top of page

Rage Against The Machine - SNL Flags Incident

פינה בקטנה....


והפעם, על היום בו אחת מלהקות המחאה הגדולות הוחרמה מהופעה בתוכנית טלוויזיה מצליחה.



ב- 13 לאפריל 1996 הוחרמה "Rage Against The Machine" מלהופיע אי פעם בתוכנית האייקונית "Saturday Night Live", בשל מה שכונה לאחר מכן "תקרית הדגלים".


מי שמכיר את רייג' בוודאי יודע שזו אחת מלהקות המחאה הגדולות שקמו בדורנו, ולכן מה שיסופר כאן בפוסט בוודאי לא יפתיע אותו. ובכל זאת!


כשרייג' הוזמנה להופיע בתוכנית המיתולוגית SNL, מעריצי הלהקה הרימו גבה, אפילו שתיים, אבל הוחמאו מאוד מעצם המחווה.


התוכנית הפופלרית שמשודרת עוד משנת 1975 בערוץ NBC היוותה עשרות בשנים את מדורת השבט של הציבור האמריקאי ובין הייתר ייצרה תחת ידה עשרות כוכבים שהיו בין מגישה.


לא ברור מה עבר ליוצרי התוכנית באותו מוצ"ש הזוי, כאשר החליטו שמי שיגיש את התוכנית באותו ערב יהיה המגה טייקון Steve Forbes, אשר זמן קצר לפני כן פרש מהמירוץ לנשיאות מטעם הרפובליקנים. פורבס היווה עבור חברי רייג' "סדין אדום", שכן הוא היה שייך בדיוק לסוג האנשים אליהם מופנית המחאה הזועמת שלהם.


לחברי רייג' היה ברור שהם לא יוכלו לעבור על-כך בשתיקה והיו להם כמה תוכניות מחאה. אחת מהן הייתה לציין במהלך אחד השירים שהתכוונה הלהקה לציין את העובדה שרשת NBC נשלטת על-ידי חברת ג'נרל אלקטריק המייצרת כלי נשק שנעשה בהם שימוש לפשעי מלחמה. הלהקה וויתרה לבסוף על תוכנית זאת לטובת תליית שני דגלי ארה"ב הפוכים על המגברים שהיו על הבמה.


למי שהדבר לא נשמע לו "מחאתי" מספיק, נציין כי נושא כבוד הדגל מעוגן בחקיקה האמריקאית במסגרת ה- U.S. Code Section 8 - Respect for flag, אשר בסעיף קטן (a) קובע כי הדגל לעולם לא יתלה הפוך אלא במקרים קיצוניים כדי לסמל מצוקה קריטית או סכנה קיצונית לחיים או רכוש. וכך כתוב במקור:


U.S. Code Title 4. Chapter 1. THE FLAG § 8. Respect for flag

"(a) The flag should never be displayed with the union down, except as a signal of dire distress in instances of extreme danger to life or property."


כנראה שחברי רייג' חשו "מצוקה קריטית", וכך קרה שממש לפני ביצוע השיר הראשון של הלהקה - "Bulls On Parade" ניתלו שני דגלי ארה"ב הפוכים על המגברים שעמדו על הבמה, וזאת כמחאה כנגד רשת NBC ועל העובדה שפורבס הנחה באותו היום את התוכנית. דגלים אלה נתלשו על-ידי ההפקה שניות לפני שהלהקה החלה לבצע את השיר, ומנהלי התוכנית הזועמים מנעו מהלהקה לבצע את השיר השני שהיה מתוכנן לאותו הערב.



לא זו בלבד אלא שמנהלי NBC הזועמים החרימו את הלהקה מכל הופעה נוספת אי פעם בתוכנית.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page