top of page

Aaron Lewis

בורידים שלו זורמת מוסיקת קאנטרי אך הוא בעיקר ידוע כקולה של להקת "Staind".

הייתה לו ילדות קשה וזה בא לידי ביטוי בטקסטים ובסגנון המוסיקלי של הלהקה.

(Photo: Wallpapersafari.com)


1. הוא נולד ב-13 לאפריל 1972 לאמא יהודייה ואבא קתולי ויש שתי אחיות צעירות.


2. כשנולד הוריו היו היפים וגרו בבקתת עץ בתוך היער, בשלב מאוחר יותר הם עברו לגור בקראוון נייח.


3. הוריו של לואיס הירבו לריב ולעיתים תכופות נפרדו וחזרו עד שבגיל 13 לבסוף התגרשו.


4. לואיס סיפר שלא היה לו בית חם ובטוח, הוא הירבה לריב עם אימו ואף ניתק עימה את הקשר למשך כמה שנים.


5. יש לו חרדת נטישה בעקבות מותו של סבו, שכשהוא הלך לעולמו כל הצד המשפחתי שלו ניתק את הקשר וזה השפיע רבות על לואיס ועל משפחתו הגרעינית.


6. תקופה נוספת שהשפיעה מאוד על לואיס הייתה בבית הספר התיכון. הוא היה נתון לבריונות והצקות קשות מצד תלמידים בבית ספר שלפי דבריו לא הסתכמו רק באלימות מילולית ופיסית. גם מצד חבריו לא היה לו נחת, הוא היה שק החבטות של החבורה ואיפשר לחבריו לרדת עליו ולהציק לו רק כדי ליצור איתם אינטראקציה.


7. התקופות הללו השפיעו רבות על סגנון המוסיקה והטקסטים של לואיס בחייו.


8. בשנת 1993 פגש לואיס את הגיטריסט Mike Mushok במסיבה, השניים גילו עניין משותף במוסיקה והחלו לנגן יחד.


9. לואיס הביא את חברו הבסיסט Johnny April ומייק הביא את חברו המתופף Jon Wysocki ובשנת 1995 הארבעה הקימו את להקת "Staind".


(Photo: Fanart.TV)


10. הלהקה הופיעה הרבה במועדונים כשהיא מנגנת קאברים ללהקות כמו "RATM", "Pearl Jam", "Tool" ועוד. ההופעות הבלתי פוסקות הצליחו ליצור ללהקה קהל מעריצים אדוק והכנסה שהובילה להקלטות האלבום הראשון.


11. בשנת 1996 הם משחררים באופן עצמאי את אלבום הבכורה שלהם “Tormented”. זהו אלבום מאוד כבד ואגרסיבי שמספר את סיפורו של בחור הנמצא בדיכאון עמוק ובסופו של דבר מתאבד. לואיס שיקף (כמו באלבומים הבאים) את ילדותו ונעוריו, גם הוא כמעט התאבד ע"י יריה מאקדח. עטיפת האלבום שיקפה את תוכנו בויזואליות הקשה. האלבום מוכר כמה אלפים בודדים של עותקים אך הלהקה לא מצליחה ליצור חשיפה פורצת דרך.


12. באותו אלבום מופיע השיר "Mudshuvel" שיקרא "Mudshovel" ויהפוך לסינגל הפריצה של הלהקה.


13. שנה לאחר מכן הצליחה הלהקה להתברג כמופע פותח ללהקת "Limp Bizkit". זמר הלהקה ומובילה Fred Dusrt שמע את העניין והתנגד נחרצות להופעתה של "Staind" בעיקר בגלל עטיפת האלבום והתדמית השטנית שהוא העניק להם. התנגדותו לא הואילה ו- "Staind" עלו לבמה ונתנו הופעה. פרד שהיה המום מהופעתם החליט לאמץ אותם והביא להחתמתם בלייבל "Flip Records".


14. בשנת 1999 מוציאה הלהקה את האלבום השני שלה אך אלבום הבכורה שלה בלייבל "Flip Records" בשם “Dysfunction”. האלבום שהופק ע"י פרד המשיך את הקו של האלבום הראשון עם טקסטים קשים וסאונד כבד אך הוא היה יותר מלודי וידידותי למשתמש. שלושה סינגלים יצאו מתוך האלבום: "Just Go", "Mudshovel", "Home". האלבום לא זכה להצלחה רבה עם יציאתו אלא טיפס לאט לאט במעלה המצעדים ורק לאחר חצי שנה זכה לתהילה.



15. זהו אלבום הפריצה של הלהקה שמשלבת את הסאונד הכבד עם הקול החזק והחודר של לואיס והופכת אותו לסימן הכר וחותמת מוסיקלית עוצמתית. כמו באלבום הזה ובשאר אלבומי הלהקה אחראי לואיס על הטקסטים והלחן אך היצירה משולבת בין כל חברי הלהקה.


16. הלהקה הצטרפה ל-"Limp Bizkit", "Korn" ועוד להקות לסיבוב ההופעות המפורסם "Family Values Tour" שם לואיס ביצע בפעם הראשונה את השיר “Outside” בליווי פרד, אותו ביצוע מפורסם.



