top of page

Spiritbox - Eternal Blue

כתב: Noam Asulin

ביקורת אלבום - Spiritbox - Eternal Blue

תאריך הוצאה - 17.9.2021

חברת תקליטים - Pale Chord Records

ז'אנר - מטאלקור / אלקטרוני / דג'נט


מטאלקור הוא ז'אנר שכבר די קשה לחדש בו . הסאונד הרבה פעמים מכיל את אותם מוטיבים בכל מיני להקות. הרבה גיטרות ודיסטורשנים, הרבה גראולים ותוספת נחמדה של איזה ברייקדאון באמצע השיר כדי לסגור את הנוסחה.


להקת "Spiritbox" היא להקת מטאלקור, אבל עם טוויסט קטן. הלהקה משלבת מוטיבים אלקטרונים אל תוך הסאונד, הגראולים והמבנה הכללי של שיר מטאלקורי ממוצע.


אז מי אלו "Spiritbox"?

הלהקה מגיעה מויקטוריה שבקולומביה הבריטית, קנדה. הליינאפ הנוכחי של הלהקה כולל את Courtney LaPlante (קולות), Mike Stringer שהינו גם בן הזוג של קורטני (גיטרות), Zev Rose (תופים) ו- Josh Gilbert (בס) (לשעבר "As I Lay Dying"). הלהקה הוקמה בשנת 2017 על ידי קורטני ובן זוגה, כאשר כבר בסוף אותה שנה הם מוציאים EP ראשון בשם "Spiritbox".


הלהקה החלה לעבוד על אלבומה הראשון המלא (האלבום נשוא הסיקור) עוד בשנת 2018, אך במהלך 2019 עשתה אתנחתא קצרה והוציאה מיני אלבום נוסף בשם "Singles Collection". מגיפת הקורונה כפתה על הלהקה עיכוב נוסף בעבודה על האלבום אשר במקור תוכנן לצאת עוד בחודש אפריל 2020. בסופו של דבר, הלהקה עברה לג'ושוע טרי, שבקליפורניה שם השלימה את תהליך כתיבת השירים, כשהיא מסיימת את הקלטת כל 12 השירים החודש פברואר 2021.


האלבום "Eternal Blue" הוא מסע שובה לב ועוצמתי אל נבכי המטאל המודרני. הוא מציג את המוזיקליות יוצאת הדופן של חברי הלהקה, הלחנים הקליטים והמרתקים והעוצמה הבלתי מתפשרת. מתחילתו ועד סופו, "Eternal Blue" הוא סוג של בית ספר לשילוב אלמנטים כבדים ואגרסיביים עם מוסיקה אלקטרונית ואטמוספירית, עטופים בטקסטים מרגשים.


אחד המאפיינים הבולטים של האלבום הזה, הוא הביצועים הווקאליים המדהימים של Courtney LaPlante. המנעד הרב-תכליתי והדינמי שלה זורח לאורך כל האלבום, ועובר ללא מאמץ מגראולים "מבעיתים" לשירה נקייה "מלאכית". היכולת של לפלנט להעביר רגשות דרך בקולה מוסיפה רובד נוסף של עומק למילים המרגשות ממילא.


כתיבת השירים ב- "Eternal Blue" יוצאת דופן, כאשר כל רצועה מציעה חוויה קולית ייחודית. מהכבדות המוחצת של "Holy Roller" ועד ליופי האטמוספרי של "Constance" וה"הוקים" המדבקים של "Secret Garden", "ספיריטבוקס" מדגימה את הרבגוניות והיכולת שלהם ליצור מגוון רחב של מצבי רוח וצלילים. היכולת של הלהקה למזג בצורה חלקה אלמנטים של מטאלקור, דג'נט ורוק אלטרנטיבי היא בהחלט מרשימה, מה שמביא לחוויית האזנה מגובשת וייחודית.


