top of page

מופע הארנבות של ד"ר קספר - הו הו

אלבומה השלישי של להקת "מופע הארנבות של ד"ר קספר", יצא ב-7 ליוני 1995.


נתחיל קצת אחורה בזמן כדי להבין את משמעות האלבום הזה ומה קרה אחריו. הצלחתו המטורפת של אלבום הבכורה שנשא את שם הלהקה ושיגר להיטים כמו "בשמלה אדומה", "בואי דינה" ו"יום שני השמח", הפך את הקספרים ללהיט בעולם הרוק הישראלי עוד כש"רוק עצמאות" היה אחד הארועים הגדולים.

שנה לאחר מכן יצא אלבומה השני של הלהקה שלא נשא שם רשמי אך קיבל את השם "מופע הארנבות של ד"ר קספר 2". האלבום שהתבסס על קונספט המספר את סיפורה של שילה, בחורה שככל הנראה צורכת סם הזיה ומצויה ב"טריפ". גם הוא בהפקתו המוזיקלית של דודי לוי חברי הלהקה ניסו "להתבגר" בכל שיצרו אלבום קונספט, אך העניין לא נחל הצלחה. בלשון המעטה האלבום קרס, מעריצי הלהקה נטשו וההרכב חטף ביקורות לא נעימות.


(תמונה: קוקו)


חצי שנה לאחר מכן, עם רצון עז לשחזר את ההצלחה של האלבום הראשון ולחזור לפסגת המוסיקה הישראלית, החליטו הקספרים לחזור אחורה לאלבום הראשון. בהפקתו של עובד אפרת שהעניק חופש יצירתי לחברים אך התווה קו ברור שבו תמכה הלהקה, חוזרים אחורה לשירים העשויים ממלודיות מתוקות שעוטפות טקסטיים קליטים. רק שהפעם ניסו הקספרים ליצור טקסטים יותר אישיים שמשקפים חוויות אישיות כדי ליצוק יותר עומק.


היום אתם בוודאי מכירים את "אחלום לנצח", "מתוק יום הדבש", "הו הו", "השיר שלי" ו"תראו אותי" שהפכו לאבני דרך בפסקול הישראלי אך עם צאתו, גם האלבום הזה נכשל. זה הרגיש כאילו פיית המוסיקה הקטנה נגעה עם מקל הקסם שלה בקספרים ב-1994 אך הכריחה אותם להחזיר אותו בתום 12 חודשים. נסיון הלהקה לחזור לסגנון המוסיקלי ולשחזר את ההצלחה של האלבום הראשון נכשלו והשיר האחרון באלבום "רוח גדולה" היווה את אקורד הסיום.



הקספרים התפרקו חצי שנה לאחר יציאת האלבום וכל אחד מהם הלך לדרכו, שי להב ואורן ברזילי פצחו בקריירת סולו ופרוייקטים אחרים.


לאחר מספר שנים זכה האלבום לפרסום רב, מה שנתן לו את הבוסט היה השימוש בשירים דרך תוכניות טלוויזיה ופרסומות כמו: הסדרה "בית משותף" והסדרה "זבנג". מהר מאוד האלבום שהיווה כשלון והביא לפירוק הלהקה מצא אבק כוכבים והחל להיות נוכח לא רק בתחנות הרדיו אלא גם בטלוויזיה. כפי שהזכרנו השירים בו הפכו ללהיטי רוק ישראלים מובהקים.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page