top of page

דנה ברגר

היא אולי נתפסת כזמרת פופ אך המוסיקאית דנה ברגר הושפעה חזק מהרוק של שנות ה-80 והיא רוקרית בנשמה!!

(Photo: Gabriel Baharlya)


= היא נולדה בשכונת נווה שאנן בחיפה ב-2 לנובמבר 1970 אך גדלה והתחנכה בירושלים.


= הוריה התגרשו כשהייתה בת 5, אביה עזב את הבית והיא נשארה לגור עם אימה שהייתה מורה בבית הספר בו למדה. את אביה היא הייתה מבקרת פעם בשבוע.


= היא מספרת שהיא הייתה "ילדה טובה ירושלים", פעמיים בשבוע חוג בלט, פעמיים בשבוע חוג פסנתר ופעם בשבוע צופים. היא הייתה מאזינה ל- ,George Michael ,Olivia Newton-John, Duran Duran מיותר גם לציין שהיא הייתה תלמידה טובה.


= בגיל 15, כמו נערה מתבגרת טיפוסית היא ביצעה תפנית של 180 מעלות, היא נכנסה לעולם הרוק. היא סיפרה שאת אוליביה ואת ג'ורג' החליפו, Pink Floyd, Led Zeppelin, Queen, Bauhaus, ועוד... מילדה טובה היא הפכה ל"פריקית" עם לבוש שחור, חולצות קרועות ואיפור כבד.


= בשנת 1987 היא הקימה את להקת "או באן". להקת פאנק רוק ירושלמית שהוציאה את זעמה על כל דבר אפשרי, נגד השלטון, נגד המשטרה, נגד זיהום הסביבה ואפילו נגד פלוטוניום!! לא בצחוק, היה להם שיר בשם "פלוטוניום רדיואקטיבי".

(Photo: qube.co.il)


= יום אחד מקבלת הלהקה הזמנה להופיע במועדון "המטרו" המיתולוגי בתל-אביב. דנה עולה לבמה עם מיני שחור קצר עד החזה וכפפות שחורות עד הכתפיים ושואגת את נשמתה מול כל הברנז'ה המוסיקאית הישראלית שכללה את: דן תורן, ירמי קפלן, קורין אלאל ועוד.


= היא מתגייסת לצבא ולהפתעתה היא מתקבלת ללהקת הנח"ל, הרבה בזכות צדי צרפתי. במהלך הצבא היא עוברת לעיר הגדולה תל אביב על מנת להגשים את החלום המוסיקלי. אימה הדואגת, לוקחת שנת שבתון ועוברת עם דנה לגור בתל אביב.


= בשנת 1990, לקראת סיום שרותה הצבאי, היא מקבלת יום אחד טלפון מדן תורן שמציע לה להצטרף ללהקה החדשה שלו ושל יובל מסנר. דנה לא חושבת פעמיים ושבוע אחרי שהיא משתחררת מהצבא היא מקיימת את ההופעה הראשונה של להקת "בלאגן" במועדון "הרוקסן" המיתולוגי.


= שבועיים לאחר ההופעה, הלהקה זוכה לחשיפה משמעותית כשהיא מוזמנת להתארח בתוכניתה של רבקה מיכאלי "סיבה למסיבה" בערוץ הראשון.


= דנה, דן ויובל יחד עם יאיר גת על הבס, דרור מרגלית על הקלידים וגל הדני על התופים (שהוחלף אחר כך ברע מוכיח) הקליטה הלהקה ב-1991 את אלבומה היחיד "גן עדן עירוני", שיצא במרץ 1992 ע"י התקליטים "פונוקול". כל חברי הלהקה עיבדו והפיקו מוזיקלית את האלבום. שני השירים שבלטו מתוך האלבום היו "גברים מקצוענים" ו"שקט" שכתבה יונה וולך והלחין יובל מסנר. הלהקה מתפרקת זמן קצר לאחר יציאת האלבום.


= דנה לעולם לא תשכח את הפעם הראשונה בה היא שמעה את עצמה ברדיו, זה היה בזמן מלחמת המפרץ. בערב אחד, כשהיא מילצרה בפאב בדיזינגוף ,הייתה אזעקה והעובדים יחד עם הלקוחות נכנסו לחדר האטום של הפאב. בזמן שהם מאזינים לרדיו ומחכים להודעה שאפשר לצאת מהחדר האטום, מתנגן ברדיו השיר "שקט" של הלהקה.


