Tempest

היום נספר לכם על הזמר השוודי Joey Tempest הידוע בעיקר בתור הסולן של "Europe":


1. הוא נולד בשטוקהולם, שוודיה בשם Rolf Magnus Joakim Larsson, ב-19 באוגוסט 1963.


2. בגיל שמונה הוא התחיל לגלות עניין במוזיקה והיה מקליט מהרדיו והטלוויזיה ומאזין להם שוב ושוב.


3. הוא למד לנגן בפסנתר ובעזרת חבר של אביו החל לנגן אקורדים בסיסיים בגיטרה האקוסטית של אחותו.


4. במהלך שנות העשרה שלו, ג'ואי ניגן בכמה להקות, ביניהן "Jet", "Blazer", "Made in Hong Kong" ו-"Roxanne", שם לקח על עצמו תפקידים שונים כמו גיטרת קצב, בס ושירה.


5. ההשפעות המוזיקליות שלו כללו להקות כמו "Thin Lizzy" ו-"Led Zeppelin".


6. בשנת 1979, ג'ואי אימץ את שם הבמה "Joey Tempest", בהשראת "The Tempest" של שייקספיר וגם השיר "Sparks of the Tempest" של להקת "Kansas".


7. יחד עם הגיטריסט John Norum, הבסיסט Peter Olsson, והמתופף Tony Reno, הוא הקים את להקת "Force", שהתגלגלה מאוחר יותר ל- "Europe".

(Photo: Fanart.TV)


8. להקת "Force" זכתה אט אט להכרה בפרברי שטוקהולם. הם שינו את שמם ל- "Europe" לאחר שזכו בתחרות המוזיקה Rock-SM בשנת 1982.


9. להקת "Europe" הוציאה את אלבום הבכורה שלה בשנת 1983. האלבום כולל שירים כמו "In the Future to Come" ו-"Seven Doors Hotel" שהיה הסינגל הראשון של הלהקה ואחד השירים הראשונים שג'ואי כתב אי פעם, בהשראת סרט האימה האיטלקי "The Beyond".


10. כבר בשלב זה ג'ואי היה כותב השירים הראשי של הלהקה, כשהוא כותב את כל שירי האלבום, מילים ומוזיקה, הבכורה למעט קטע אינסטרומנטלי אחד.


11. בשנת 1984 הוציאה הלהקה את אלבום האולפן השני שלה "Wings of Tomorrow", אלבום שביסס את הסאונד שלהם. גם הפעם ג'ואי כתב את כל השירים לאלבום מלבד הרצועה האינסטרומנטלית שנכתבה על ידי הגיטריסט John Norum.


12. מאלבום זה שוחררו ארבעה סינגלים, ביניהם "Dreamer" ו-"Open Your Heart" (שיוקלט מחדש לאלבום "Out of This World").


13. פריצת הדרך הענקית הגיעה בשנת 1986 עם האלבום השלישי של הלהקה "The Final Countdown", שהזניק את הלהקה להצלחה בינלאומית, כששיר הנושא הופך ללהיט עולמי.


14. שוב, גם הפעם, טמפסט כתב את כל הלהיטים הגדולים של האלבום, כולל "Rock the Night", "Cherokee", "Danger on the Track", "Carrie" ו- "The Final Countdown" האייקוני.


15. אם לשפוט רק לפי האאוטייק מהאלבום - "On Broken Wings", אז "The Final Countdown" היה אלבום פשוט מושלם.


16. ג'ואי ו- "Europe" המשיכו להוציא אלבומים כמו "Out of This World" (1988), "Prisoners in Paradise" (1991), ולאחר מכן יצאו להפסקה ב- 1992 לאחר מופע פרידה שערכה הלהקה.


17. בשנת 1995, Joey Tempest הוציא את אלבום הבכורה שלו, "A Place to Call Home", המציג את כישוריו כזמר, מבצע ויוצר. האלבום נמכר היטב בשוודיה ובעולם.


18. בשנת 1997 הוציא ג'ואי את אלבום הסולו השני שלו "Azalea Place", שם התנסה בתחומי מוזיקה שונים, אפילו קאנטרי ומוזיקה ספרדית.


19. האלבום השלישי "Joey Tempest", יצא בשנת 2002 והוכיח את המשך האבולוציה של ג'ואי כמוזיקאי. שלושה משירי האלבום נכתבו בשיתוף עם Mic Michaeli הקלידן של "Europe".


20. מחוץ ל- "Europe", ג'ואי תרם לפרויקטים שונים, כולל באלבום "Face the Truth" של חברו John Norum וכתביבה והפקה עבור אמנים כמו Tone Norum - אחותו של ג'ון נורום.


21. להקת "Europe" עשתה את הקאמבק שלה בשנת 2004 עם האלבום "Start from the Dark", ואחריו האלבומים "Secret Society" (2006), "Last Look at Eden" (2009), "Bag of Bones" (2012), "War of Kings" (2015), "Walk the Earth" (2017).


22. בנוסף ל-11 אלבומי האולפן עם "Europe" ג'ואי הוציא יחד עם הלהקה EP אחד, 5 אלבומי אוסף, ו-8 אלבומי הופעה, ביניהם "Almost Unplugged" משנת 2008, המכיל גרסאות לשירי "Europe" וכמה קאברים של "Pink Floyd", "Led Zeppelin", "Thin Lizzy", "UFO" ועוד.


23. ג'ואי טמפסט מתגורר בלונדון עם אשתו ליסה וורת'ינגטון וילדיהם, ג'יימס ג'ואקים וג'ק ג'ונסטון לארסון.


24. אין לו חשבונות באפליקציות מדיה חברתית, מלבד אלה הרשמיים של "Europe" המופיעים באתר האינטרנט שלהם.


25. ג'ואי ידוע בנוכחות הבימתית הכריזמטית שלו, יכולת הכתיבה היפה ומנעד הקול העוצמתי שלו, הוא ממשיך להוביל את "Europe" עד היום והינו הרוח החיה מאחוריה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

120 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Commentaires


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page