top of page

Keith Flint

הוא אייקוני, הוא התחיל כרקדן, אבל מהר מאוד הפך לפנים של אחד ההרכבים הגדולים בעולם המוסיקה האלקטרונית, והוא גם חלק בלתי נפרד מהעולם שלנו !!


(Photo: Andy Sheppard)


1. שמו המלא הוא Keith Charles Flint, הוא נולד ב-17 לספטמבר 1969 והלך לעולמו ב-4 למרץ 2019.


2. הוא נולד ב-Redbridge, London והייתה לו ילדות לא ממש מאושרת כשהוריו רבים באופן קבוע עד לרגע בו הם נפרדו כשהיה צעיר.


3. למרות שהיה ילד מבריק, הוא סבל מדיסלקציה ונזרק מבית הספר כשהיה בן 15.


4. הוא החל לעבוד כ"גגן" ובמקביל התאהב במוסיקה והחל לעסוק בה.


5. כשאנחנו אומרים החל לעסוק בה, אנחנו לא מתכוונים ליצירה אלא לריקוד. הוא היה חזק מאוד בסצנת ה-Rave שהתפתחה באנגליה והיה רקדן ו-DJ במועדונים.


6. בשנת 1990 פגש פלינט, DJ בשם Liam Howlett, השניים התחברו וליאם נתן לפלינט קלטת ובה קטעים מקוריים שהוא בעצמו יצר. על הקלטת הוא חרט את המילה "Prodigy".


7. פלינט עף על המוסיקה של ליאם וממש לחץ עליו ליצור מעין הרכב שבו ליאם מנגן את המוסיקה שלו ופלינט עם חברו Leeroy Thornhill רוקדים על הבמה.


8. השלושה חברו לרקדן נוסף בשם MC Maxim Reality והקימו את ההרכב "The Prodigy".


(Photo: Phil Nicholls)


9. בשנת 1992 יצא אלבום הבכורה של ההרכב בשם "Experience", האלבום זכה להצלחה במועדוני הרייב והמחתרת באנגליה.


10. בשנת 1994 יצא אלבומו השני של ההרכב בשם "Music for the Jilted Generation", זהו אלבום הפריצה הבינלאומי של ההרכב שהצליח ברמה מטורפת. הדבר המעניין ביותר הוא ששירים מהאלבום היו מושמעים במועדוני מוסיקה אלקטרונית אך גם במועדוני רוק ומטאל.


11. כמה רקדנו במועדונים לצלילי השיר “No Good (Start the Dance)” לצד מטאליקה, גאנז, נירוונה, פרל ג'אם ועוד...



12. החל מהאלבום השלישי "The Fat of the Land" שיצא ב-1997, פלינט עבר לקידמת הבמה לא רק כרקדן אלא גם כזמר וכנציג ההרכב.


13. שיר הפריצה של פלינט היה "Firestarter", שיר מטורף שהתפוצץ בכל תחנת רדיו אפשרית וזכה לשידורים רבים ב-MTV. עם מראה וקול של זמר Pאנק רוק, פלינט הפך לדמות אייקונית בעולם המוסיקה.



14. סינגל נוסף שיצא מהאלבום ויצר גלים היה "Breathe", גם בו פלינט לקח את תפקיד השירה לצד קולות רקע של Maxim Reality.


15. ההרכב הוציא עוד ארבעה אלבומים נוספים Always Outnumbered, Never Outgunned" (2004), "Invaders Must Die" (2009), "The Day Is My Enemy" (2015) ו- No Tourists" (2018)". מלבד האלבום הרביעי של ההרכב, פלינט שר מספר שירים בכל אחד מהאלבומים האחרים.


(Photo: Mystic Production)


16. בשנת 2002 הקים פלינט להקת Pאנק רוק בשם "Flint" יחד עם Jim Davies, Kieron Peppe, Rob Holliday ו-Tony Howlett. הם שחררו אלבום אחד בשנת 2003 והופיעו תקופה קצרה במספר פסטיבלים.


17. הוא חובב דו-גלגלי מושבע, לא רק שהוא רוכב אופנוע כביש מקצועי ואפילו התחרה במספר מרוצים באנגליה. הוא הקים קבוצת מרוץ בשם "Team Traction Control" והתחרה עימה בליגת ה- "Supersport" וליגת ה- "Superbike" הבריטית.


18. בנוסף לכך הוא הגיע להישג מרשים כשעם קבוצתו ועם הרוכב Ian Hutchinson הם זכו בארבעה מרוצי Isle of Man TT בשנים 2015 ו- 2016. למי שמכיר את המרוצים הללו יודע שהם מסלולים הזויים, מסוכנים בטרוף וקשים להחריד, יחידי סגולה מצליחים לסיים את המרוצים הללו ללא פגע ורק רוכבים שהם אלים למחצה מצליחים לנצח אותם.


19. הוא גם היה חובב "MotoGP" ידוע וביקר בלא מעט מרוצים. היה לו מסלול בחצר של הבית בו הוא היה רוכב על צי האופנועים המיוחדים שהיה ברשותו.


20. בתקופות רבות בחייו הוא סבל מדיכאונות והיה צורך סמים ואלכוהול באופן קבוע, לא פעם היו להם השפעות שליליות על חייו. למרות אופיו העדין והנעים, על הבמה הוא היה חיה שלוחת רסן עם אנרגיות שהפכו את ההופעות של ההרכב למשהו נשגב. כן נשגב ! חווינו אחת כזו ב-29 למאי 2014 בגני התערוכה בתל-אביב (ההופעה הרביעית והאחרונה שלהם בארץ).


(Photo: Mirrorpix)


21. ב- 4 למרץ 2019 נמצא פלינט ללא רוח חיים כשהוא תלוי בביתו, המשטרה הודיעה רשמית שהוא התאבד וב- 29 למרץ 2019 התקיימה הלווייתו.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page