17. בשנת 2001 יצא אלבומה השני “Break The Cycle”, הסינגל הראשון שיצא מהאלבום היה "It's Been Awhile" שהטיס את האלבום למקום הראשון בבילבורד 200. זהו האלבום השני באותה שנה עם מספר המכירות הגבוה ביותר לשבוע הראשון (המקום הראשון שייך ל-"Weathered" של "Creed"). סינגלים נוספים שיצאו מהאלבום: Fade", "Outside", "For You ו-“Epiphany”. עד היום זהו האלבום הנמכר ביותר של הלהקה שמכיל 13 שירים שכל אחד מהם חזק מקודמו.



18. בשיא הצלחתה השתתפה הלהקה בפרוייקט ה- "MTV Unplugged" המפורסם כשהאלבום יוצא בנובמבר 20 באותה שנה.


19. בשנת 2003 יצא האלבום הרביעי "14 Shades of Grey" בו הלהקה מתרחקת יותר מניו-מטאל אליו הייתה משוייכת ומשתכשכת בפוסט גראנג'. האלבום המשיך את ההצלחה של האלבום הקודם וכבש ישירות את המקום הראשון בבילבורד 200. שני הסינגלים "Price to Play" ו- "So Far Away" כבשו את תחנות הרדיו ושודרו ללא הפסקה.


20. שנתיים לאחר מכן שוחרר אלבומם החמישי “Chapter V” והיה לאלבום השלישי ברציפות שכובש את המקום הראשון בבילבורד 200. הסינגל המוביל מהאלבום היה "Right Here" שאחריו יצאו עוד "Falling", "Everything Changes" ו-"King of All Excuses".



21. בשנת 2008 שוחרר אלבומה השישי “The Illusion of Progress”, האלבום אמנם לא הגיע למקום הראשון אך צעד בפיסגה ושחרר ארבעה סינגלים מעולים: "Believe", "All I Want", "The Way I Am" ו- "This Is It".


22. בשנת 2011 פצח לואיס בקריירת סולו והוציא את אלבום הבכורה שלו, EP בשם “Town Line”. ה-EP מכיל 5 שירי קאנטרי בהם משתתפים אמנים שונים ממוסיקת הקאנטרי. אחד השירים באלבום הוא "Tangled Up in You" שיצא באלבום “The Illusion of Progress” של "Staind" אותו הוא מבצע עם הזמרת Alexa Carter.


(Photo: Houseofblues.com)


23. באותה שנה שחררה הלהקה את אלבומה השביעי שנושא את שם הלהקה. האלבום שוחרר יחד עם DVD שכלל דוקומנטרי שמתעד את תהליך ההקלטות. באלבום הזה חוזרת הלהקה לסגנון שלה מהאלבום הראשון וזהו גם האלבום האחרון שלה נכון להיום והאחרון עם ההרכב המקורי. ארבעה סינגלים יצאו מהאלבום: "Not Again", "Eyes Wide Open", "Now" ו-"Something to Remind You". ההקלטות לאלבום היו קשות ויצרו מתח וריחוק רב בין חברי הלהקה. לואיס היה צריך "לברוח" לעיתים קרובות על מנת לקיים את סיבוב ההופעות שלו לקידום אלבום הבכורה שלו בניגוד להסכמתם של שאר חברי הלהקה, הם סיפרו שבחלק גדול מההקלטות הם אפילו לא היו נוכחים באותו אולפן.


24. בשנת 2012 יצאה הלהקה להפסקה כשבאפריל 2019 הם הודיעו כי יתאחדו לסיבוב הופעות קצר.


25. באותה שנה שיחרר לואיס את אלבום הקאנטרי המלא הראשון שלו בשם “The Road”. האלבום הגיע למקום ה-7 במצעד אלבומי הקאנטרי של בילבורד.



26. בשנת 2016 שחרר לואיס את אלבום הקאנטרי השני שלו "Sinner" שהגיע למקום הרביעי בבילבורד 200 ולמקום הראשון במצעד אלבומי הקאנטרי. באלבום משתתפת גם ביתו של לואיס Zoe Jane Lewis בקולות רקע.


27. בשנת 2019 יצא אלבומו השלישי של לואיס “State I’m In”, כן ניחשתם נכון, גם הוא בסגנון הקאנטרי הכל כך אהוב על לואיס אותו הוא הכיר דרך סבא שלו.


28. בספטמבר 2023, לאחר 12 שנים מהאלבום הקודם הוציאה להקת "Staind" את אלבומה השמיני "Confessions of the Fallen". למרות שבזמן ההפסקה הם הופיעו מספר פעמים כלהקה על הבמות, הם לא יצרו שום דבר חדש עד לאלבום הזה. לפי לואיס, האלבום הזה משלב הרבה אלמנטים סינטיים אותם הוא רצה לחקור ולנסות.



29. לאורך השנים לואיס התמודד עם בעיות נפשיות קשות שלוו בהתמכרות לאלכוהול וסמים, הוא שיתף את חוויותיו, רגשותיו וההתמודדויות שלו לאורך אלבומים של "Staind".


להאזנה לאלבומו האחרון של לואיס ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page