top of page

חדשות השבוע במוזיקה 16.04.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 16.04.23

 

וואווו כמה שזה מרגש.... שיר חדש ל- "Foo Fighters", הראשון מאז מותו של Taylor Hawkins. במקביל הלהקה מכריזה גם על אלבום חדש, 11 במספר, בשם "But Here We Are" שיצא לאור ב- 2 ליוני. מדובר בשיר הפתיחה של האלבום שגם הכותרת שלו ("Rescued") וגם מילותיו אומרות הכל: "זה בא במהירות הבזק/ זה בא משום מקום/ זה קרה כל כך מהר/ ואז זה נגמר/ אתה חושב על מה שאני חושב?/ זה קורה עכשיו?"... האלבום כולל 10 שירים חדשים והוא הופק על-ידי Greg Kurstin שמזה תקופה ארוכה משתף פעולה עם Dave Grohl ועם הלהקה. נותרה השאלה מי המתופף בשיר ובאלבום ומי יהיה זה שילווה אותם במהלך סיבובי ההופעות. אז ההימור שלנו הוא שדייב ניגן בשיר הזה בעצמו.


רשימת השירים:

1. “Rescued”

2. “Under You”

3. “Hearing Voices”

4. “But Here We Are”

5. “The Glass”

6. “Nothing At All”

7. “Show Me How”

8. “Beyond Me”

9. “The Teacher”

10. “Rest”


 

וואווו מס' 2.... "Staind" חוזרת עם סינגל ראשון מזה 12 שנה!!!! - השיר בשם "Lowest in Me". הוא הראשון שהלהקה הוציאה מאז אלבומה השביעי שיצא בשנת 2011. בנוסף, הלהקה הכריזה על אלבום אולפן חדש בשם "Confessions of the Fallen". אהבנו את שינוי הסגנון שגם שומר על ה- DNA של הלהקה.

 

להקת "Metallica" מסרבת לרדת מהכותרות וממשיכה לשבור שיאים. כעת, היא הולכת להפוך ללהקת הרוק הגדולה הראשונה שתשחרר וידאו קליפים לכל שירי האלבום "72 Seasons" בשפת הסימנים. הדבר יקרה ב- 25 לאפריל לכבוד יום השנה האמריקאי לשפת הסימנים.

 

להקת "Soundgarden" ו- Vicky Cornell - אלמנתו של Chris Cornell הגיעו סוף סוף להסכם פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט בעניין ההקלטות שביצעה הלהקה לפני מותו של קורנל במאי 2017. על-פי הפרסומים בדף הפייסבוק של הלהקה הסיכום הידידותי בין חברי "סאונדגרדן" לאלמנתו של קורנל יאפשר סוף סוף הוצאת השירים עליהם עבד קורנל עם הלהקה לפני מותו.

 

המשורר, המחזאי והסופר יהונתן גפן הלך לעולמו והוא בן 76. גפן השפיע על דורות של משוררים ככותב וכמתרגם וכתב רשימה אדירה של ספרים, מחזות ושירים - "נכסי צאן ברזל" בתרבות הישראלית, ביניהם ספר שירי הילדים "הכבש השישה עשר", "יונתן סע הביתה", "הנסיך הקטן", "שיר לשירה", "מקום לדאגה", "פחות אבל כואב", "אין מדינה לאהבה" ועוד. גפן גם היה אחראי על תרגום כל שירי האלבום "האישה שאיתי" של דייויד ברוזה, אחד האלבומים הנמכרים במוזיקה הישראלית.

(תמונה: מיכה קירשנר)

 

חברי "Dillinger Escape Plan" ו- "Every Time I Die" משיקים את הלהקה החדשה שלהם "Better Lovers". הלהקה משחררת גם את הסינגל והקליפ הראשון שלה בשם "30 Under 13". כל זה קרה כאשר Greg Puciato מלהקת "The Dillinger Escape Plan" איחד כוחות עם שלושת חברי להקת "Every Time I Die" - הגיטריסט Jordan Buckley, הבסיסט Steffen Micciche והמתופף Clayton Holyoak, הם צירפו גם Will Putney גיטריסט להקת "Fit For An Autopsy" כמפיק ויצרו את הפרויקט החדש והמעניין הזה.

