top of page

Simon & Garfunkel - The Concert in Central Park

פינה בקטנה...


היום, 19 לספטמבר 1981, נערך איחוד היסטורי של הצמד Simon & Garfunkel להופעת חינם חד-פעמית שנערכה בסנטרל פארק של ניו יורק.



למרות ההצלחה המסחררת שלהם, שילוב הקולות השמיימי וההרמוניות האייקוניות Paul Simon ו- Art Garfunkel לא הצליחו לשרוד מעבר לאלבום החמישי שלהם "Bridge Over Troubled Water", אשר שוחרר בשנת 1969. דווקא בשיא הצלחתם ובתקופה היצירתית הכי טובה שלהם השניים בקושי הצליחו לתקשר ביניהם והליך ההקלטה של האלבום המופתי ההוא היתה קשה וכואבת.


גם האיחודים הנקודתיים ביניהם במהלך השנים שחלפו מאז, כמו בשיר "My Little Town" משנת 1975, או העובדה שהם התארחו אחד באלבומיו של רעהו, לא הצליחה להניב איחוד מלא.


אבל כאשר העיר ניו יורק בה שניהם נולדו, גדלו ויצרו פנתה אליהם בבקשה להתאחד למען גיוס כספים לשיפוץ הסנטראל פארק שמצבו הלך והתדרדר, החליטו השניים להותיר בצד את המחלוקות ולהתגייס למען המטרה הציבורית הנעלה.


המופע קיבץ כמות אדירה של צופים, כ- 500,000 איש שנדחסו בסנטרל פארק. הבמה עוצבה כדי להיראות כמו הגגות של גורדי השחקים של העיר ניו יורק והצמד היה מלווה בשבעה נגנים שביצעו 21 שירים של הצמד וגם מספר שירים מקריירות הסולו שלהם, רק 17 מתוכם נכנסו לאלבום ההופעה.


(https://www.rollingstone.fr)


הביצועים של סיימון וגרפונקל זכו לשבחים מצד מבקרי המוזיקה.


ב- 16 לפברואר 1982 שוחרר האלבום הכפול "The Concert in Central Park" אשר זכה להצלחה מסחרית גדולה כשהוא מגיע למקום השישי במצעד האלבומים של בילבורד 200 ולמכירות של כשני מיליון עותקים בארה"ב בלבד.


להאזנה לאלבום: Spotify


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page