top of page

Papa Roach - Infest

המלצת המערכת...


ארה"ב, קליפורניה... שנת 2000... בתוך רכב ניסן נוסעים לכיוון Venice Beach...

ברקע מאזינים לתחנת הרדיו המפורסמת ביותר בארה"ב שמשדרת רק רוק, תחנת "KROQ".

התחנה שבה התאהבנו עם הגעתנו ליבשת אמריקה הגדולה. אויר נעים, שמש שוטפת אור, שמיים כחולים, חלום... ופתאום קולו של Jacoby Shaddix חותך את האויר !!!

“Cut my life into pieces, this is my last resort"


באותה תקופה צמד המילים "Nu-Metal" היה כמו לחש קסם שהפך כל להקה שהשתייכה לו להצלחה מסחררת, היו הרבה שרכבו על הז'אנר, חלקן בצדק וחלקן מכוח האנרציה אך האלבום הזה הוכיח שהלהקה הזו, ובצדק, היא כאן בזכות הכשרון ולא הטרנד המוסיקלי העכשווי.


עד היום הלהקה שחררה אחד עשר אלבומים כשהאחרון יצא באפריל 2022 והם מוכיחים ללא ספק שיש פה תוכן ולא טרנד. בדומה למספר להקות מאותה תקופה כמו "Korn", "Staind", "POD" ועוד... גם כאן הטקסטים היו מבוססים על ילדות קשה עם חוויות של דכאון, התעללות, התאבדות והתמודדות עם החיים כנער.



הסיפור המעניין הוא שהשיר "Last Resort" נכתב ע"י שדיקס כתוצאה מניסיון התאבדות של חבר קרוב מאוד שלו ושותפו לדירה. הוא סיפר שחברו עבר התמוטטות עצבים מאוד קשה שבעקבותה הוא ניסה להתאבד ואושפז בבית חולים במצב קשה. שדיקס סיפר שהארוע היה מאוד טראומתי מבחינתו מאחר והוא לא ראה את סימני המצוקה של חברו וגם כשהארוע קרה הוא לא ידע איך לעזור לו. הוא סיפר שהשיר הזה גרם למליוני בני נוער להתחבר למוסיקה של הלהקה ושהוא בעצמו חווה בשנים יותר מאוחרות ארועים שגרמו לו להרגיש בדיוק כמו השיר.


קשה גם להתנער מהקונוטציות של עטיפת האלבום המציגה תצלום תקריב של ג'וק !!


הלהקה שהוקמה 7 שנים לפני כן והוציאה את אלבום הבכורה שלה באופן עצמאי שלוש שנים לפני כן, חתמה על חוזה תקליטים עם חברת Dreamworks Records ב-1999 ושחררה את אלבומה השני "Infest" שנה לאחר מכן.


(Photo: mhf-mag.com)


האלבום דורג במקום ה-20 כאלבום הנמכר ביותר בשנת 2000 בארה"ב, מכר למעלה מ-7 מיליון עותקים והעניק ללהקה מועמדות לגראמי. מהאלבום יצאו סינגלים גדולים כמו: "Last Resort", "Broken Home" ו-"Dead Cell".

למעשה רק שני שירים חדשים נכתבו לאלבום במהלך ההקלטות, תשעת השירים האחרים הוקלטו עוד לפני יציאת האלבום הראשון. הלהקה עיבדה ושכתבה מעט את השירים אך כולם עוד היו לפני.


להאזנה לאלבום בהתרפקות על שנת 2000 אתם מוזמנים ללחוץ פליי ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page