ההפקה באלבום זה מדהימה ומאפשרת לכל קול וכלי לזרוח תוך שמירה על מיקס מאוזן. הגיטרות מספקות שילוב של ריפים חזקים, מלודיות מורכבות וסולואים מרהיבים, בעוד שחטיבת הקצב מספקת בסיס מוצק עם תיפוף חזק ויציב ובאסליינים רועמים. האלמנטים האטמוספריים והאלקטרונים משולבים במיומנות ומוסיפים לאווירה הכללית ולזרימה של המוזיקה.


מבחינה לירית, "Eternal Blue" מתייחס לנושאים של התבוננות פנימית, מאבקים רגשיים וצמיחה אישית. המילים הנוקבות של קורטני לפלנט מתעמקות בנושאים כמו בריאות נפש, גילוי עצמי ומצבי רוח. העומק והפגיעות במילים יוצרים חווית האזנה סוחפת באמת, המאפשרת למאזין להתחבר ברמה רגשית עמוקה.


השיר הפותח "Sun Killer" מתחיל עם קטע אלקטרוני אווירתי כאשר לאחר זמן מה קורטני נכנסת בקולה הנקי. השיר אומנם מתחיל רגוע אבל בשיאו קורטני עוברת לגראולינג ומעבירה את המסר החד והברור שלא התכנסנו כאן לשמוע מוסיקת מעליות. השיר הבא - "Hurt You" ממשיך את הקו שבו הסתיים קודמו .הוא מתחיל עם ריף גיטרה-קלידים מדבק ממש ותופים עוצמתיים שתמיד גורמים לי לרקוע ברגליים, כאילו אני איזה מתופף מהולל בעצמי. הרצועה השלישית, "Yellowjacket" כוללת שיתוף פעולה עם Sam Carter הסולן של "Architects". חייב לומר שלטעמי סאם לא מוסיף הרבה לשיר. שיתופי פעולה צריכים, לדעתי, להניב ערך מוסף כלשהו, אחרת מה הטעם? ובמקרה הזה הדואט לא ממש מביא איתו משהו שקורטני לא היתה יכולה לספק בעצמה.


הרצועה הרביעית "The Summit" היא אחת הרצועות האהובות עליי באלבום, בין היתר כי יש בה פזמון מאוד ממכר וכיפי. בשיר "Secret Garden" יש משהו מאוד מעניין. כששמעתי לראשונה את השיר הבס נורא צרם לי באוזן לאורך

הבתים, התחושה הייתה שהוא לא ממש מסונכרן עם הקצב. לאחר מספר האזנות התברר לי שהוא אכן לא בקצב של שאר הכלים, אבל זה מכוון וככל שמאזינים לשיר יותר ככה מתרגלים ואפילו מתחילים לאהוב את זה. שיר הנושא "Eternal Blue" הוא לדעתי דווקא בין החלשים באלבום. הוא פשוט לא מספיק מעניין.


שיר נוסף שמאוד אהוב עליי הוא הסינגל הראשון שיצא מהאלבום "Circle With Me". הפזמון סופר ממכר ויש

לשיר וייב מאוד אווירתי שמרגיש מאוד מתאים לרגע שבו צוללים למצולות. תחושה שאולי קצת קשה להסביר.

אפשר לומר אפילו שעטיפת האלבום די מתכתבת עם התחושה הזאת.


לסיכום , אלבום הבכורה של "Spiritbox" הוא אלבום מאוד מסקרן, אשר בניגוד לאלבומי מטאלקור שלעיתים נוטים להיות בנאליים, שומר על עניין ורלוונטיות, דווקא בשל היותו שונה מהמטאלקור המסורתי. הלחנים האלקטרוניים

שנמצאים בכל שיר ושיר באלבום הזה גורמים לו לבלוט לעומת השאר והופכים אותו לכיפי להאזנה לאורך זמן

מבלי שהוא ימאס. זה אלבום יוצא דופן המציג את הכישרון והצמיחה האמנותית המדהימה של הלהקה. עם השירה העוצמתית, כתיבת השירים הכובשת וההפקה המעולה שלו, "Eternal Blue" מתאים לחובבי המטאל המודרני ולכל מי שמחפש חוויה מוזיקלית עמוקה. אין ספק שהאלבום מייצר ציפייה לדעת מה "Spiritbox" עוד יוציאו בעתיד.



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page