= יואב קוטנר כתב על הלהקה: "בלאגן הייתה, בעיקר במבט לאחור, "להקת צמרת", שהתקיימה זמן קצר בלבד אך הספיקה להקליט אלבום שהיו בו כמה קטעים "קלאסיים" ברוק הישראלי של ראשית שנות ה-90. הלהקה פעלה רגע לפני הפריחה הגדולה של הרוק הישראלי הצעיר והאלטרנטיבי. אולי אם הייתה מחזיקה מעמד מעט יותר זמן, הייתה מממשת את פוטנציאל ההצלחה שלה בזמן אמת. אך בלאגן, כאמור, התקיימה זמן קצר בלבד, ורק אחרי התפרקותה החלו חבריה בקריירות סולו מצליחות."

(Photo: Eldad Refaely)


= באותה שנה מלוהקת דנה לסדרת הטלוויזיה המצליחה "עניין של זמן". הסדרה, התמקדה בעלילותיהם של תלמידי כיתה יא' 5 (נכון לעונות הראשונות) בבית ספר תיכון בצפון תל אביב, בבעיותיהם של מתבגרים ועסקה בנושאים כגון: לימודים, גיל ההתבגרות, אהבה, גיוס לצה"ל, פערים חברתיים, אונס, סמים, הריון מוקדם, בולימיה ועוד. דנה שיחקה בסדרה במשך 7 שנים.


= דנה מתחילה להיות יותר מעורבת במוסיקה המקומית ומשתתפת בפרוייקטים רבים ושונים כמו, אופרת הרוק "סאמארה" של הלל מיטלפונקט, השתתפות בפסטיגל 1992, היא השתתפה באלבומו של רפי אדר "הלב המלא של קונטינקה" והופיעה לראשונה כזמרת סולנית בשנת 1993 במסגרת פסטיבל המוזיקה "רוק בים האדום".


= במקביל היא מתחילה ללמוד בבית הספר למוסיקה "רימון", אך הרומן מסתיים מהר ולאחר שלושה חודשים היא עוזבת.


= בשנת 1994 משחררת דנה את אלבום הבכורה שלה "דנה ברגר", היא כתבה והלחינה את רוב החומרים באלבום ושיתפה פעולה עם ורד קלפטר, ג'וני שועלי, ברי סחרוף, עודד פרח ורע מוכיח. סגנון האלבום היה רוק "כסחני" ו"פראי", עם טקסטים קשים וחריפים. השירים הבולטים מתוכו הם "מלך", "והלב שלי ריק" ו"מה יישאר לי בסוף". גם תמונתה של ברגר המופיעה בצד האחורי של העטיפה כשהיא מדממת מהאף דימתה את האווירה המוזיקלית באלבום. האלבום לא זוכה להצלחה מסחרית.


= דנה הופיע בעצרת התמיכה בהסכמי אוסלו, שהתקיימה בכיכר מלכי ישראל (להיום כיכר רבין) ב-4 לנובמבר 1994, עם השיר "שקט", זמן קצר לפני הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין.


= בשנת 1998 שחררה דנה את אלבומה השני, "פשוט להיות", בהפקת יובל שפריר. אלבום זה התאפיין בשירים רכים הרבה יותר מאשר באלבומה הקודם. בין השירים הבולטים בו ניתן למנות את "רחוק מהמציאות", "חמימות חולפת", "בוא וניסע מכאן" ו"מחכה לו". גם באלבום זה שיתפה פעולה עם אמנים אחרים, בהם שוב ורד קלפטר ותורן וכן יהודה עדר והקלידן אייל קליין. האלבום זכה להצלחה רבה ולווה במספר הופעות מוצלחות. לצד האלבום הופיעה ברגר בפרויקטים מוזיקליים ופסטיבלי מוזיקה וילדים שונים.


= בשנת 2000 משחררת דנה את אלבומה השלישי, "עד הקצה", בהפקתו המוזיקלית של עופר מאירי. האלבום שהיווה את הפריצה הגדולה, הביא לדנה הצלחה אדירה והפך אותה לאחת הזמרות הבולטות במוסיקה הישראלית. בין השירים הבולטים באלבום היו "לומדת לעוף", "עד הקצה", "אהבה", "יש בזה טעם" (חידוש לשיר של יעל לוי, שנקרא במקור "לא בוכה") ו"בוכה לך". מכירות האלבום זיכו אותו במעמד אלבום פלטינה כפול ובמצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג' באותה שנה זכתה ברגר בתואר "זמרת השנה".


