top of page

Rockfour - One Fantastic Day

המלצת המערכת...


והפעם זו לא רק המלצה שלנו.

ב- 7 ליוני 2001 שחררה "Rockfour" (רוקפור) את אלבום האולפן החמישי שלה "One Fantastic Day".


הידעתם שאחד ממבקרי מגזין הרולינג סטון - Richie Unterberger בחר בו כאחד מעשרת אלבומי השנה שלו?


האלבום ממשיך עם הקו הפסיכדלי/מתקדם שהחל עם אלבום המופת "האיש שראה הכל" והמשיך עם "Supermarket" שסימן את המעבר של הלהקה לכתיבה ויצירה בשפה האנגלית.


אם "Supermarket" היווה את יריית הפתיחה לקריירה הבינלאומית של רוקפור כלהקה ישראלית ש"חובת ההוכחה" על כתפיה, הרי שבאלבום הזה אנחנו מקבלים כבר להקה בוגרת ומנוסה המתנהלת כהרכב בינלאומי איכותי ומוערך.


הזינוק של רוקפור קדימה באלבום הזה התבטא בכל פרמטר אפשרי. יכולת כתיבה והתבטאות באנגלית, רמה גבוה של נגינה ואיכות הפקה.


שילוב מדהים של גיטרות עם צליל פסיכדלי, עטופות בשטיחי מלוטרון והאמונד והרמוניות ווקאליות שיובאו הישר מהסיקסטיז והשפעות של "פינק פלויד", ה"בירדז", ה"ביטלס" ועוד.


האלבום נכתב במהלך סיבוב ההופעות של הלהקה בארה"ב, אשר נועד לקידום האלבום "Supermarket" ששוחרר שנה קודם לכן. חברי רוקפור ציינו כי האלבום מגולל את סיפורה של הלהקה באחת מהתקופות האינטנסיביות שלה המבטא דרך השירים "קוקטייל לא פשוט המורכב מתשוקה, נחישות וסיפוק וכל זאת לצד בדידות, געגועים ושחיקה".


האלבום הזה הוכיח כי הניסיון של הלהקה עם "Supermarket" לא היה חד-פעמי וכי הלהקה ראויה ויכולה לתחזק קריירה בינלאומית מצליחה. צריך לחשוב על הסיכון שנטלה הלהקה, אשר אחרי שני אלבומים מוערכים ומצליחים בעברית, "האיש שראה הכל" ו- "בחזרה לשבלול", יצאה מאזור הנוחות שלה והחלה ליצור באנגלית. אבל הסיכון הזה הוכיח את עצמו עם אלבום אשר זכה לביקורות מהללות, ואף נכלל ברשימת עשרת אלבומי השנה של מבקר המוזיקה של מגזין המוזיקה "רולינג סטון" - Richie Unterberger.


כאן המקום לציין שלאלבום הזה היתה השפעה מהותית על יוצרים ישראלים שהבינו שהחלו לכתוב וליצור באנגלית עם פזילה לשוק הבינלאומי לאחר שצפו בהצלחה של "רוקפור".


אבל האלבום הזה עשה טוב גם ל"רוקפור". הודות לאלבום החלה הלהקה להופיע באינטנסיביות ברחבי ארה"ב והמשיכה לשחרר עוד 2 אלבומים נוספים בשפה האנגלית - "Nationwide" משנת 2004 ו- "Memories of the Never Happened" משנת 2007.


מהאלבום שוחררו 3 סינגלים: "Seatbelts" שכלל גם גירסת כיסוי בהופעה לשיר "Tomorrow Never Knows" של הביטלס,, "President of Me" שכלל קאבר בהופעה לשיר "Pop Song '89" של "R.E.M." ו- "Where The Byrds Fly".


כאן המקום לציין כי בעקבות אירועי 11 בספטמבר הלהקה ומנהליה הרגישו שלא יהיה נכון לשחרר את האלבום עם השם "One Fantastic Day", מחשש לפגיעה ברגשות הציבור האמריקאי. לאור זאת, הוחלט לשנות את השם והאלבום שוחרר תחת הכותרת "Another Beginning" אשר היוו שילוב של שני אלבומי הלהקה באנגלית.


להאזנה לאלבום: לחצו כאן.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page