top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Kansas - The Absence of Presence

ב- 17 ליולי 2020 יצא לאור האלבום "The Absence of Presence", של להקת "Kansas".



כבר משם של האלבום אנחנו למדים על הקשר למשבר הקורונה, "היעדרה של נוכחות". האלבום הוקלט אמנם לפני המשבר, אך באופן מדהים גם השם שלו וגם הנושאים בהם עוסקים חלק מהשירים יכולים להתקשר בקלות למציאות ההזויה של Covid-19.


זה האלבום ה- 16 של הלהקה שהיה אמור לצאת ב- 26 ליוני 2020, אך שחרורו נדחה ל- 17 ליולי 2020 נוכח עיכובי הדפסה שמקורם במשבר הקורונה.


זה האלבום הרביעי של ענקית הפרוג מאמריקה, ללא Steve Walsh -אשר שימש כזמר, קלידן, כותב וחבר מייסד של הלהקה, והשני מאז שפרש ממנה בשנת 2014.


זה גם האלבום השני עם הזמר Ronnie Platt והגיטריסט Zak Rizvi, והראשון עם הקלידן Tom Brislin, שלושתם הציגו באלבום הנוכחי את יכולות הכתיבה שלהם.


האלבום הזה מהווה חזרה למקורות של הלהקה עם קטעים ארוכים וקומפוזיציות מורכבות יותר, כמו שיר הנושא שגם פותח את האלבום והשיר "Throwing Mountains" ששוחרר כסינגל הראשון מתוך האלבום ואשר צליל הגיטרה שלו נשמע בין הכבדים שאנחנו זוכרים מקנזס.


אמרנו שהאלבום מזכיר את קנזס הישנה והטובה, אז זה עובר אצלנו כחוט השני בכינורות של Ragsdale בשיר "Jets Overhead", בקטע האינסטרומנטלי המקפיץ והפרוגרסיבי "Propulsion 1", בבלדה Memories" Down The Line", וגם בקטעים הכוחניים והקצביים יותר כמו "Circus of Illusion" שזורק אותנו לימי "Leftoverture" ו- "Animals on the Roof" שהולך ומתפתח לקטע קצבי וסוחף.


לקראת סוף האלבום אנחנו נפגשים עם בלדת פסנתר מרגשת, המזכירה לנו לחיות את הרגע עם משפט כמו: "Each moment that has been lost will never come again".


שיר הסיום "The Song The River Sang" שיר דינמי עם חילופי מקצבים המציג לנו את Tom Brislin לראשונה בשירה, מה הופך את הלהקה להרכב עם שלושה זמרים.


רשימת השירים:

1.) The Absence of Presence

2.) Throwing Mountains

3.) Jets Overhead

4.) Propulsion 1

5.) Memories Down the Line

6.) Circus of Illusion

7.) Animals on the Roof

8.) Never

9.) The Song the River Sang


פרסונל:

– Ronnie Platt / lead vocals, keyboard

– David Ragsdale / violin, guitars

– Tom Brislin / keyboards

– Richard Williams / guitars

– Zak Rizvi / guitars

– Phil Ehart / drums, percussion

– Billy Greer / bass, vocals


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page