 

להקת המטאל הקנדית "Spiritbox" מוציאה לאור סינגל וקליפ חדש בשם "The Void". השיר נוגן כבר על הבמות במהלך סיבוב ההופעות האחרון של הלהקה "Eternal Blue" - אך הוא זכה רק כעת לגירסת אולפן. הזמרת Courtney LaPlante חושפת שהשיר נוצר מהר מאוד. היא לא הייתה צריכה להילחם עם שום דבר כדי לכתוב אותו, וכשזה קרה, היא לא התווכחה עם התוצאה.

 

אגדות הפאנק מקליפורניה - "Rancid" מכריזים על אלבומם העשירי, "Tomorrow Never Comes" ומשחררים את שיר הנושא מתוכו. זה האלבום הראשון של הלהקה מאז "Trouble Maker" שיצא בשנת 2017. הוא יצא לאור ב-2 ביוני ויכלול לא פחות מ- 16 שירים (טוב בכל זאת מדובר בפאנק מהיר ישר לפנים). האלבום הופק על-ידי Brett Gurewitz המוכר מלהקת "Bad Religion".

 

להקת "Extreme" משחררת שני סינגלים חדשים מתוך האלבום השישי שלהם שייקרא "Six" ואמור לצאת ב- 9 ליוני. היינו חייבים לצרף לכם את שניהם כי הם פשוט נשמעים טוב.



 

להקת "Jethro Tull" מוציאה היום את אלבומה ה- 23 - "RökFlöte". זה האלבום הראשון מאז "The Zealot Gene" שיצא בשנה שעברה, מה שמסמן את הפער הקצר ביותר בין שני האלבומים של הלהקה מאז שנת 1980. האלבום סובב בעיקר סביב הדמויות, התפקידים והאלים העיקריים בפגאניזם הנורדי, כאשר השם "חליל רוק" כנראה מייצג את הבסיס המוצק שהלהקה האדירה הזאת מושתת עליו.


להאזנה לאלבום: Spotify

 

ליאת דגן הוכרזה השבוע כמועמדת לזמרת וסינגל השנה בתחרות "International Singer-Songwriters Association" באטלנטה. ליאת הוציאה לפני כחודש את הסינגל החמישי שלה "Pale", מתוך אלבום שבדרך. השיר נכתב על-ידי ליאת והופק על-ידי רן ירושלמי מלהקת "Walkways", אשר גם אחראי לעיצוב הוידאו ארט. אבל רן הוא לא החבר "Walkways" היחידי שמשתף כאן פעולה עם ליאת. הגיטריסט בר כספי אחראי על העיבוד המוזיקלי ומנגן כאן על כל הכלים (גיטרה, בס, פסנתר ותכנות תופים), בעוד שהמתופף פריאל חורש עשה את המיקס והמסטרינג לשיר. השיר כבש השבוע את המקום הראשון במצעד הרוק של ישראל של "רדיו זה רוק".

 

"בין לבין" להקת אינדי-רוק ישראלית וצעירה משיקה את אלבום הבכורה שלה. את השירים והלחנים כתב ידין לוי, אחד מסולני הלהקה, ויחד חברי הלהקה עיבדו, הפיקו ומיקססו את השירים. האלבום הוא מעין אלבום קונספט כאשר אחד מהנושאים המרכזיים של הלהקה היא "העברית". הטקסטים של השירים והסיפורים, הלהקה במובן הזה גם בעצם "מספרת סיפורים", דרך הלחנים, העיבוד והמילים.


להאזנה: Spotify

 

מה קורה פה? "Sleep Token" עם סינגל חדש בשם "DYWTYLM" והוא לגמרי "פופי". השיר לקוח מהאלבום הקרוב "Take Me Back To Eden", שייצא ב-19 במאי. כבר ציינו שהאלבום יתפרש על פני 12 רצועות מגוונות והסיגל החדש בהחלט מראה צד נוסף לאלבום המצופה, במיוחד כשהוא מגיע אחרי סינגלים כבדים יותר כמו "The Summoning".

 

זוכרים איך לפני שבועיים סיפרנו לכם פה על כך ש- "Bring Me The Horizon" השיקו סדרת יוטיוב חדשה המתעדת את הטור. אז בפרק הראשון ראו את החברים עובדים על חומרים חדשים והשבוע התבשרנו שגם נשמע אותם ממש בקרוב עם יציאת הסינגל "LosT" ב- 4 למאי. הלהקה אפילו העניקה לנו טעימה מהקליפ שילווה את השיר.

 

אירועי השבוע בשיתוף "Rocking Israel"

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page