top of page

W.A.S.P. - The Last Command

המלצת המערכת...


והפעם... "The Last Command", אלבומה השני של להקת "W.A.S.P.", אשר שוחרר ב- 9 לנובמבר 1985.



שנה לאחר שחרורו של אלבום הבכורה המצליח "W.A.S.P" מתייצבת הלהקה לסיבוב השני עם חילוף קל בהרכב הפותח, כאשר המתופף Steve Riley מתחזק את חטיבת הקצב במקומו של המתופף המקורי Tony Richards.


הלהקה מגיע לאלבום הזה מגובשת יותר, מנוסה יותר, אפילו בוגרת יותר, עד כמה שניתן להשתמש בתיאור שכזה בהקשר ללהקה שתקנון ההתאגדות שלה כולל את המילה "לזעזע" כמוטיב חוזר.


אז נכון, "W.A.S.P" הייתה מבין עמודי התווך של ה- "Shock Metal" בשנות השמונים, אבל באלבום הזה היא החליטה להחליף את ה- "Shock" ב- "Heavy", תוך שהיא מייצרת את אחד האלבומים הטובים בכל הקריירה שלה, כזה שיכול לעמוד בגאון לצד אלבומים כמו "T"he Headless Children ו- "The Crimson Idol".


הזמר והבסיסט Blackie Lawless מוכיח שהכתיבה שלו יכולה להיות הרבה יותר בוגרת, מלודית ומגוונת מהאלבום הקודם. הוא היה מעורב בכתיבת כל אחד מעשרת השירים, וללא ספק ביסס כאן את מעמדו כמנהיג הלהקה שעל פיו ישק דבר. גם מבחינת הביצוע, Blackie ציין שהוא ניגן באלבום הזה על לא פחות מ- 14 כלי נגינה שונים והבטיח שבכל שמיעה אנשים יגלו עוד ועוד דברים שלא קלטו בהאזנה הקודמת.


את ההתפתחות והגיוון ביכולת הכתיבה ובסאונד של הלהקה ניתן לשמוע כבר משיר הפתיחה והסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום - "Wild Child". שיר מצוין עם מלודיה קליטה, וקטע מעבר עשיר בסאונדים וצלילים מגוונים. הגיטרה נשמעת כאן כמו "שחפים", תוף המרים כמו זנבו המכשכש של נחש העכסן (Rattlesnake), המצילות המרשרשות, הפעמונים ועוד מוכיחים שבלאקי לא הגזים כשטען שניגן באלבום הזה על 14 כלי נגינה שונים...


האלבום שומר על רמה אחידה כמעט לכל אורכו, עם שירים כמו "Ballcrusher" שמתכתב עדיין עם נושאי הכתיבה וסגנון ה- "Shock" של האלבום הקודם, "Fistful of Diamonds" שיר עם פזמון סוחף שנפתח עם דיווח החדשות וכולו "תאוות בצע" אחת גדולה של בלאקי, "Jack Action" עם הריף הכל-כך יפה שמושפע מלהקת "Judas Priest" ועוד.


ניכר שהלהקה עושה באלבום הזה מאמץ לקבל את חותמת הכשרות של קהילת ההבי מטאל, כשאפילו חברי "ZZ Top" מסייעים להם בהופעה קצרה בקליפ של הסינגל השני ששוחרר מהאלבום - "Blind in Texas".


המגמה הזאת נמשכת עם שיר הנושא שכולל את הפזמון הקליט שתפור על חמישים אלף מעריצים שואגים עם אגרופים קפוצים מונפים באוויר.


ואי אפשר כמובן בלי הבלדה התורנית שמככבת כמעט בכל אלבום הבי מטאל של התקופה - "Cries in the Night" שבמקרה הזה עשויה טוב וכוללת סולו מדהים של Chris Holmes האגדי. הקטע הזה מבוסס על שיר משנת 1976 בשם "Mr. Cool" של אחד מההרכבים המוקדמים של Blackie Lawless שנקרא "Killer Kane Band".


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page