top of page

Ozzy Osbourne - Bat Incident

ב- 20 לינואר 1982 אוזי אוסבורן מלק את ראשו של עטלף אשר נזרק לבמה במהלך הופעה שנערכה ב- Des Moines, איוואה' במסגרת סיבוב ההופעות שנועד לקידום האלבום "Diary of a Madman".


(Photo: Image: Retna Ltd.)


מעשי קיצון לא היו דבר נדיר אצל "נסיך האופל", אבל מקרה אחד שהתרחש בשנת 1981, היה כנראה ה"אירוע מכונן" שהיווה את הטריגר ל"תקרית העטלף".


אוזי הגיע לפגישה לקראת חתימה על חוזה הקלטות עם מנהלי CBS עם שתי יונים לבנות מוחבאות במעילו, בכוונה טובה לשחררן לאחר החתימה. אוזי היה כל-כך מסטול שכאשר הרגיש שאשת יח"צ שנכחה בפגישה יורדת עליו יותר מידיי, הוא שכח את התוכנית המקורית, שלף את אחת היונים מכיסו ונגס בראשה רק כדי להשתיק אותה. הוא חזר על המעשה המזעזע עם היונה הנוספת, כשהוא יורק את ראשיהן על השולחן לקול צווחותיה של האישה.


האירוע הזה התפרסם בתקשורת ועשה גלים, לא מעט בזכות דון ארדן - האמרגן של אוסבורן ואביה של שרון אוסבורן, אשר חשב שהעניין יסייע להזנקת קריירת הסולו של אוזי, שהייתה אז בחיתוליה.


בעקבות הפרסומים החלו מעריציו של אוסבורן לזרוק לבמה במהלך הופעותיו חפצים ובובות פלסטיק של חיות, ואוזי שיתף פעולה ונגס בהם לקול תשואות הקהל.


הדבר הפך לאירוע קבוע במהלך הופעותיו של "נסיך האופל", אבל ביום 20 לינואר 1982 משהו בכל זאת היה שונה. מעריץ בן 17 בשם Mark Neal זרק על הבמה פגר של עטלף אשר נפל לרגליו של אוזי. הוא סבר ששוב מדובר בצעצוע מגומי, הכניס את ראשו של העטלף לפיו ונגס בו בעוצמה רבה. אבל הפעם אוזי הרגיש מיד שמשהו אינו כשורה. הוא ציין שלאחר הנשיכה פיו התמלא בנוזל חם שהיה לו טעם לוואי נוראי. הוא סיפר שהוא הרגיש את הראש עדיין זז בתוך פיו ואז הבין שהוא נגס בייצור חי.


אוזי כתב על המאורע ההיסטורי בספרו "I Am Ozzy", כך:


"Immediately, though, something felt wrong. Very wrong. For a start, my mouth was instantly full of this warm, gloopy liquid, with the worst aftertaste you could ever imagine. I could feel it staining my teeth and running down my chin. Then the head in my mouth twitched. Oh fuck me, I thought. I didn't just go and eat a fucking bat, did I?"


אגב, המעריץ מארק ניל אמר שהעטלף היה מת כבר זמן מה ואפילו החל להירקב, אבל אוזי תמיד התעקש שהוא היה חי כשנגס בו.


זה לא ממש משנה את חומרת המצב, שכן מיד לאחר המקרה אוזי הובהל לבית החולים בכדי לקבל סדרת זריקות כנגד כלבת.


המאורע הנוראי הזה לא הביא לשינוי בהתנהגות הקיצונית של אוזי, אשר כחודש לאחר מכן ב- 19 לפברואר 1982 נעצר בעוון השתנה על אנדרטת האלאמו בטקסס ובהמשך הוא נצפה מסניף שורה ארוכה של נמלים חרוצות.


שנים אחר כך אוזי ציין שהאזכור של המאורע כמעט בכל ריאיון איתו ממש עצבן אותו, אבל לא ניתן להתעלם מהעובדה שהוא באיזשהו מקום גם מאוד נהנה מכך, ולראיה, אלבום ההופעה "Speak of the Devil" ששוחרר מספר חודשים לאחר התקרית כלל צילום של אוזי עם נוזל דמוי דם בפיו כשמעל ראשו ציור של עטלף.


יתרה מכך, גם היום ממשיך אוסבורן למכור בחנות הממורביליה שלו דמויות של עטלפים ובראשם את בובת ה- Ozzy Bat Plush עם ראש שניתן להסרה. התענוג הזה יעלה לכם פחות מ- 100 ש"ח.


התקרית המטורפת הזאת זכתה לשלל בדיחות ואזכורים, אחת מהן כללה הופעת אורח של אוזי אוסבורן, בכבודו ובעצמו, בסרטו של אדם סנדלר "Little Nickey" ("שטן על הזמן")' משנת 2000:


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page