top of page

Nazareth - Razamanaz

ב- 6 למאי 1973 הוציאה "Nazareth" את אלבומה השלישי "Razamanaz".


האלבום שהופק על ידי Roger Glover, נחשב לאחד האלבומים הטובים של "Nazareth", ומסיבה טובה.


מהריף הפותח של שיר הנושא, ברור שהאלבום הזה הולך להיות כבד, מלא במקצבים סוחפים ושירה עוצמתית.


האלבום כולל שילוב של שירים מקוריים וקאברים, אבל היצירות המקוריות של הלהקה עצמה הן אלה שבאמת זוהרות מעל השאר.


האלבום נפתח עם שיר הנושא "Razamanaz", הארד רוק באוקטן גבוה שנותן את הטון להמשך האלבום. עם הקצב הסוחף והריף הגיטרה הקליט שלו, זה שיר שלא תצליחו להאזין לו בישיבה. השירה של הסולן Dan McCafferty מחוספסת וגולמית, והיא לוכדת בצורה מושלמת את הוויב המוזיקלי של השיר.


משם יוצא האלבום ל- "Alcatraz", עוד רוקר אופטימי עם פזמון קליט וסולו גיטרה קטלני. אחריו מגיע "Vigilante Man", קאבר לשיר של Woody Guthrie שקיבל מהפך עם ביצוע הארד רוק. אמנם זו סטייה מהסגנון ומהחומר המקורי של הלהקה, אבל השיר הזה משתלב בצורה מושלמת עם האווירה הכללית של האלבום.


אחד השירים הבולטים באלבום הוא "Broken Down Angel". זו בלדה שמציגה את המנעד הווקאלי המרשים של Dan McCafferty, שעובר משירה רכה ועדינה במהלך הבתים לפזמון עוצמתי ונוסק. המילים נוקבות ונוגעות ללב, מדברות על כאב האהבה האבודה ועל המאבקים של הניסיון להמשיך הלאה.


גולת הכותרת נוספת של האלבום היא "Woke Up This Morning", לחן הארד רוק עם מקצב סוחף ופזמון קליט. השיר כולל עבודת גיטרה נהדרת של Manny Charlton, שמספק סולו מצוין אשר משתלב בצורה מושלמת עם המוזיקה.


האלבום כולל גם את "Bad Bad Boy", קטע מחוספס בסגנון קאנטרי-בלוז, עם מילים שממחישות היטב את המהות של כל להקת רוק. זה שיר שכולו חוצפה ואטיטיוד, שאי אפשר שלא להיתפס לאנרגיה הסוחפת שלו.


אולי מה שהכי מרשים ב- "Razamanaz" הוא כמה שהוא הזדקן יפה עם השנים. גם עשרות שנים מאוחר יותר, האלבום עדיין נשמע רענן וחיוני, עדות לכוח ולאיכות המוזיקה של "Nazareth".


בסך הכל "Razamanaz" הוא אלבום קלאסי שנתן ל- "Nazareth" את הפריצה הגדולה לה ציפתה. זה אלבום שכולו אנרגיה, תשוקה וכוח, והוא אהוב על חובבי ההארד רוק עד היום.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page