top of page

אסף אמדורסקי

הוא קשוח, הוא מוכשר והוא מולטי אינסטרומנטאליסט מקומי, קבלו את אסף אמדורסקי !!

(Photo: Assaf Amdursky/PR)


1. הוא בנו של הזמר בני אמדורסקי, הוא נולד ב-30 לינואר 1971, גדל בתל אביב ובכיתה י"א נשר מבית הספר ולא השלים בגרות וזאת על מנת להתמקד במוזיקה.


2. הוא החל את הקריירה המוזיקלית שלו בסוף שנות ה-80 בלהקת "תערובת אסקוט". אמדורסקי היה הסולן והגיטריסט לצד הבסיסט עמיר "ג'נגו" רוסיאנו והמתופף ירמי קפלן.


3. ההרכב הוציא בשנת 1991 אלבום אחד שנשא את שמו וזכה לביקורות טובות ולהשמעות רבות ברדיו. אמדורסקי כתב והלחין את רוב שירי האלבום יחד עם ג'נגו. לאחר יציאת האלבום התפרקה הלהקה וחבריה יצאו לקריירות סולו.


4. בשנת 1994 הוציא אמדורסקי את אלבום הסולו הראשון שלו, שנשא את שמו. לאלבום היה צליל רוקיסטי עם נגיעות של ג'אז ומוזיקה אלקטרונית. בשירה, בנגינה ובכתיבה באלבום השתתפו מוזיקאים ישראליים צעירים בולטים – קרני פוסטל, זוהר פרסקו, אמיר צורף, ורד קלפטר, עמיר רוסיאנו, חברי להקת רעש ועוד. בין השירים המפורסמים באלבום היו "יקירתי", "אהבה חדשה", ו- "רבים הימים".


5. בשנת 1995 הוא הוציא את אלבום הסולו השני, שגם הוא נקרא על שמו ואופיין בצליל אחיד ורגוע וזכה לביקורות טובות. בין השירים הבולטים באלבום "השמים הכחולים", ו- "הוא האמין לה".


6. בשנת 1999 הוא הוציא את אלבום הסולו השלישי "מנועים שקטים". האלבום היה אלקטרוני יותר מקודמיו וזכה לביקורות משבחות וכן להצלחה מסחרית. בין השירים הבולטים באלבום "15 דקות", "רוך וקושי", "במערבולת" ו- "חלום כהה" הכולל הקלטת קולה של ענבל פרלמוטר.


7. באותה שנה הקליטה להקת "קרח תשע" את הסינגל האחרון שלה בשם "אסף אמדורסקי", אותו נהג אמדורסקי לשלב בסיבוב ההופעות של האלבום.


8. בשנת 2003 הוא הפיק, עיבד וניהל אמנותית את אלבום הקאמבק של הזמר אריק סיני "נאהב עד שנמות".


9. עוד באותה שנה הוציא אמדורסקי את גרסאותיו לשירי שלמה ארצי באוסף הכפול "שירי אהבה שלי".


10. בשנת 2005 הוציא אמדורסקי את האלבום "קדימה אחורה". אלבום כפול ובו הוא מעניק פרשנות עדכנית לשירים ישראלים שאהב משנות ה-80. את האלבום הוא הפיק ביחד עם הראפר "פושטק".


11. בשנת 2008 הוציא אמדורסקי את האלבום הסולו הרביעי "הרי את". בין השירים המפורסמים באלבום היו "רכבת לצפון", "גולשים" ו"בראשית". האלבום הופץ גם במהדורה כפולה עם חמישה שירים נוספים, ואף הגיע למעמד אלבום זהב.


12. בשנת 2009 השיק אמדורסקי את המופע "שרים הדודאים", בו הוא וישראל גוריון מבצעים משירי צמד הדודאים, כאשר אמדורסקי מחליף את אביו המנוח, בני אמדורסקי.

(Photo: Vardi Kahana)


13. בשנת 2011 הוציא אמדורסקי את אלבום הסולו החמישי "צד א'". הסינגל הראשון שקדם לו היה "איפה את היום". הסינגל השני מהאלבום היה "זוג משמיים". האלבום נפתח בשיר "הרחובות ממריאים לאט", לפי מילים של דוד אבידן.


14. בשנת 2013 יצא האלבום "שרים הדודאים" שלווה במסע הופעות. האלבום כלל 18 שירים שהוקלטו ברובם בעבר על ידי צמד הדודאים וכן שירים שהוקלטו לראשונה על ידי אסף אמדורסקי וגוריון. בהקלטות השתתפו בין השאר מתי גוריון (בנו של ישראל גוריון), אהובה עוזרי, חבורות זמר ואנסמבל כלי פריטה שפיה.


15. בשנת 2016 הצטרף אמדורסקי לפאנל השופטים של העונה הרביעית של "הכוכב הבא לאירוויזיון" שבה הוא משתתף עד היום.


16. עוד באותה שנה יצא אלבום הסולו השישי של אמדורסקי "פה". האלבום מורכב מחומרים שונים שאמדורסקי אסף לאורך השנים ואיתם הוא התנסה בסגנונות וכלים שונים. את האלבום הזה שחרר אמדוסקי בעזרת מימון המונים.


17. שנה לאחר מכן יצא אלבומו של יהלי סובול "ריצות ארוכות" אותו הפיק ועיבד אמדורסקי וכן ניגן על תופים ובס.


18. אמדורסקי המשיך לתפוס את מקומו של אביו ובשנת 2018 יצא אלבום נוסף משותף לאמדורסקי וישראל גוריון, המהווה המשך לאלבום "שרים הדודאים". באלבום זה שמתאפיין בהפקה עשירה יותר, התארחו מוזיקאים כמו יהודה פוליקר, יהודית רביץ ומארינה מקסימיליאן.


19. בשנת 2021 שחרר אסף את האלבום "MEFORAK: Remixes" המורכב מ-11 רצועות המעניקות פרשנות שונה ועדכנית לשירים שהקליט לאורך השנים. באלבום השתתפו: רונה קינן, red axes, רייסקינדר, אבישג כהן רודריגז, יותם אבני ועוד.


20. באוגוסט 2021 הוא הוציא את האלבום "432", המורכב מ-8 שירים אותם כתב והלחין על חוף מבודד בסיני. גם עטיפת האלבום עיצב אסף. 5 הציורים שמופיעים בעטיפת התקליט נמכרו ונתרמו לעמותת בית השנטי.


21. אמדורסקי השתתף גם בהפקות פסי קול של סרטים. הוא הלחין והקליט מוזיקה לסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה. בין השאר ל...״אהבה קולומביאנית״, ״איים אבודים״, ״תרצה אתר - ציפור בחדר״, ״דרייבר״ ו- "האסונות של נינה".


22. הוא גם שיתף פעולה עם אמנים רבים ושונים כמו: שולי רנד, שלום חנוך, ברי סחרוף, אביב גפן, דניאלה פיק ועוד רבים אחרים.


להאזנה לאלבום האולפן האחרון שלו "432" ב: Spotify, Apple Music


להאזנה לפליליסט משיריו שערכנו במיוחד עבורכם


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

245 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page