= בשנת 2003 היא שחררה את אלבומה הרביעי, "תוך כדי תנועה", גם הוא בהפקתו המוזיקלית של עופר מאירי. בין השירים הבולטים מאלבום היו "בא והולך" (אותו כתבה לבן זוגה, עדי שרון), "תוך כדי תנועה", "גן מאיר" ו"חמש בבוקר". בעקבות האלבום זכתה ברגר פעם נוספת בתואר "זמרת השנה" במצעד הפזמונים השנתי של רשת ג'.


= בשנת 2005 היא השתתפה באלבום הבכורה של ההרכב מטרופולין, בו שרה יחד עם הסולנית רוני אלטר את השיר "לישון בלי לחלום".


= בשנת 2006 יצא אלבומה החמישי של ברגר, "יום יום", הפעם בהפקתו המוזיקלית של לואי להב. בחלק משירי האלבום השתתפה בכתיבה צרויה להב. בין השירים הבולטים מאלבום היו "מותר", ו"חרותי".


= בשנת 2010 יצא "הנה באתי הביתה", אלבום משותף לברגר ולאיתי פרל. שיר הנושא של האלבום שימש גם כשיר הנושא של סדרת הטלוויזיה "חטופים". שיר נוסף שבלט היה הסינגל הראשון "לולי".


= בשנת 2014 שחררה דנה את אלבומה השביעי "מתנות של זמן", בהפקה מוזיקלית של יוסי פיין. לאחר צאת האלבום יצאו השירים "הקירות שלי" ו"תראה אותך" כסינגלים.


= בשנת 2016 לקחה חלק באלבום הילדים "האוצר", פרויקט שיזם, הלחין והפיק גל זיו, והשתתפו בו גם אלון עדר, גדי רונן, יעל דקלבאום ועוד.

(Photo: Ilan Bashor)


= בשנת 2017 שחררה דנה את אלבומה השמיני "ימים צפופים". את האלבום יצרה דנה דרך פרויקט מימון המונים בהדסטארט וגייסה 100,001 שקלים. במרץ 2017 יצא הסינגל הראשון "נגן" אשר זכה להצלחה. בסוף מאי 2017 יצא הסינגל השני "ימים צפופים" בליווי קליפ בו כיכב ליאור אשכנזי. ביולי 2017 יצא הסינגל השלישי מתוך האלבום - "אתה לא בבית".


= בשנת 2020 משתפת פעולה דנה עם בן זוגה עדי שרון והשניים מוציאים את האלבום "DNA", כשדנה מביאה את הטקסטים והשירה ועדי מביא את הביטים האלקטרוניים והאווירה המחשמלת. האלבום כולל 11 שירים שאת רובם כתבה דנה עצמה בנוסף לטקסטים של אחרים – ״מקלט ציבורי״ ו״סליחה״ שכתב המשורר מאיר גולדברג, ״שורשים?״ שנכתב במשותף בידי דנה ברגר וסמירה סרייה, ״עצים״ שכתב אריק אינשטיין ו"כוכב" אשר דנה ברגר כתבה בהשראת טקסט של גלעד אדמוני.


= בפברואר 2022 שחררה דנה את אלבומה העשירי "כל אהבה לטובה". אלבום שנוצר במקרה, בשיתוף עם מיכל דגן, תלמידתה של דנה בסדנת כתיבה. אותם מפגשים של מורה ותלמידתה הולידו אלבום שבו את כל הטקסטים כתבה מיכל דגן והלחינה ברגר. האלבום נוצר באופן ספונטני ללא תכנון או מחשבה, בכל פעם שהן סיימו לעבוד על טקסט, דנה אוטומטית לקחה את הגיטרה והלחינה.


= מלבד הקריירה המוסיקלית של דנה, היא מחזיקה באמתחתה גם קריירת משחק לא קטנה בכלל!!

היא השתתפה בסדרות "שבתות וחגים", "בנות" ו-"גירושים נפלאים". היא שיחקה בסדרת הדרמה לילדים ונוער "האי" וגם בסדרה "יומני החופש הגדול". היא גם השתתפה בעונה השביעית של "הישרדות", את התוכנית היא סיימה במקום החמישי.


= את השיר "נפלת חזק" כתב חמי רודנר על דנה עקב הפרידה שלה מחברו ובן זוגה ירמי קפלן.


= את השיר "אתה בא והולך" כתבה דנה על בן זוגה הנוכחי עדי שרון. דנה סיפרה שלאחר שתי חתונות וגירושין היא התאהבה שוב במוסיקאי שעשה לה חיים קשים. בתחילת הקשר שלהם הוא היה בא ונעלם בכל פעם לשבוע או שבועיים. מאחר והוא לא ענה לטלפונים ולא החזיר הודעות דנה כתבה את השיר.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page